صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۵
کد خبر: 7152
گزارشگر: 306
۵۷۴
۰
۰
۰

دومین مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب و برق استان یزد به کار خود پایان داد

دومین مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب و برق استان یزد به کار خود پایان داد
یزد - اختتامیه دومین مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب وبرق استان یزد به منظور گسترش تولیدات رسانه‌ای در این حوزه و با نگاه به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب و انرژی با همیاری رسانه‌های استان یزد، با حضور مدیران و نمایندگان صنعت آب و برق و اصحاب رسانه استان یزد برگزار شد
آسیا نیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت در این نشست ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی رسانه‌ها در چهارچوب پوشش فعالیت‌های صنعت آب و برق، مهم‌ترین هدف صنعت آب و برق استان را نزدیک کردن نگرش و رویکرد و برقراری تعامل دوطرفه با مردم عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها بهترین نقش را در این حوزه دارند و می‌توانند از یک سو صحبت‌ها و مشکلات مردم را به گوش مسئولان و از سوی دیگر دغدغه‌ها و چالش‌های صنعت آب و برق را به گوش مردم برسانند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت آب، برق و گاز کشور در شرایط سخت قرار دارد عنوان کرد: ناترازی 14 هزار مگاواتی تولید و مصرف برق کشور، تابستان ۱۴۰۰ را برای صنعت برق کشور از جمله صنعت برق استان یزد بسیار سخت کرد و از جمله علل این موضوع محدودیت آب، افزایش مصرف بخش خانگی و کشاورزی، افزایش دما و استفاده بی‌رویه از رمز ارزها در کشور بود، لذا صنعت برق استان، اجرای بهینه سازی مصرف انرژی ساختمان‌های خود را برای الگوسازی در اولویت قرار داده است، همچنین تلاش و تاکید صنعت برق استان صرفا در حوزه مدیریت تقاضا نبوده و مدیریت عرضه خصوصا در زمینه انرژی های تجدیدپذیر نیز به جدیت در حال اجرا است.
وی یادآور شد: اکنون استان یزد با دارا بودن حدود یک چهارم ظرفیت نیروگاه های خورشیدی کشور، رتبه ی ممتاز در سطح کشور را به خود اختصاص داده و با کمک استان و بخش خصوصی، در حال پیگیری این موضوع هستیم.
اسدی همچنین ضمن تشریح جزییات اجرای طرح بهینه سازی مصرف خانه به خانه به عنوان یکی از راهکار‌های اثرگذار کاهش مصرف برق و آب در تابستان ۱۴۰۰، یادآور شد: بهینه سازی مناسب ساختمان از نظر انرژی باید با همکاری دیگر دستگاه‌ها و تعامل مناسب رسانه‌ها به یک دغدغه و فرهنگ تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین تجاوز به حریم شبکه‌های برق و استخراج بی‌رویه رمز ارزها را از چالش‌های پیشِ روی صنعت برق استان برشمرد و افزود: همکاران ما در تلاشند تا ضمن شناسایی کلیه چالش‌های این حوزه و در نظر گرفتن راهکار مناسب، با همکاری و استفاده از نظرات رسانه‌ها برای رفع این مشکلات گام بردارند تا ارائه خدمات صنعت آب و برق به نحو بهتری صورت بگیرد.
محمدمهدی جوادیان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه از همکاری و مشارکت رسانه‌ها در جریان مشکلات پیش آمده در حوزه تامین آب شرب استان قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه این موضوع با کمترین حاشیه و تفرقه به خوبی پشت سر گذاشته شده که این امر نشان از اصالت و شخصیت یزدی‌ها دارد.
وی مسئولیت اجتماعی را یکی از حوزه‌های مهم و قابل توجه همگان عنوان کرد و یادآور شد: در این زمینه صنعت آب و برق در برابر مردم مسئول هستند و علاوه بر مسئول بودن رسانه‌ها در برابر مردم، مردم نیز در برابر منابع محدود کشور مسئولیت دارند.
جوادیان زاده تصریح کرد: شرکت‌های صنعت آب و برق شرکت‌هایی فنی هستند و توان بخش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی آن‌ها به نسبت رسانه‌ها کمتر است و بنابراین برای پوشش مناسب اتفاقات، اقدامات و دغدغه‌ها به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.
وی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند سازگاری با کم آبی به عنوان راهکاری برای به صفر رسیدن افت سطح کلیه آبخوان‌های استان تا افق ۱۴۰۵ خاطرنشان کرد: زنده بودن استان یزد به وجود آب وابسته است و باید به طور جدی مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه انرژی دنبال شده و در حوزه‌های صنعت، شرب و کشاورزی به گونه‌‌ای متفاوت از گذشته رفتار کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای یزد همچنین مدیریت شرایط کنونی کشور را یک کار بین بخشی عنوان کرد که قسمت عمده آن را فرهنگسازی و مسئولیت اجتماعی طرفین نسبت به یکدیگر، تشکیل می‌دهد و ادامه داد: می‌بایست ضمن هم پوشانی کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و کشور و با استفاده از روش‌های نوین، افت سطح آبخوان‌های استان تا افق ۱۴۰۵ را به صفر رساند.
مجید دهقان مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد و دبیر جشنواره مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب وبرق استان نیز در ادامه رویکرد این مسابقه را رویکرد برد- برد عنوان کرد و ادامه داد: در این مسابقه که از اوایل مرداد ماه سال جاری کلید خورد، افزایش تعامل و نزدیک کردن دغدغه‌های رسانه‌ها و صنعت آب و برق دنبال شد.
وی با اشاره به اینکه این مسابقه در حوزه‌های بازنشر و تولید خبر، سوژه یابی و تولید گزارش، مصاحبه و عکس برگزار شد، خاطرنشان کرد: در ارزیابی این مسابقه، حوزه‌های عملکرد رسانه‌ها به گروه‌های مختلف سایت‌های خبری، سرپرستی روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها، عکاسان خبری و روزنامه‌های محلی تقسیم شده و پس از امتیاز بندی تولیدات، مقام‌های برتر این مسابقه مشخص شدند.
گفتنی است در این مسابقه که توسط شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان یزد و با همکاری خانه مطبوعات رسانه‌های استان برگزار شد، به بیشترین تولیدات رسانه‌‌ای صنعت آب و برق در گروه‌های مختلف جوایز نقدی اهدا شد و بر این اساس زینب زارع مقام نخست در گروه چند رسانه‌‌ای‌ها، علی مشیری‌نیا رتبه اول در گروه سایت‌های خبری، بهناز عسکری مقام نخست در گروه سرپرستی روزنامه‌های سراسری، کاظم شاملو رتبه نخست در گروه خبرگزاری‌ها و مجید دهقانی‌زاده مقام نخست گروه عکاسان خبری را از آن خود نموده‌اند.
شایان ذکر است در پایان این نشست نیز اصحاب رسانه حاضر در جمع به بیان نظرات و پیشنهاد‌ها و طرح سوالات خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

سید محمد جواد عرفانفر

دومین مسابقه تولیدات رسانه‌ای صنعت آب و برق استان یزد به کار خود پایان داد , ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد , محمدمهدی جوادیان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌‌ای یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4n1
اخبار مرتبط
​یزد - دانش آموزان دبیرستان شهید حسین انصاری اردکان با راههای صرفه جویی در مصرف آب آشنا شدند
یزد - شرکت آبفا در مانور زلزله در استان فارس حضور پیدا کرد
یزد - پانزدهمین جلسه کارگروه دولت الکترونیک به مناسبت هفته پژوهش در مرکز فناوری اطلاعات استان برگزارشد
​ یزد - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت:شهرستان ابرکوه در نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی در بین شهرستان های استان پیشرو می باشد
یزد - استاندار از غرفه شرکت آبفا در نمایشگاه هفته پژوهش بازدید به عمل آوردند
یزد - انرژی تولیدی مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزد تا پایان آبان ماه سال جاری از مرز 2 میلیون و 381 هزار مگاوات ساعت گذشت
یزد- پرده‌برداری از یادمان شهدای برق منطقه‌ای یزد در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد
یزد _ بر اثر اجرای اقدامات مدیریت مصرفی در پست‌های انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای یزد، مصرف داخلی پست‌های این شرکت به میزان 9.3 درصد کاهش یافت. / مدیر امور انتقال شرکت برق منطقه ای یزد، اقدامات مدیریت مصرفی انجام شده در پست های انتقال و فوق توزیع این شرکت را تشریح کرد
یزد - سی و دومین نشست کارگروه انرژی و آب پدافند غیرعامل استان یزد همزمان با هفته پدافند غیرعامل و با شعار پدافند غیرعامل، ایران پایدار برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید