صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
کد خبر: 7160
گزارشگر: 213
۹۵۱
۱
۰
۴
همسایه شمالی پشت ایران را در مذاکرات هسته ای خالی کرد

روسیه نابودی سانتریفیوژهای جمهوری اسلامی را پیشنهاد داد!

روسیه نابودی سانتریفیوژهای جمهوری اسلامی را پیشنهاد داد!
اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت یکی از مشکلات اصلی مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است و روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.

به گزارش آسیانیوز، اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت یکی از مشکلات حاد مذاکرات برجام سانتریفیوژهای پیشرفته ایران است. روسیه سه گزینه از جمله نابودی سانتریفیوژها را برای حل این مشکل پیشنهاد کرده است.

-------------------

بیشتر بخوانید

وقت گران بها را در مذاکره با ایران از دست دادیم!
----------------------------------------------------------------------

به نقل از دویچه وله، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) درمصاحبه با خبرگزاری روسی "تاس" گفت مذاکرات احیای برجام در حال پیشرفت است اما به کندی پیش می‌رود و یکی از مشکلات حاد آن سانتریفیوژهای پیشرفته غنی‌سازی اورانیوم در سایت‌های هسته‌ای ایران است.

اولیانوف تاکید کرد سانتریفیوژهای ایران یکی از مشکلات اساسی از ده‌ها مشکل مذاکرات توافق هسته‌ای برجام در وین است.

او در ارتباط با گزینه‌های مختلف در ارتباط با حل مشکل گفت: «سانتریفیوژهای غنی‌سازی ایران یا باید از بین برده شود، یا به خارج از کشور منتقل شود یا در انباری تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران نگهداری شود.»

نمانیده روسیه در مصاحبه خود توصیه کرده است که می‌توان در مورد استفاده یکی از این گزینه‌ها توافق کرد.

--------------------------

بیشتر بخوانید

اسرائیل می خواهد «تهران» را هدف قرار دهد؛ نه نیروهای نیابتی را!
---------------------------------------------------------------

نماینده روسیه که در مذاکرات توافق هسته‌ای برجام مواضعی غیر از کشورهای غربی (آلمان، بریتانیا و فرانسه) و نزدیک به ایران اتخاذ می‌کرد برای نخستین‌بار چنین اظهاراتی را بیان کرده است و مسوولان درباره اظهارات اولیانوف هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.


این در حالی است که محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران غنی‌سازی ۹۰ درصدی ایران را رد کرده است.

وی در این باره گفته است: «این مورد کذب است و این اتهامات نخ نما شده‌ای است که به ویژه دشمنان و جریان صهیونیستی این‌ها را به کشور ما نسبت می‌دهند.»

طبق مفاد توافقنامه برجام، ایران حق استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم را ندارد.

طبق توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، تهران تعهد داده که غنی‌سازی اورانیوم را در سطح ۳/۶۷ درصد محدود کند.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

اعلام «قطعی» جنگ اسراییل با ایران/به برجام پایبند نیستیم!

--------------------------------------------------------

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۰ آذر ( اول دسامبر) اعلام کرد، ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم با سانتریفیوژ‌های پیشرفته "آی‌آر ـ ۶" (IR-6) در تأسیسات فردو در نزدیکی قم را آغاز کرده است.

همچنین روز گذشته دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند نتوانسته‌ایم وارد مذاکره واقعی بشویم؛ مواضع جدید ایران مغایر با توافق برجام یا فراتر از آن است و همین باعث می‌شود که وقت گران‌بها را از دست بدهیم.

 

به گزارش آسیانیوز، پس از آن که دیپلمات‌های اروپاییِ درگیر در مذاکرات اتمی با ایران در وین روز دوشنبه، ۲۲ آذرماه، ادعا کردند که مواضع ایران «مغایر» با شرایط برجام است، مذاکره‌کننده ارشد ایران آنها را به «مقصرنمایی» و فقدان اراده برای «جبران خطا» متهم کرد.

دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان روز دوشنبه به خبرگزاری فرانسه گفتند: «ما ساعت‌ها با آنها تعامل داشتیم و همه هیئت‌های نمایندگان به ایران فشار آورده‌اند که منطقی رفتار کند.»

با این حال،‌ به گفته این دیپلمات‌ها، «تا این لحظه هنوز نتوانسته‌ایم وارد مذاکره واقعی بشویم. مواضع جدید ایران مغایر با توافق برجام یا فراتر از آن است و همین باعث می‌شود که وقت گران‌بها را از دست بدهیم.»

علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در وین، روز سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه، در توییتی که به نظر می‌رسد پاسخ به این انتقادها باشد نوشت: «بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. ما سریعا پیشنهادهای‌مان را ارائه کردیم و به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.»/

https://www.asianews.ir/u/4n8
اخبار مرتبط
دیپلمات‌های بریتانیا، فرانسه و آلمان گفتند نتوانسته‌ایم وارد مذاکره واقعی بشویم؛ مواضع جدید ایران مغایر با توافق برجام یا فراتر از آن است و همین باعث می‌شود که وقت گران‌بها را از دست بدهیم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کسری بودجه، نرخ تورم بالا و خشک‌سالی اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها که قطار حرکت اقتصاد کشور متوقف بود، توسعه زیادی در دنیا صورت ‌گرفته است و اگر به همین منوال شرایط ادامه یابد، اقتصاد کشور ما رو به زوال خواهد بود.
در حالی که بالارفتن نرخ دلار بارها از سوی کارشناسان پیش بینی شده بود، هنوز معلوم نیست روند صعودی نرخ ارز در ایران تا کجا ادامه یابد و نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ریال ایران امروز ۱۵ آذر برای سومین روز متوالی روند صعودی گرفت و تا ۳۱ هزار و ۴۰ تومان افزایش یافت.
در حالی که هفتمین دور مذاکرات احیای توافقنامه هسته‌ای برجام در وین با توقف و سرخوردگی طرف های غربی مواجه شد، یک نشریه اسرائیلی ادعا کرد که از این پس در واکنش به حملات نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه. تهران را نشانه خواهد گرفت.
خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یک دیپلمات اروپایی نوشت که پیش‌نویس‌های پیشنهادی ایران غیرقابل قبول و زیاده‌روی است.
ایران و ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ آذر، همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین برای احیای برجام، نسبت به دستیابی توافق در این زمینه ابراز بدبینی کردند.
بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان، دلار امروز با رشد ۲۵۰تومانی مجددا وارد کانال ۲۹هزار تومان شد و یورو هم ۱۰۰تومان افزایش یافت.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه در دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور خارجه به دنبال توافقی برای نصب مجدد چهار دوربین از کارافتاده در تاسیسات اتمی کرج بود که گفت این توافق به دست نیامده است.
در حالی که ماه های اخیر اخباری مبنی بر افزایس قابل توجه نرخ دلار و ورشکستگی اقتصادی متتشر شد، امروز نیز در پی افزایش قیمت ارزهای خارجی در ایران طی هفته‌های گذشته، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید.
نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، روز سه‌شنبه، دوم آذر، برای تشدید رویارویی اسرائیل با ایران اعلام ادعاهایی بیان کرد و بار دیگر تأکید کرد که کشورش به هیچ توافق هسته‌ای جدید ایران با قدرت‌های جهانی پایبند نخواهد بود و مدعی شد آزادی عمل خود برای اقدام علیه رژیم اسلام‌گرای افراطی را به کار می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایران
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
0

دوستان هیچ نگران نباشید. جلوکباب با داشاخ ترشی تنها دستاورد جمهوری عسلامی از خایه بوسی امامزاده بایدن است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید