صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۰
کد خبر: 7165
گزارشگر: 2
۷۶۳
۰
۰
۶
موکت، انتخاب مناسبی برای کفپوش!

موکت تالار و رستوران و ۵ نکته مهم در خرید آن

موکت تالار و رستوران و ۵ نکته مهم در خرید آن
از کفپوش های متفاوتی برای رستوران و تالار ها استفاده میشود. اما در این میان موکت جایگاه ویژه ای در میان آنها دارد. علت این موضوع هم به مزایای زیادی بر می‌گردد که موکت با خود به همره دارد...

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ وقتی تصمیم می‌گیریم به رستوران برویم علاوه بر کیفیت غذا و منوی آن، این فضای رستوران است که تجربه ای به یاد ماندنی برای ما به ارمغان می‌آورد. چرا که اغلب افراد دوست دارند اوقات خود را در محیطی آرام و زیبا سپری کنند تا آن‌ها را از دردسرهای زندگی روزمره، شلوغی‌های محیط کار و دغدغه‌های دیگر دور کند. بنابراین ایجاد یک محیط زیبا، آرامش‌بخش و جذاب برای میهمانان یک رستوران می‌تواند تاثیر بسزایی به روی بازگشت آن‌ها به همان رستوران داشته باشد. اما رقم زدن چنین اتفاقی حاصل رعایت یک زنجیره از نکات است. آیا تا به حال به اهمیت خرید موکت رستوران به عنوان عضوی از این زنجیره توجه کرده اید؟

 

چرا موکت انتخاب مناسبی برای کفپوش رستوران است؟

 

از کفپوش های متفاوتی برای رستوران و تالار ها استفاده میشود. اما در این میان موکت جایگاه ویژه ای در میان آنها دارد. علت این موضوع هم به مزایای زیادی بر می‌گردد که موکت با خود به همره دارد. در ادامه به مهم ترین ویژگی های این کفپوش در رستوران و تالار اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای سفارش موکت تالار و رستوران چیست؟

 

استفاده از موکت در فضای تالار و رستوران برای برخی از افراد شاید غیرمعقول یا نشدنی به نظر برسد، این در حالیست که گاهی با دانستن مزایای استفاده از آن‌ها، متوجه خواهید شد خرید موکت تالار و رستوران ایده جالبی خواهد بود. انتخاب موکت برای فضای تالار و رستوران تا حدود زیادی به هتل شباهت دارد. برای انتخاب موکت هتل نیز باید چنین مواردی را در نظر گرفت.
در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای خرید موکت رستوران اشاره خواهیم کرد؛

 

۱. ایجاد فضایی آرام و دلنشین

 

یکی از مواردی که می‌تواند خرید موکت رستوران را به یک گزینه مناسب برای شما تبدیل کند، ایجاد فضای آرام و دلنشینی است که موکت ایجاد می‌کند. معمولا موکت‌ها در خانه‌ها به چشم می‌خورد و همین موجب می‌شود استفاده از آن در محیطی نظیر رستوران، به آن مکان آرامشی همانند خانه را اهدا کند.

 

۲. جلوگیری از سر و صدا حین راه رفتن

 

راه رفتن با کفش‌های مختلف به روی یک کفپوش اغلب سر و صداهایی بهمراه دارد. در محیط پرترددی همانند تالار یا رستوران، گاهی این صداها ممکن است آرامش اطرافیان را برهم بزند. بنابراین ایجاد کمترین صدا در این محیط می‌تواند به میهمانان شما کمک کند تجربه بهتر و دلنشین‌تری از گذراندن اوقات خود در رستوران شما داشته باشند. موکت رستوران این نقص را برطرف کرده و موجب می‌شود راه رفتن افراد با هیچ صدایی همراه نباشد و حتی کسی متوجه تردد فرد دیگری اطرافش نشود.

 

۳. جلوگیری از لیزخوردن

 

نه تنها میهمانان یک رستوران یا تالار، بلکه کارکنان آن مکان نیز در طول روز با وسایل متعددی روی یک کفپوش راه می‌روند و حتی گاهی عجله می‌کنند تا زودتر به مشتری خود رسیدگی کنند. اغلب کفپوش‌های سنگی که در رستوران‌ها و تالارها استفاده می‌شود اگرچه بسیار ایده آل و جذب هستند اما گاهی موجب لیز خوردن افراد می‌شود. بخصوص در روزهای بارانی که کف کفش‌ها کمی خیس است یا هنگامی که یک خانم با یک کفش پاشنه بلند به روی آن‌ قدم برمیدارد. معمولا ترس زمین خوردن در چنین مکانی وجود دارد. بنابراین برای کاهش این ترس و برطرف کردن آن بهتر است کفپوشی انتخاب کنید که این مشکل را پوشش داده و موجب شود افراد با آرامش بیشتری وارد رستوران یا تالار شما شوند.

 

موکت هتلی

 

۴. تغییر دکوراسیون فضای تالار و رستوران

 

اگرچه کفپوش‌های دیگری که برای رستوران‌ها و تالارها استفاده می‌شوند نیز تنوع طرح و گاها رنگ دارند اما به اندازه تنوع رنگ و طرح کفپوش‌های موکت نمی‌رسد. موکت‌ها به قدری متنوع هستند که حتی می‌توانید هنگام سفارش موکت رستوران، طرح مورد نظر خودتان را سفارش دهید. همین موجب می‌شود دکور کردن فضای رستوران با خلاقیت و جذابیت بیشتری همراه باشد.

 

۵. هزینه کم و اجرای سریع

 

با توجه به اینکه موکت رستوران و تالار به نسبت سایر کفپوش‌ها گزینه اقتصادی‌تری محسوب می‌شود و اجرای آن نیز فقط چند روز از وقتتان را خواهد گرفت، سفارش موکت تالار و رستوران یک گزینه مقرون به صرفه محسوب می‌شود. همچنین، این کم هزینه بودن موجب می‌شود خیلی سریع بتوانید دکوراسیون رستوران یا تالار خود را با تغییر رنگ یا طرح کفپوش آن تغییر دهید بدون اینکه مجبور باشید چند روز رستوران خود را ببندید تا کارهای اجرا و نصب آن انجام شود.

 

۶. جلوگیری از هدر رفتن انرژی

 

این روزها همه دوست دارند در هزینه‌هایشان صرفه جویی کنند. چه هزینه مربوط به اجرای یک کار، چه پیامدهایی که بعد از آن بوجود می‌آید. خوشبختانه یکی از مزایای مهم خرید موکت رستوران و تالار جلوگیری از هدر رفتن انرژی است. موکت موجب می‌شود فضایی که در آن قرار دارید دمای متعادل‌تری داشته باشد. بخصوص گرمای داخل در روزهای سرد سال به بیرون درز نکرده و نیاز نیست درجه دمای سیستم گرمایش را بالاتر برد. همین نکته در فصول گرم نیز صدق می‌کند. کاهش مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین مواردی است که شاید تا به امروز به آن توجه نکرده باشید اما برای فضای پرمصرفی همانند یک رستوران، در طولانی مدت موجب می‌شود هزینه هنگفتی را صرفه جویی کرده باشید.

 

هنگام خرید موکت تالار و رستوران چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

بهتر است هنگام سفارش موکت تالار و رستوران به این نکات توجه کنید:

 

۱. میزان مقاومت در برابر حریق

 

موکت‌ها به ندرت خودشان موجب بوجود آمدن آتشسوزی می‌شوند اما اگر آتش به هر دلیلی شروع شود، موکتی که ضد حریق نباشد ممکن است موجب مشتعل شدن بیشتر آتش شود. بنابراین اگر برای مکانی همانند رستوران که به دلیل وجود یک آشپزخانه صنعتی همیشه دارای آتش و شعله است، به دنبال موکت هستید حتما به میزان ایمن بودن آن در برابر آتشسوزی توجه داشته باشید.

 

۲. مقاوم بودن در برابر ترافیک و تردد

 

تالار و رستوران‌ها دائم در حال رفت و آمد هستند. در حقیقت هیچ لحظه‌ای نیست که کسی در این اماکن به روی این کفپوش‌ها قدم نزند. بنابراین کیفیت بالا حرف اول را می‌زند چرا که موکت‌ها در برابر پا خوردن مداوم ضعیف هستند و اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشند ممکن است زود خراب شوند. بنابراین به این نکته توجه کنید که موکتی که برای خانه انتخاب می‌کنید بدون شک گزینه مناسبی برای یک مکان پرتردد، آن هم با کفش‌های مختلف، نخواهد بود. پس هنگام خرید موکت رستوران حتما با فروشنده درباره کیفیت و گارانتی محصول صحبت کنید.

 

۳. مقاوم بودن در برابر آلودگی

 

هیچ کفپوشی دربرابر آلودگی‌های روزمره کاملا مقاوم نیست و در هر حال هر کفپوشی برای تالار یا رستوران خود انتخاب کنید نیاز به تمیزکردن مداوم دارد. اما این نکته را نیز باید بدانید تمیز کردن موکت به سادگی تمیزکردن یک کفپوش سنگی یا پارکت نیست. پس پیش از اینکه اقدام به سفارش موکت تالار یا رستوران کنید به اینکه چقدر موکتی که تهیه می‌کنید در برابر لکه، آب و سایر آلودگی‌ها مقاوم است و برای نظافت آن چه راهکارهایی وجود دارد تحقیق کنید.

 

موکت رستوران

 

۴. رنگ و طرح

 

انتخاب رنگ و طرح موکت کاملا سلیقه‌ای است اما یک نکته مهم که باید در نظر داشته باشید این است که رنگ موکت به مرور زمان کمی روشن‌تر می‌شود که این تغییر رنگ در اثر تابش نور و راه رفتن روی آن رخ می‌دهد. پس اگر می‌خواهید رنگ اولیه‌ای که انتخاب می‌کنید با دکوراسیون شما سازگار باشد بهتر است یک درجه آن را تیره‌تر در نظر بگیرید چرا که قطعا بعد از یک یا دو ماه متوجه تغییر رنگ آن خواهید شد. برای انتخاب رنگ و طرح به رنگ دیوارها، رومیزی‌ها و به طور کلی برندی که دارید توجه کنید. اگر رنگ خاصی مد نظر ندارید و می‌خواهید بی‌دردسرتر این مرحله را سپری کنید معمولا رنگ‌های آبی، سبز و خاکستری برای این کاربرد گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند.

 

۵. قیمت و هزینه‌های نصب

 

بدون شک قیمت موکت رستوران یکی از اصلی‌ترین مواردی است که در انتخاب و سفارش موکت تالار یا رستوران تاثیرگذار است. قیمت موکت رستوران نیز با توجه به متراژ و فضایی که می‌خواهید موکت کنید تایین میشود اما علاوه بر آن نوع موکت، طرح آن، کیفیت و گارانتی آن نیز می‌تواند به روی قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. اما جدا از تمامی این موارد اگر در حال بودجه بندی برای سفارش موکت رستوران هستید به هزینه‌های نصب آن نیز توجه داشته باشید. بنابراین حتما قبل از خرید نسبت به هزینه‌های مربوط به نصب و کارهای جانبی آن نیز مشاوره بگیرید تا با اطمینان بیشتری بتوانید نسبت به خرید موکت رستوران اقدام کنید.

 

معرفی رستورانی با کفپوش موکت در لندن

 

در سراسر جهان رستوران‌های بسیاری هستند که مزایای خرید موکت رستوران را بیشتر از معایب آن شمرده‌اند و این نوع کفپوش را برای رستوران یا تالار خود انتخاب کرده‌اند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

موکت تالار

رستوران ریجنسی در هتل کارلتون پارک - لندن

سخن پایانی

 

خرید موکت رستوران و تالار شاید در نگاه اول کار عجیبی به نظر برسد اما وقتی به مزایای این نوع کفپوش در اماکن مختلف توجه می‌کنید، متوجه خواهید شد که موکت هم می‌تواند به یکی از گزینه‌های شما بعنوان کفپوش رستوران یا تالار تبدیل شود. اما خوب است در نظر داشته باشید که این نوع از کفپوش به مراقبت های ویژه ای دارد.. با در نظر گرفتن این نکات و مزایا و معایب این نوع کفپوش، می‌توانید بهترین انتخاب را برای رستوران یا تالار خود داشته باشید.
زت کارپت با سالها تجربه تخصصی در حوزه طراحی و نصب انواع موکت های تالار و رستوران، اداری، هتلی و ... به خوبی با ماهیت و نیازهای این محیط آشنایی دارد. تیم مشاوران در موکت زت آماده اند تا همگام با شما در فرآیند خرید موکت مورد نظرتان همراه باشد. جهت دریافت مشاوره تخصصی در انتخاب موکت مناسب خود میتوانید با مشاوران در زت کارپت از طریق وبسایت در ارتباط باشید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4nd
اخبار مرتبط
مبل و کاناپه تخت ‌شو یکی از پیشنهادهای مدرن و پرطرفدار در دکوراسیون مدرن و فضاهای داخلی آپارتمان‌ها است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید