صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۹
کد خبر: 7166
گزارشگر: 2
۷۱۶
۰
۰
۴
به کسب‌ و کارتان سرعت ببخشید

چگونه می‌توان مهارت‌‌های دشوار را در زمانی کوتاه و به شیوه‌ای موثر آموخت؟

چگونه می‌توان مهارت‌‌های دشوار را در زمانی کوتاه و به شیوه‌ای موثر آموخت؟
به کمک نُه اصلی که نویسنده برای غلبه بر مهارت‌های پیچیده ارائه می‌کند می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید،‌ خلاق‌تر شوید و سطح زندگی خود را ارتقاء دهید.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ اسکات یانگ در کتاب بیش یادگیری که عنوان پرفروش‌ترین اثر وال استریت ژورنال را کسب کرده، به شما شیوه‌ای نوین برای یادگیری می‌آموزد که با به‌کارگیری آن می‌توانید به کسب‌وکارتان سرعت ببخشید و در مهارت‌های تخصصی تسلط لازم و کافی را بیابید. به کمک نُه اصلی که نویسنده برای غلبه بر مهارت‌های پیچیده ارائه می‌کند می‌توانید حواس‌پرتی‌ها را از بین ببرید،‌ خلاق‌تر شوید و سطح زندگی خود را ارتقاء دهید.

 

درباره کتاب بیش‌ یادگیری:

 

شاید شما هم آن کتاب را مطالعه کرده باشید که نویسنده‌ا‌ی معروف در یکی از آثارش و از زبان یکی از شخصیت‌ها از حرام کردن استعدادها سخن می‌گفت. شخصیت اصلی معتقد بود علی‌رغم اینکه فرد بااستعدادی بوده، نتوانسته آن‌طور که شایسته است از توانایی‌هایش استفاده کند. او ذهنش را حرام کرده بود. حکایت آن فرد،‌ قصه‌ی زندگی بسیاری از ماست. اغلب ما در زندگی اشتیاقی داشته‌ایم که هرگز به سراغ آن نرفته‌ایم؛ از نواختن پیانو گرفته تا آموختن چند زبان مختلف. اما این مهارت‌ها آنقدر به نظرمان ناممکن و دشوار بود که هیچ‌گاه به عمل تبدیل نشد.
اسکات یانگ (Scott Young) در کتاب بیش‌ یادگیری (Ultralearning) به این موضوع مهم می‌پردازد که چگونه می‌توانیم مهارت‌‌های دشوار را در زمانی کوتاه و به شیوه‌ای موثر بیاموزیم. یانگ توضیحاتی عملی برای مهارت بیش‌یادگیری و نحوه‌ی استفاده از آن ارائه می‌دهد و این اثر یک منبع استثنائی برای همه‌ی کسانی‌ست که علاقه‌ دارند کارکرد یادگیری را درک کنند. نویسنده در سرتاسر کتاب از داستان‌های مختلفی برای نشان دادن اهمیت و کاربرد اصول بیش‌یادگیری استفاده می‌کند. او در این اثر به بیان ۹ اصل مهم می‌پردازد و همه‌ی این اصول را می‌توان برای هر نوع یادگیری به کار برد.
به‌کارگیری «بیش‌ یادگیری» از این جهت حائز اهمیت است که می‌تواند ما را از زنجیرهای فکری که باعث محدودیت ذهنمان می‌شوند، رها سازد. ما هنگام آموختن همان استراتژی‌هایی را به کار می‌گیریم که قبل‌تر از آن‌ها جوابی ندیده بودیم. بنابراین بهتر نیست که این بار درباره‌ی یاد گرفتن مهارت کسب کنیم؟ در نتیجه اگر تنها بر نقاط ضعفتان تمرکز می‌کنید و هیچ‌کدام از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید نتایج مطلوبی به همراه ندارند، لازم است که این بار یک مسیر جدید را امتحان کنید و یک بیش‌یادگیر بشوید!
اسکات یانگ این اثر را اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد و در آن از آخرین تحقیقات در حوزه‌ی روانشناسی یادگیری بهره برده است. از زمان انتشار تاکنون، این کتاب با استقبال گسترده از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شده و به عنوان یکی از پر فروش‌ترین آثار در حوزه‌ی خودیاری شناخته می‌شود. کتاب بیش‌ یادگیری نه تنها رشد چشم‌گیری را در زمینه‌ی فردی برایتان رقم خواهد زد، بلکه به شما کمک می‌کند در زندگی حرفه‌ای خود پیشرفت داشته باشید و کسب‌وکارتان رونق فراوانی پیدا کند.
پلتفرم کتابراه با بیش از هزاران کتاب صوتی و کتاب الکترونیک در حوزه روانشناسی، مرجعی معتبر جهت دانلود کتاب‌های موفقیت و خودسازی و کتاب‌های انگیزشی به شمار می‌رود.

 

خرید کتاب

 

نکوداشت‌های کتاب بیش‌ یادگیری:

 

- بیش‌ یادگیری را بخوانید و زندگی خود را ارتقاء دهید. (کریس گیلبو، نویسنده‌ی کتاب استارت آپ ۱۰۰ دلاری)
- این کتاب را بخوان. زندگی‌ات را تغییر خوهد داد! (کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق)
- بیش‌ یادگیری به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بهتر از آنچه فکر می‌کردید ممکن است، یاد بگیرید. (دِرِک سیورز، نویسنده‌ی کتاب هر چی تو می‌خوای)

 

کتاب بیش‌ یادگیری مناسب چه کسانی است؟

 

اگر قصد دارید در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود پیشرفت کنید، توانایی‌هایتان را افزایش دهید و بر مهارت‌های دشوار تسلط یابید، از کتاب بیش‌ یادگیری غافل نشوید. هم‌اکنون با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، برای دانلود کتاب‌های رایگان اقدام نمایید. همچنین برای خرید و دانلود کتاب به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع میلیونی‌ کاربران اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

 

جملات برگزیده‌ی کتاب بیش‌ یادگیری:

 

- همه برنامه‌هایی دارند تا این‌که یک مشت می‌خورد توی دهن‌شان. (مایک تایسون)
- حافظه ته‌مانده‌ی فکر است. (دنیل ویلینگهام، روان‌شناس شناختی)
- تا وقتی معنی‌ جمله‌ای را نمی‌دانید، درباره‌ی درستی‌اش نپرسید. (اِرِت بیشاپ، ریاضی‌دان)
- شروع همیشه همین امروز است. (مِری شلی)
- اگر صبر کنید و با تلاش از ذهن خودتان به یاد بیاورید سودمندتر از آن است که دوباره به کتاب نگاه بیندازید. (ویلیام جیمز، روان‌شناس)

 

کتاب صوتی

 

در بخشی از کتاب بیش‌ یادگیری می‌خوانیم:

 

لازم نیست پروژه‌ی بیش‌یادگیری‌تان کاری فشرده و تمام‌وقت باشد تا به موفقیت برسید، اما مسلماً به صرف زمان نیاز دارد و بهتر است درباره‌ی این‌که می‌خواهید چه مقدار زمان به یادگیری اختصاص دهید از قبل تصمیم بگیرید و امیدوار نباشید که بعداً وقتش را پیدا کنید. دو دلیل خوب برای برنامه‌ریزی از قبل وجود دارد. اول این‌که با تنظیم پروژه‌تان روی تقویم، ناخودآگاه آن را قبل از چیزهای دیگر اولویت‌بندی می‌کنید و مزیت دوم آن است که معمولاً یادگیری ناامیدکننده است و تقریباً همیشه کلیک‌کردن روی فیسبوک، توئیتر یا نتفلیکس آسان‌تر است. اگر برای یادگیری وقتی در نظر نگیرید، جمع‌کردن انگیزه برای انجام آن بسیار دشوارتر خواهد بود.
اولین تصمیمی که باید گرفته شود، تصمیم درباره‌ی مقدار زمانی است که می‌خواهید صرف پروژه کنید. این تصمیم اغلب از سوی برنامه‌ی شما تعیین می‌شود. ممکن است در وضعیت اشتغال‌تان شکافی وجود داشته باشد که فرصت یادگیری فشرده را بدهد، اما فقط برای یک ماه. از سوی دیگر، شاید برنامه‌تان به قدری پر باشد که فقط چند ساعت در هفته بتوانید برای یادگیری چیز جدید وقت بگذارید. به‌هرحال هر مقدار زمانی که قرار است اختصاص دهید، از قبل درباره‌اش تصمیم بگیرید.
تصمیم دومی که باید گرفته شود درباره‌ی زمان یادگیری است. مدت چند ساعت روز تعطیل؟ با یک ساعت زودتر بیدارشدن و قبل از رفتن سر کار؟ شب‌ها؟ موقع استراحت‌های وقت ناهار؟ این‌جا هم بهترین کار این است هر چه را که بر اساس برنامه‌تان آسان‌تر است انجام دهید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4ne
اخبار مرتبط
هیچ چیز بهتر از این نیست که یک کتاب باورنکردنی را بخوانی، نخواهی که تمام شود، و بعد بفهمی که بر اساس چیزی است که واقعاً اتفاق افتاده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید