صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
کد خبر: 7175
گزارشگر: 213
۸۴۰
۰
۰
۲
گزارش مرگ در اثر ابتلا به سویه جدید

ابراز نگرانی بهداشت جهانی از «سرایت هولناک» اومیکرن در قیاس با دلتا

ابراز نگرانی بهداشت جهانی از «سرایت هولناک» اومیکرن در قیاس با دلتا
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.

به گزارش آسیانیوز، بهداشت جهانی اعلام کرد اومیکرون سریع‌تر از تمامی سویه‌های کرونا در حال گسترش است. تدروس ادهانوم می‌گوید هم اکنون ۷۷ کشور در جهان ورود سویه جدید اومیکرون را تایید کرده‌اند..

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه هشدار داد که سویه جدید جهش یافته کرونا موسوم به اومیکرون با سرعتی در حال گسترش است که در سویه‌های قبلی دیده نشده است.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اند. واقعیت این است که اومیکرون احتمالاً در بیشتر کشورها وجود دارد، حتی اگر هنوز در کشوری شناسایی نشده باشد.

رئیس سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: اومیکرون با سرعتی در حال گسترش است که در هیچ گونه قبلی ندیده بودیم.

تدروس ادهانوم اظهار داشت، سازمان بهداشت جهانی نگران است که برخی از کشورها اومیکرون را به عنوان یک سویه نه چندان جدی دست‌کم می‌گیرند.

او اضافه کرد، اگر چه اومیکرون مسری‌تر است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این سویه باعث بیماری خفیف یا شدیدتر از انواع قبلی ویروس کرونا می‌شود.

رئیس سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که میزان شیوع و شمار مبتلایان به اومیکرون می‌تواند بار دیگر سیستم‌های بهداشتی که از آمادگی برخوردار نیستند، را تحت تاثیر قرار دهد.

آفریقای جنوبی اولین کشوری بود که ماه گذشته خبر از شیوع سویه جدید کرونا در این کشور داد.

از زمان شیوع اومیکرون در آفریقای جنوبی، شمار مبتلایان روزانه در این کشور به ۲۰ هزار مورد افزایش یافته است. اوایل ماه گذشته شمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور کمتر از هزار نفر بود.

این در حالی است که چند روز گذشته گزارش مرگ و میر در انگلستان بر اثر سویه اومیکرون منتشر شده است./ 


https://www.asianews.ir/u/4nm
اخبار مرتبط
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید