صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۱
کد خبر: 7196
گزارشگر: 213
۷۹۵
۰
۰
۳
انتشار کتاب «در ستایش زمان تلف شده»

گریز از «تنهایی» و پناه بر شبکه‌هایی اجتماعی!

گریز از «تنهایی» و پناه بر شبکه‌هایی اجتماعی!
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم بلکه فضیلتی شایان توجه است برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدمهای بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و البته رنج زیبای تنهایی را از دست می‌دهند.

کتاب "در ستایش زمان تلف شده " آمده است تا گمشدگان در هیاهوی مجازی را به سکوت راهبی در کوهستان ببرد و از خلوت و سکوتی انسان‌‌ساز بگوید.
آلن لایتمن ( زاده ۲۸ نوامبر ۱۹۴۸) نویسنده ، فیزیکدان و کارآفرین آمریکایی در کتاب "در ستایش زمان تلف شده" به شکلی جالب و خواندنی به تشریح بیماری انسان معاصر همیشه آنلاین که تقریبا همه ما به آن مبتلا هستیم و چگونگی درمان آن می پردازد.

این روزها انسان آن چنان خود را به دنیای مجازی پیوند زده و چندان از گذر زمان در هراس است که همواره در نوعی آشفتگی به سر می برد؛ انسان امروزی اگر لحظه ای ارتباط اینترنتی خود را از دست بدهد و اگر ساعتی از گوشی هوشمند خود دور بماند گمان می کند چیزی مهم را از دست داده و از خبری حیاتی به دور مانده است، او به نوعی اعتیاد مبتلا شده و ضروری است از این اعتیاد رهایی یابد.

“در ستایش زمان تلف شده” فراهم آمده تا با روایت هایی که در خود جای داده درمانی پیش رو بگذارد و راهی برای دستیابی به ذهنی آزاد فراهم کند.

 

در بخشی از متن این کتاب می خوانیم:

 

«آیا من مبالغه می کنم؟ آیا تنهایی نشستن در یک اتاق ساکت برای چند دقیقه بدون وجود یک محرک جانبی در دنیای امروز ناممکن است؟ خودتان امتحان کنید. سال ها قبل، تعدادی روانشناس در دانشگاه ویرجینیا و هاروارد برای این منظور با دانشجویان کالج یک آزمایش انجام دادند. هر یک از 146 دانشجوی مورد نظر آنان، ملزم بود به تنهایی روی یک صندلی در اتاقی ساکت به مدت دوازده دقیقه بنشیند. با این وجود، استفاده از یک نوع محرک جانبی مجاز شده بود.

دکمه ای نزدیک به صندلی بود که وقتی فشار داده می شد، یک شوک الکتریکی به دانشجوی شرکت کننده وارد می کرد. قبل از شروع، از دانشجویان خواسته شده بود تا دکمه را «فقط برای تمرین» فشار دهند. همه ی آنها گفتند که این شوک ناخوشایند بود، چیزی که اگر کلا امکان پذیر بود از تحملش اجتناب می کردند. آزمایش شروع شد. یکی یکی از دانشجویان خواسته شد «برای ده تا بیست دقیقه» -دقیقا آنها نمی دانستند این مدت چقدر طول می کشد، از آنجا که وسایل شان از آنها گرفته شده بود- و با رعایت دو قاعده بنشینند: آنها نه می توانستند بخوابند و نه می توانستند از روی صندلی بلند شوند. اما اگر می خواستند دکمه را فشار دهند و شوک شوند، مشکلی نبود.

محققان دریافتند که شصت و هفت درصد از مردان و بیست و پنج درصد از زنان، انتخاب کردند که به خودشان طی زمان دوازده دقیقه ای آزمایش شوک وارد کنند به جای اینکه آرام و غرق در تفکراتشان بنشینند.البته، شوک ها در قالب اشکال متعددی نمایان می شوند. محرک و پارازیت ثابت و چند کاربردی بودن شبکه اینترنتی جریان دائمی از شوک ها را ارائه می کنند و ما خو گرفته و معتاد به این شوک ها می شویم، مانند یک وابستگی دارویی.»

 

کتاب "در ستایش زمان تلف شده" اثر آلن لایتمن با ترجمه محمدرضا فرهادی پور را انتشارات «کتاب آمه» در ۱۰۰ صفحه و با قیمت بیست هزار تومان رهسپار بازار کتاب کرده است.

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4o6
اخبار مرتبط
«راهنمای بازیگری برای سینما» «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» و «تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان» از جمله تازه ترین کتاب هایی است از سوی انتشارات تابان خرد به چاپ رسیده است.
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان نمایشگاهی با عنوان «نمانخ» با آثار حامد ارزانی دهکردی به سبک هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها گویی در پی کشف راز هستی برآمده است.
کتاب شیمی‌دان اثر به یاد ماندنی استفنی میر با ترجمه مرجان حمیدی را انتشارات کتاب آمه در ۵۶۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
کتاب «در حواشی کتاب» نوشته محمود آموزگار در ۱۷۴ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشارات آمه منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید