صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
کد خبر: 7202
گزارشگر: 213
۶۱۳۲
۰
۰
۵
وضعیت گران شدن خودرو بعد از ثبت نام

تحویل خودرو با افزایش قیمت خلاف قراردادهاست؟

تحویل خودرو با افزایش قیمت خلاف قراردادهاست؟
تا چندی پیش خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند؛ اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.

به گزارش آسیانیوز، در پی افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو این مساله بوجود آمد که آیا خریدارانی که از قبل ثبت‌نام کرده بودند نیز باید به قیمت روز پرداخت کنند؟

در چند وقت گذشته شاهد بودیم که خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند. اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

آغاز حراج خودرو؛ توزیع رانت یا زیان انباشته؟!
------------------------------------------------------------------

افزایش قیمت خودرو مجددا لغو می‌شود؟

تجارت نیوز نوشت پیش‌فروش‌ها و قراردادها به این شکل است که بعد از قرعه‌کشی، درصدی از قیمت خودرو توسط مشتری پرداخت می‌شود. این پیش‌مبلغ بر اساس قرارداد، نوع ماشین و شرایط فروشی که ایجاد شده تعیین می‌شود.

در قراردادها ذکر شده است که مابه تفاوت قیمت‌ها در موعد تحویل، که در قرارداد ذکر شده است، به نرخ روز اعلام شده توسط خودروسازی، باید پرداخت شود تا خودرو به مشتری تعلق بگیرد.

اگر مبلغی برای یک خودرو پرداخت شده باشد، ممکن است در موعد تحویل افزایش یابد و فرد بر اساس قرارداد ملزم به پرداخت آن است.

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

استعلام و نحوه «کم کردن» خلافی سنگین خودرو

--------------------------------------------------

هنگام تکمیل وجه توسط مشتری، دعوت‌نامه‌ای از سوی خودروساز ارسال می‌شود. بعد از تکیمل وجه مشتری در لیست افرادی قرار می‌گیرد که خودرو باید به آنها تحویل داده شود.


 کارشناسان خودرو نیز در خصوص نیز بر این باورند که افزایش قیمت خودروهای قرعه‌کشی شده بر اساس قیمت روز در قراردادها ذکر شده و بر خلاف قرارداد نیست.

قیمت تمام شده جدید به چه صورت محاسبه می‌شود؟

  شرکت‌های خودروسازی اعلام کردند که هم‌زمان با اعلام افزایش قیمت، ۱۸ درصد بر قیمت خودروها اضافه می‌شود. علاوه بر آن، عوارض، مالیات و شماره‌گذاری بر قیمت این خودرو اضافه می‌شود.

تمام روش‌های مصاحبه قیمتی، بر اساس مصوبه اعلام شده ستاد قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان صورت می‌گیرد.

-------------------

بیشتر بخوانید:

واریز یارانه و حراج خودرو؟!+لیست نام و قیمت ها
-------------------------------------------------------

شرکت سایپا نیز اعلام کرد که به زودی یک‌ سری تخفیفات و تسهیلات به مشتریان خود می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/4oc
اخبار مرتبط
پیش فروش و فروش فوق‌العاده جدید سایپا آغاز شده است که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد.
در طرح پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو، خودروهایی که حراج شده اند به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند؛ با وجود این توزیع رانت خودروسازان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
یزد- جانشین فرمانده انتظامی استان به منظور پیشگیری از سرقت خودرو توصیه ها و هشدارهایی را اعلام کرد
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
در حالی که مصرف‌کننده ایرانی برای خرید یک خودرو پراید که ایمنی و کیفیت لازم را هم ندارد، حدود پنج‌ هزار و ۸۰۰ دلار پرداخت می‌کند؛ به تازگی قیمت پژو پارس اتوماتیک به‌عنوان گران‌ترین محصول خانواده پرشیا، در بازار آزاد به ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است!
براساس جدیدترین لیست قیمت خودروها در بین خودروهای گروه پژو نیز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۳۹۹ در هفته سوم آبان ماه ۴ میلیون تومان گران شده است و هم اکنون ۲۴۳ میلیون تومان قیمت دارد و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۷ میلیون تومان گران شده است.
در لیست خودروسازان پس از توییت وزیر صمت ارزان ترین و گران ترین خودروها درج شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید