صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۲
کد خبر: 7204
گزارشگر: 213
۹۹۶
۰
۰
۲
برخی واکسن ها بر سویه جدید کرونا بی اثرند

چه واکسن هایی نمی توانند با «کرونای اومیکرون» مقابله کنند؟

چه واکسن هایی نمی توانند با «کرونای اومیکرون» مقابله کنند؟
براساس مطالعات جدید پزشکی برخی از واکسن های نام آشنای کرونا در جهان در برابر مقابله با سویه اومیکرون بسیار ضعیف هستند و کارایی ندارند.

به گزارش آسیانیوز، تازه ترین مطالعات نشان می دهند که واکسن های کووید-۱۹، سینوفارم، جانسون اند جانسون و اسپوتنیک یا اصلا یا بسیار کم در برابر اومیکرون مصونیت ایجاد می کنند و برای مقابله با این سویه جدید کرونا بسیار ضعیف هستند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------------------
محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی سوئیسی هامباس این تحقیقات را درباره کارآیی شش واکسن کرونا مطرح و استاندارد کووید در جهان انجام دادند.

تنها ۳ نفر از ۱۳ نفری که که دو دوز سینوفارم را دریافت کرده بودند پادتن هایی علیه سویه امیکرون داشتند. واکسن جانسون اند جانسون روی ۱۲ نفر آزمایش شد و تنها یک نفر آنتی بادی داشت واکسن اسپوتنیک هیچ مصونیت در بدن ۱۱ فرد آزمایش شده ایجاد نکرد.

به نقل از یورونیوز، سینوفارم واکسن چینی و اسپوتنیک واکسن روسی است. هنوز این شرکت ها درباره کارآیی و نتيجه تحقیقات اخیر واکنشی نشان نداشته اند.

کرونای امیکرون ۷۰ برابر سریعتر از کرونای دلتا شیوع پیدا می کند اما به اندازه سویه دلتا مرگبار نیست. با این حال آنچه دانشمندان را نگران کرده سرعت شیوع این سویه است. اولین مورد از ابتلا به اومیکرون اواسط نوامبر شناسایی شد و اکنون با گذشت بیش از یک ماه تقریبا سه چهارم موارد ابتلا به کرونا در جهان ناشی از سویه او میکرون است.

به گزارش آسیانیوز این در حالی است که شرکت داروسازی بیون‌تک  اعلام کرد که واکسن «فایزر-بیون‌تک» به افرادی که سه دوز از این واکسن به آنها تزریق شده است در برابر سویه اومیکرون از ویروس کرونا مصنویت می‌دهد.

 

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------
با این حال بنا به بررسی‌های آزمایشگاهی انجام‌شده تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» احتمالا به اندازه کافی از افراد واکسینه‌شده در برابر سویه اومیکرون محافظت نمی‌کند.

در بیانیه بیون‌تک آمده است که با وجود نتایج به دست آمده مبنی بر تاثیر سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» در برابر سویه اومیکرون، این شرکت به همراه شرکت داروسازی فایزر تا ماه مارس (اسفند/فروردین) واکسنی مختص سویه اومیکرون تهیه خواهند کرد.

به گفته مسئولان شرکت بیون‌تک سه دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» منجر به تولید سطحی از پادتن در برابر سویه اومیکرون می‌شود که مشابه پادتن تولیدشده پس از تزریق دو دوز از واکسن در برابر دیگر سویه‌های کرونا است.

------------------

بیشتر بخوانید:

معجزه «خوراکی» فایزر کرونا را ریشه کن کرد!
-------------------------------------------------------------

شرکت بیون‌تک افزوده است که تزریق دو دوز از واکسن «فایزر-بیون‌تک» نیز تا حدی در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد می‌کند هرچند سطح مصونیت به دنبال تزریق سه دوز از واکسن «بهتر» است.

سازمان جهانی بهداشت سویه اومیکرون از ویروس کرونا را گونه‌ای با میزان سرایت «بالا» ارزیابی کرده است. این سویه چند روز پیش برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و پس از آن مواردی از ابتلا به آن در کشورهای دیگر کشف شد.

آخرین داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که هرچند میزان سرایت سویه اومیکرون «بالا» است اما این گونه از ویروس کرونا منجر به علائم شدیدتری از بیماری «کووید ۱۹» نمی‌شود.

------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن «فایزر» باید در دوز سوم تزریق شود!/موفقیت خیره‌کننده ۹۵.۶ درصد کارایی

-------------------------------------------------------------------------

پیدایش سویه اومیکرون نگرانی‌های زیادی را در سطح جهان بابت احتمال همه‌گیری این گونه از ویروس کرونا به وجود آورده است./

 
آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4oe
اخبار مرتبط
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
در حالی که نه تنها «واردات واکسن فایزر» که به تازگی «ورود انواع واکسن خارجی» نیز به کشور ممنوع شده است،شرکت داروسازی فایزر روز گذشته از نتایج حیرت آور آزمایش‌های بالینی قرص ضد ویروس این شرکت رونمایی کرد که موارد خطرناک ابتلا به کووید-۱۹، بستری شدن و فوت بیماران را ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید