صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۵
کد خبر: 7209
گزارشگر: 213
۸۲۴۵
۲
۰
۵
عدم پرداخت وام اجاره بها در برخی بانک ها

آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن/متقاضیان به کجا مراجعه کنند؟

آخرین وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن/متقاضیان به کجا مراجعه کنند؟
خبرها حاکی از آن است که در چند روز اخیر امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد، ولی چند بانک برای پرداخت وام واجد شرایط هستند.

به گزارش آسیانیوز، متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن با پیام اتمام اعتبار از سوی بانک‌ها در سامانه وزارت راه و شهرسازی مواجه شدند. کدام بانک‌‌ها وام ودیعه مسکن پرداخت می‌کنند؟

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

کمک ودیعه اجاره مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟

--------------------------------------------------

 متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن طی سه روز گذشته پس از طی مراحل ثبت‌نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی و رسیدن به مرحله انتخاب بانک با پیام اتمام اعتبار مواجه شدند. آنها می‌گویند که امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد.

در این برخی از متقاضیان توانسته‌اند مدارک خود را برای دریافت وام ودیعه مسکن تکمیل و بانک مورد را انتخاب کنند اما؛ پس از مراجعه به بانک با اعلام کسری بودجه مواجه شده‌اند

-------------------.

بیشتر بخوانید

شرایط «تمدید» وام ودیعه مسکن+متن بخشنامه

----------------------------------------------------------

تجارت نیوز نوشت بانک‌ها به دلیل استفراض مستقیم و غیرمستقیم دولت، بدهی انباشته ارگان‌های دولتی با کسری بودجه مواجه‌اند که اثر کسری بودجه را می‌توان در عدم پرداخت وام‌ها و افزایش سود سپرده‌های بانکی دید.

--------------------------

بیشتر بخوانید

«تشریح» شرایط دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰

------------------------------------------------

 در حال حاضر بانک‌های کار آفرین، گردشگری، ملی، ملل، سپه، آینده، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، شهر، صادرات از جمله بانک‌هایی هستند که وام ودیعه پرداخت نمی‌کنند.

اما مستاجران می‌توانند با شرایط ویژه‌ای از چند بانک وام ودیعه بگیرند، بانک‌های شهر، سامان و ملت بودجه محدودی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارند. شرط دریافت وام از این بانک‌ها این است که متقاضیان به صورت لحظه‌ای سامانه وزارت راه و شهرسازی را بررسی کنند:

اپراتور بانک سامان گفته است: در حال حاضر بانک سامان بودجه بسیار کمی برای وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند با بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت کنند.

بانک ملت می‌گوید: درحال حاضر بانک ملت بودجه اندکی برای پرداخت وام ودیعه مسکن دارد اما متقاضیان می‌توانند بررسی روزانه و ساعتی سامانه وزارت راه و شهرسازی درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

اپراتور بانک شهر در این باره به تجارت‌نیوز گفت: تنها راه دریافت وام ودیعه مسکن بررسی روزانه و ساعتی سایت وزارت راه و شهرسازی است و درحالت عادی با یک بار درخواست نباید انتظار تخصیص وام را داشت.

به گفته کارشناسان امور بانکی نبود بودجه مهم‌ترین معضل بانک‌ها است. مصوبه‌های دولت، کار بانک‌ها را برای پرداخت هرگونه وام سخت‌تر از گذشته کرده است./تجارت نیوز

همچنین علیرضا قیطاسی، دبیر شورای هماهنگی بانک‌ های دولتی، درخصوص توقف اعطای تسهیلات از سوی برخی بانک ها گفته است: بانک ها طبق گذشته اعطای تسهیلات را انجام می دهند. بانک ها متناسب با منابعی که در اختیار دارند تسهیلات پرداخت می کنند و در حال حاضر مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی تاکید کرد: متقاضیان می توانند به واحد شکایات که در سایت هر بانک پیش بینی شده است مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند. هم اکنون اعطای تسهیلات در بانک ها متناسب با منابع جدید و محل وصولی هایی که دارند، براساس چهارچوب ضوابط و مقرارت بانک مرکزی و هیئت مدیره هر بانک در حال انجام است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی افزود: حتی برخی از بانک ها در ماه گذشته و ماه جاری بخشنامه هایی صادر و به شعب خود تاکید کردند که حداکثر مساعدت با مشتریان خود و معرفی شدگان کمیته امداد، ایثارگران، بهزیستی و ... بشود و این مشتریان در پرداخت هرگونه اعطای تسهیلات در اولویت قرار گیرند.

--------------------------

بیشتر بخوانید

خانه های خالی مال بانک‌ها هستند!آیا اقتصاد ایران را بانک ها گروگان گرفته اند؟

-----------------------------------------------------------

وی ادامه داد: روند اعطای تسهیلات بانک ها در 8 ماه گذشته نسبت به سال پیش با افزایش همراه بوده است و متناسب با رشد منابع بانک ها، اعطای تسهیلات نیز با رشد همراه بوده است. میزان پرداخت تسهیلات ازدواج در 8 ماه اول سال 1400 بیش از کل سال 99 بوده است. تقریبا 60 هزار میلیارد تومان تا امروز تسهیلات ازدواج در این 8 ماه پرداخت شده است که در کل سال گذشته این رقم پرداخت نشده است.

به نقل از رکنا، قیطاسی ضمن بیان این که پرداخت تسهیلات در سال 1400 با افزایش نسبت به سال گذشته همراه بوده است گفت: روند اعطای تسهیلات نسبت به سال گذشته رشد داشته است و هم اکنون هم در حال انجام است. حدود 700 هزار نفر تا به امروز تسهیلات ازدواج دریافت کردند که نشان دهنده این است که بانک ها اراده جدی در اعطای تسهیلات دارند و کار بانک ها هم جذب منابع و اعطای تسهیلات است.

وی در آخر تاکید کرد: مردم و مشتریان بانک ها اگر در خصوص اعطای تسهیلات با مشکل مواجه شدند، حتما شکایت خود را به اطلاع واحد رسیدگی به شکایات هر شعبه برسانند تا پیگیری های لازم انجام شود.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که چندی پیش براساس مشاهدات میدانی و مراجعات مردمی بانک ها همچنان برای اعطای وام ودیعه مسکن هم سخت گیری های زیادی انجام می دادند.

در سال ۹۸ ستاد کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران در شرایط کرونایی به دلیل خلل در کسب درآمدها، پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستأجر در شهرهای بزرگ، میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند ولی متاسفانه بانک ها برای پرداخت این وام سخت گیری های بیشماری به کار گرفتند.

رقم این وام در آن سال برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای دیگر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.

به نقل از دنیای اقتصاد، رقم وام ودیعه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ میلیون تومان در تهران افزایش یافته و به رقم ۷۰ میلیون تومان رسیده است، این مقدار در سایر کلانشهر‌ها ۴۰ میلیون تومان و شهر‌های کوچک ۲۵ میلیون تومان تعیین شده است.

این رقم ها درحالی است که براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در مهرماه امسال ۳۱ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد و نرخ اجاره‌بها نیز در پایتخت ۴۸.۴درصد افزایش یافته است./

آسیانیوز، تجارت نیوز، رکنا
https://www.asianews.ir/u/4oi
اخبار مرتبط
دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: مردم و مشتریان بانک ها اگر در خصوص اعطای تسهیلات با مشکل مواجه شدند، حتما شکایت خود را به اطلاع واحد رسیدگی به شکایات برسانند تا پی گیری های لازم انجام شود.
در حالی که این روزها مردم از کمبود خانه و اجاره بهای نجومی، کنار موضوعات معیشتی در رنج مضاعف به سر می برند، وزیر راه و شهرسازی می‌گوید از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی که تاکنون شناسایی شده ۹۰۰ هزار واحد مربوط به اشخاص حقوقی مانند بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی است.
مدیر «شرکت صادراتی تهران ستاک» که یک تولیدکننده مشتاق و دور از وطن بود و قصد سرمایه گذاری در کشور را داشت و دارد، در حال آغاز اعمال ایده ها و ارتباطش با بانک ها، مانند بسیاری از صنعتگران کشور، در دام ظلم نظام بانکی ایران افتاد! این تولید کننده، نامه ای به ابراهیم رئیسی نوشته و از او تظلم خواهی کرده است.
کارشناس مسکن گفت: ۴۰ درصد از خانوار ایرانی زیر خط فقر مسکن بسر می‌برند؛ یعنی خانواده‌هایی که بیش از ۳۰ درصد هزینه ماهانه یا سالانه خود را صرف هزینه‌های مرتبط با تهیه مسکن می‌کنند فقیران مسکن به شمار می آیند.
بانک‌ها و موسسات اعتباری موظفند حداکثر تا پایان بهمن ۱۴۰۰ تسهیلات وام اجاره بها را پرداخت کنند.
وزیر راه و شهرسازی گفت پرداخت وام ۳۵۰ میلیون تومانی و ارایه خدمات رایگان در دستور قانون جهش تولید مسکن قرار دارد.
بر اساس مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن و آنچه ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی ابلاغ کرده، بانک‌ها تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران پرداخت می‌کنند.
از سال گذشته طرح پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد ملی کرونا به اجرا درآمد که پارسال مبلغ این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان بود.
​زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن برای متقاضیان این وام تا پایان آذرماه امسال تمدید شد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره ثبت نام وام ودیعه قرادادهای اجاره سال ۹۹، گفت: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال۹۹ نیز با نظام بانکی نامه نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه حتی برای کسانی که قراردادشان در نیمه دوم سال است، انجام می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
وحید
۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
0
1

فقط یه مشت دروغ تحویل مردم میدن از پارسال تشکیل پرونده داده بودم که به دلیل مسخره نبود اعتبار بعد از ۵ ماه معطلی گفتن تا دوباره بودجه بیاد میدن یعنی اولویت با ما بود تا همین ۳ هفته پیش هم اسمم تو سایت بود همین که اعلام کردن وام میدن اسمم رو به دلیل عدم مراجعه به بانک حذف کردن در صورتی که صفر تا صد کارها انجام شدهدبود و ضامنها هم دوبار رفته بودن الانم که بانک دیگه ای رو انتخاب کردم روحشونم خبر نداره از وام . بانک صادرات هستش

فاطمه
۱۴۰۱/۰۳/۲۸
0
0
0

من هر بانکی رفتم برای وام گفتند بودجه نداریم بخشنامه نیومده تا شیش ماه دیگه وام ازدواجیا تو نوبتن پس ما کجا باید بریم به کی باید بگیم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید