صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۶
کد خبر: 7211
گزارشگر: 306
۴۸۲
۰
۰
۰
رئیس جمهور در جمع اقشار مردم استان یزد

در بودجه ۱۴۰۱ به استانداران اختیاراتی خواهیم داد / دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت زدایی و پیوست عدالت داشته باشد

در بودجه ۱۴۰۱ به استانداران اختیاراتی خواهیم داد / دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت زدایی و پیوست عدالت داشته باشد
یزد - رئیس جمهور گغت : ​صندوقی در استان خواهد بود که حق مالکانه معدن و مازاد مالیات استان و مازاد اموال دولت که باید به فروش برود در این صندوق ریخته می‌شود

آسیا نیوز / یزد ؛ حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در دیدار با نمایندگان اقشار مختلف مردم که در محل سالن هلال احمر برگزار شد با اشاره به آثار و میراث فرهنگی استان یزد و اصالت فرهنگی مردم این دیار گفت اگر امروز مردم استان یزد دارای ایمان قوی هستند و محور تلاش و کارآفرینی و سرمایه گذاری و توسعه آنان نگاه فرهنگی است، همواره باید پاسدار این فرهنگ بود و نباید اجازه داد این فرهنگ اصیل آسیب بیند.

رئیس جمهور با اشاره به عشق و ارادت فاطمی مردم در هر کوی و برزن استان یزد گفت اگر چه توسعه یافتگی برای استان یزد ضرورت دارد، اما باید معلوم باشد که یزد دارای فرهنگ اصیلی و قوی است که این فرهنگ هویت استان یزد به شمار می‌آید.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به وجود چهار هزار شهید در استان یزد که هزار شهید آن دانش آموز بر جایگاه والای خانواده‌های معظم شهدا تاکید کرد.
رئیس جمهور گفت رهبر معظم انقلاب استان یزد را دارالعلم و دارالعباده دانستند و سه واژه قنوت و قناعت و قنات نشانه فرهنگ و آداب و رسوم اصیل استان یزد است.
آقای رئیسی گفت برای حل بسیاری از مشکلات استان ظرفیت‌های بکارگرفته نشده باید بکار گرفته شود و این یک آرمان دست یافتنی نیست.
رئیس جمهور افزود ما در بودجه ۱۴۰۱ به استانداران اختیاراتی خواهیم داد که فقط در سخن نیست بلکه صندوقی در استان خواهد بود که حق مالکانه معدن و مازاد مالیات استان و مازاد اموال دولت که باید به فروش برود در این صندوق ریخته می‌شود تا این صندوق طرح‌های نیمه تمام را تکمیل و اشتغال و تولید ایجاد کند و استاندار هر روز برای اختیارات به تهران نیاید.

رئیس جمهور تاکید کرد دست استان‌ها را باز می‌گذاریم تا در تولید و اشتغال و گره گشایی اقدامات به موقعی انجام دهند و کار به سختی انجام نگیرد.
رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد اقدامات دولت و دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت زدایی و پیوست عدالت داشته باشد تا معلوم شود چقدر به عدالت و محرومیت زدایی نزدیک شده ایم یا از آن دور شده ایم.


رئیس جمهور رفع فقر مطلق با توانمند سازی فقرا را از برنامه‌های کوتاه مدت دولت دانست این که هر ماه مبلغی پرداخت کنیم اقدام اساسی نیست بلکه باید آن‌ها را توانمند سازیم.
آقای رئیسی به اشاره به آمار بالای بانوان بیکار دراستان یزد گفت کار‌های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال می‌تواند در این عرصه نقش مهمی داشته باشد.
رئیس جمهور افزود از یکی از مزارع انرژی خورشیدی بازدید کردیم که به نظر می‌رسد می‌توان مزارع زیادی در استان به وجود آورد، زیرا پنل‌های خورشیدی برای کشور بسیار مهم است و باید گسترش یابند و قطب انرژی خورشدی نه در کشور بلکه در منطقه می‌تواند یزد باشد و امکانات این مساله را دارد.
گردشگری از مسائل بسیار مهم در یزد است. گردشگری سلامت و تاریخی و فرهنگی در یزد دارای زیرساخت‌هایی است که هنو زکامل نشده است و برای کامل شدن آن بازدید کردیم تا گردشگری توسعه و فعال شود چرا که اقتصاد گردشری در یزد می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد کند.
رئیس جمهور در خصوص مشکل مسکن گفت: مسکن باید توسط بخش خصوصی و فعالان این میدان ساخته شود و دولت نقش آن در همه حوزه‌ها هدایت و حمایت و نظارت خواهد بود. دولت باید به بخش خصوصی و صنعتگر و سرمایه گذار میدان دهد و این مساله در دستور کار ما قرار دارد.


آقای رئیسی با اشاره به جایگاه استان یزد در صنعت نساجی گفت امروز از یک کارخانه نساجی که سالهاست تعطیل شده بازدید کردیم و امروز اعلام کردم بانک‌ها باید کارخانه‌هایی که تحت مالکیت دارند را یا راه اندازی کرده یا واگذار کنند چرا که نمی‌شود یک سرمایه و ثروت ملی یا مردمی را فریز کرده و جوانان جویای کار را بیکار بگذارند.
رئیس جمهور در خصوص مشکل آب استان یزد با اشاره به این که آب مساله اول استان یزد است گفت میزان آب موجود را باید مدیریت کرد و دولت بنای مدیریت دارد، زیرا با مدیریت مصرف آب حتی اگر آب کم باشد هم می‌توان استفاده خوبی از آن کرد.
رئیس جمهور گفت: باید در این راستا به عنوان مثال کشاورزی غرقابی را به قطره‌ای تبدیل کنیم و در صنعت می‌توان از پساب استفاده کرد.
آقای رئیسی با اشاره به این که مشکل آب در استان‌های همجوار هم وجود دارد از برنامه ریزی کوتاه مدت برای حل مشکل آب این استان‌ها خبر داد که ظرف چند ماه آینده به نتیجه می‌رسد. او افزود برنامه‌ای میان مدت نیز تدارک دیده شده و در دست اقدام است و با برنامه‌های بلند مدت هم انشاء الله نگرانی مردم عزیز استان مرتفع خواهد شد.


رئیس جمهور همچنین بر تولید کالای باکیفیت برای رقابت در عرصه جهانی تاکید کرد و افزود تولیدکنندگان باید کالا‌های باکیفیت تحویل دهند تا کالای ایرانی به عنوان کالای باکیفیت شناخته شود
در این دیدار نمایندگان فعالان گردشگری، کارآفرینان، صنعتگران، فعالان سیاسی، نخبگان، گروه‌های جهادی، فعالان اقتصادی و فعالان فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند.
آیت الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری در این نشست هم با خیر مقدم به رئیس جمهور گفت اولین وزیر نیرو که به یزد آمد شهید صدوقی مساله آب را مطرح کردند و ایشان را به هرات بردند. آب استان چهل سال است که به مشکلی برای مردم استان مبدل شده است و امیدواریم رئیس جمهور بتواند این مشکل را به نحو احسن برطرف کند.

سید محمد جواد عرفانفر

در بودجه ۱۴۰۱ به استانداران اختیاراتی خواهیم داد / دستگاه‌های اداری باید پیوست محرومیت زدایی و پیوست عدالت داشته باشد , حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس جمهور , سید محمد جواد عرفانفر 

https://www.asianews.ir/u/4ok
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید