صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۸
کد خبر: 7212
گزارشگر: 213
۶۴۳
۰
۰
۲
مسوولان از تغییر نیافتن عوارض خروج از ایران خبر دادند

عوارض خروج از کشور افزایش نمی یابد

عوارض خروج از کشور افزایش نمی یابد
به دنبال انتشار برخی گزارش ها مبنی بر افزایش عوارض خروج از کشور ، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت که «با توجه به تورم موجود» مبلغ عوارض در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۲۰ هزار تومان نخواهد بود.

به گزارش آسیانیوز، نماینده مجلس: با توجه به تورم، عوارض خروج از کشور بیش از ۵۲۰ هزار تومان نخواهد بود.

در پی ابهامات اخیر در خصوص افزایش عوارض خروج از کشور، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس این گمانه را مطرح کرد که «با توجه به تورم موجود» مبلغ عوارض در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۲۰ هزار تومان نخواهد بود.

----------------------

بیشتر بخوانید:

طنزگویی رضا شفیعی جم با کنایه به مجری خندوانه: اینجا جای شما نیست بروید خارج!
-------------------------------------------

محمدرضا دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس ایران، روز شنبه، ۲۷ آذر به خبرگزاری تسنیم گفت که این مبلغ بر اساس «نرخ تورم موجود» تعیین خواهد شد.

سایت اقتصادنیوز روز ۲۲ آذر گزارش داده بود که دولت در لایحه بودجه سال آینده درآمد حاصل از عوارض خروج کشور را هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین کرده است. این رقم در بودجه امسال ۱۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. این سایت بر همین اساس محاسبه کرده بود که برای تحقق این درآمد باید عوارض خروج از کشور از ۴۰۰ هزار تومان فعلی به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال آینده افزایش یابد.

مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشتر در واکنش به خبر افزایش ۱۴ برابری عوارض خروج از کشور در سال آینده گفته بود که درآمد سال آینده دولت از محل خروج مسافر از کشور شبیه سال‌ ۹۹ است و «عوارض سال ۱۴۰۱ در محدوده سال‌های قبل از شیوع کرونا تعیین شده» و تفاوت چندانی نکرده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید
عوارض خروج ۵ میلیون تومانی؛ «تنبیه» سفرکنندگان به خارج!
---------------------------------------------------
به گفته این نماینده مجلس، دولت ایران در سال ۹۹ درآمدش را ۱۶۱۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود ولی در سال ۱۴۰۰ به علت شیوع کرونا این درآمد به ۱۱۰ میلیارد تومان کاهش یافت. در بودجه سال آینده اما با احتمال افزایش مسافرت‌ها و پایان بحران کرونا، درآمد دولت از این محل ۱۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و تفاوت فاحش بین امسال و سال آینده به این موضوع برمی‌گردد.

به گفته آقای دشتی اردکانی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس

 
ایران نیز آمار مسافران خارج کشور در سال جاری به دلیل شیوع کرونا تنها حدود ۱۰ هزار نفر بوده، اما با توجه به واکسیناسیون و کاهش آمار مرگ‌ و‌ میر پیش‌بینی می‌شود که این رقم به ۱۰ میلیون نفر در سال آینده برسد.

مسافران ایرانی برای عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۰ در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان، برای سفر دوم ۶۰۰ و برای سفر سوم ۸۰۰ هزار تومان می‌پردازند، در حالی که در سال ۹۹ عوارض خروج از کشور برای سفر اول، دوم و سوم به‌ترتیب ۲۶۴، ۳۹۶ و ۵۲۸ هزار تومان در نظر گرفته شده بود.

در سال‌های گذشته، افزایش قابل توجه عوارض خروج از کشور به صورت سالانه همواره با انتقادهای گسترده‌ای همراه بوده که از آن جمله می‌توان به افزایش سه‌برابری نرخ «عوارض خروج از کشور» در لایحه بودجه سال ۹۷ در دولت حسن روحانی اشاره کرد که با وجود واکنش‌های گسترده، اجرایی شد.

در همین حال برخی فعالان صنعت هواپیمایی کشور اعلام کرده‌اند که افزایش عوارض خروج از کشور کارایی مثبتی در این صنعت نداشته است.

ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، نیز پیشتر ضمن انتقاد از افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور از این‌گونه اقدامات دولت‌ها با عنوان «جریمه» و «تنبیه» کسانی نام برده بود که قصد سفر به خارج را دارند./
https://www.asianews.ir/u/4ol
اخبار مرتبط
رضا شفیعی جم بازیگر نقش بامشاد(در یکی از سریال ها به کارگردانی مهران مدیری) به رامبد جوان درباره وضع معیشتی و زندگی در ایران با کلامی طنزآمیز کنایه زده است.
در حالی که منتقدان افزایش عوارض خروج آن را «تنبیه» مسافران سفر به خارج می دانند، بر اساس درآمد پیش‌بینی شده از محل عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود که عوارض خروج از کشور در سال آینده به بیش از ۵ میلیون تومان افزایش یابد.
در حالی که کارشناسان ترس خارجی ها از سرمایه گذاری و نبود روابط بین المللی اقتصادی را از دلایل محقق نشدن بودجه سال آینده بیان می کنند، اساس لایحه بودجه، علاوه بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، موارد دیگری نیز گنجانده شده است که از جمله آن می‌توان به افزایش چشمگیر بودجه سپاه پاسداران و صداوسیما اشاره کرد.
در حالی که مهم‌ترین نوع مهاجرت ایرانیان، مهاجرت اقتصادی به دلیل تورم بی سابقه و نبود قدرت خرید مردم است، افرادی که تمایل جدی برای مهاجرت دارند، باید مالیات سنگینی بابت استفاده از امکانات کشور در سال‌های رشد خود پرداخت کنند.» این راهکاری است که اخیرا در یادداشت روزنامه ایران برای خروج مهاجران اعلام شده است.
احمد توکلی از اقتصاددانانی که در جلسه با رئیس جمهور حضور داشت، گفت: ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود.
سیستم اکسپرس اینتری یکی از محبوب‌ترین و سریعترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا است. افراد ماهری که می‌خواهند در کانادا کار و زندگی کنند، با ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری و وارد کردن مشخصات خود در پروفایلشان می‌توانند در لیست متقاضیان قرار بگیرند.
در حال حاضر یکی از بحث ‌های داغ این روزهای ما، مهاجرت کاری به کانادا می باشد. یکی از دلایلی که سبب شده است تا مهاجران علاقه زیادی به کار کردن در کانادا داشته باشند، این است که این کشور از مهاجرانی که برای کار به این کشور می آیند، پشتیبانی می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید