صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۲
کد خبر: 7215
گزارشگر: 2
۱۵۴۳
۰
۱
۶
اقامت دائم کانادا

آیا کانادا به ایرانیان اقامت دائم میدهد؟

آیا کانادا به ایرانیان اقامت دائم میدهد؟
آیا شرایط گرفتن اقامت دائم کانادا برای ایرانی‌ها وجود دارد؟ شهروندان ایرانی از چه روش‌هایی می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند؟ بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا را اینجا بخوانید.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ مزایای گرفتن اقامت دائم کانادا و برخورداری از حقوق قانونی کار و زندگی در این کشور باعث شده تا بسیاری از مردم دنیا آرزوی اخذ اقامت دائم کانادا را داشته باشند. دولت کانادا این امکان را برای شهروندان تمام کشورهای دنیا از جمله ایران فراهم کرده تا بتوانند از روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت کنند و اقامت بگیرند. در این مطلب قصد داریم متداول‌ترین و بهترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا را بررسی کنیم.

 

روش های اخذ اقامت دائم کانادا

 

برای دریافت اقامت دائم کانادا یا همان کارت PR این کشور روش‌های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط و موقعیت خودتان می‌توانید بهترینِ آنها را انتخاب کنید. در ادامه مهم ترین روش‌های گرفتن اقامت دائم کانادا را معرفی کرده‌ایم.

 

۱- اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر

 

به طور قطع می‌توان ادعا کرد که برنامه اسکیل ورکر یا نیروی کار ماهر کانادا بهترین برنامه مهاجرت به کانادا برای اکثر افراد است. برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر نه نیازی به سرمایه خاصی هست و نه شرایط سختی برای این برنامه در نظر گرفته شده است. فقط کافیست که شرایط زیر را داشته باشید:

 

داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
• داشتن حداقل یک سال سابقه کاری مفید در یک حوزه تخصصی مورد نیاز بازار کار کانادا
• مهارت در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی

 

در صورتی که این شرایط را دارید، می‌توانید شانس خودتان را برای موفق شدن در برنامه اسکیل ورکر کانادا و در نهایت گرفتن اقامت دائم این کشور امتحان کنید. در ادامه نحوه شرکت در برنامه اسکیل ورکر کانادا را توضیح می‌دهیم.

 

اسکیل ورکر فدرال کانادا

 

برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر فدرال کانادا لازم است که ابتدا در سیستمی تحت عنوان اکسپرس اینتری که توسط دولت کانادا ایجاد شده، ثبت نام کنید. ثبت نام در این سیستم به صورت آنلاین و رایگان انجام می‌شود. بعد از ثبت نام و ایجاد یک پروفایل کاربری باید تمامی مدارک‌تان را از مدارک هویتی گرفته تا مدارک کاری و تحصیلی در اکسپرس اینتری بارگذاری کنید. در نهایت هم بعد از پرداخت هزینه مربوطه، می‌توانید درخواست خودتان را ثبت کنید.
تا اینجای کار را شما باید انجام می‌دادید، اما از اینجا به بعد بر عهده اکسپرس اینتری و سیستم امتیازبندی آن است. تمامی افرادی که برای مشاغل مختلف کانادا درخواست داده‌اند، در سیستم امتیازبندی CRS رتبه بندی خواهند شد و در نهایت افرادی که بیشترین امتیازات را کسب کرده باشند، اقامت دائم کانادا را می‌گیرند. اما این امتیازبندی بر چه مبنایی صورت می‌گیرد؟
امتیازبندی اکسپرس اینتری بر اساس معیارهای زیر است:

 

• سن
• تحصیلات
• سابقه کاری
• مهارت در زبان
• تطبیق پذیری

 

همچنین اگر پیشنهاد شغلی رسمی از کارفرمای کانادایی داشته باشید، به عنوان یک امتیاز جداگانه برای شما محاسبه خواهد شد. برای اینکه در این سیستم شانس داشته باشید باید حداقل ۶۷ امتیاز را به دست آورید. البته این فقط حداقل امتیاز است و در نهایت افرادی که بیشترین امتیازات را به دست آورده باشند دعوتنامه‌ای را از اداره مهاجرت کانادا دریافت خواهند کرد و ۶۰ روز فرصت دارند که درخواست خود را برای گرفتن کارت اقامت کانادا ارائه کنند.

 

اسکیل ورکر

 

برنامه نامزدی استانی

 

این برنامه هم نوع دیگری از برنامه اسکیل ورکر کاناداست با این تفاوت که هر استان به طور اختصاصی نیروی کار مورد نظرش را جذب می‌کند. اگر قصد دارید که در یک استان خاص از کشور کانادا مثل ساسکاچوان یا هر استان دیگری مشغول به کار شوید، در این برنامه شرکت کنید. اما دقت داشته باشید که در صورت موفق شدن در این برنامه و گرفتن اقامت دائم کانادا، حداقل تا چند سال فقط امکان کار کردن در همان استان را خواهید داشت.
برنامه نامزدی استانی در استان‌های مختلف کانادا دارای شاخه‌های متفاوتی است. ممکن است یک استان ۱۰ شاخه مختلف برای نامزدی استانی داشته باشد و استان دیگر فقط ۳ طرح را ارائه کند. پس بهتر است قبل از هر اقدامی برنامه‌های نامزدی استانی هر استان را به خوبی بررسی کنید.
بعد از بررسی برنامه‌های مختلف و انتخاب استان مربوطه، باید درخواست خود را به صورت مستقیم به اداره مهاجرت همان استان ارائه کنید. بعد از ارسال درخواست هم تمام امور پرونده شما در همان استان انجام می‌شود و پیگیری‌های بعدی را باید از مسئولان مربوطه همان استان انجام دهید. در نهایت، مثل برنامه فدرال، تمام افراد در یک سیستم مشخص و بر اساس معیارهای گفته شده امتیازبندی خواهند شد و افراد برتر می‌توانند اقامت دائم کانادا را بگیرند.

 

ویزای استارت آپ

 

۲- اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

 

اگر شرایط مالی خوبی دارید و می‌توانید سرمایه گذاری قابل توجهی در کانادا انجام دهید، این امکان را خواهید داشت تا اقامت دائم کانادا را برای خودتان و خانواده‌تان بگیرید. برای سرمایه گذاری در کشور کانادا باید شرایطی داشته باشید که در ادامه به آنها اشاره شده است:

 

• برخورداری از سابقه راه اندازی و مدیریت یک کسب و کار
• داشتن حداقل ۱/۶ میلیون دلار کانادا به عنوان سرمایه
• سرمایه گذاری حداقل ۸۰۰ هزار دلاری در کانادا

 

همچنین اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را دارید، می‌توانید از طریق برنامه کارآفرینی کانادا اقدام کرده و اقامت دائم خود را بگیرید. برای شرکت در برنامه کارآفرینی هم باید شرایط زیر را داشته باشید:

 

• سرمایه گذاری در کانادا
• مشارکت حضوری در کسب و کار راه اندازی شده
• استخدام حداقل یک شهروند یا مقیم دائم کانادا در کسب و کار مربوطه

 

۳- اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارت آپ

 

اگر یک ایده تجاری جذاب دارید یا اینکه در حال حاضر یک استارت آپ را در داخل ایران مدیریت می‌کنید، امکان اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارت آپ را خواهید داشت. در این برنامه نیازی به سرمایه گذاری شخصی ندارید و فقط باید ایده یا طرح کسب و کار شما مورد تایید یکی از سازمان‌های سرمایه گذاری کانادا مثل Angel Investor قرار بگیرد.
در واقع این سازمان‌ها در صورت تایید ایده و طرح شما، حمایت مالی خود را اعلام خواهند کرد. البته این فقط یکی از الزامات ویزای استارت آپ است. در کنار گرفتن حمایت مالی، باید دارای مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسوی هم باشید. همچنین لازم است که تمکن مالی خود را برای ورود به کانادا و استقرار در این کشور ثابت کنید.
در این مطلب ۳ روش متداول برای گرفتن اقامت دائم کانادا را بررسی کردیم. البته روش‌های دیگری مثل مهاجرت از طریق خانواده و ازدواج هم وجود دارد. هزینه درخواست اقامت دائم کانادا ۵۵۰ دلار و حق اقامت هم ۴۹۰ دلار است.

 

موسسه مهاجرتی نیلگام سالهاست که متقاضیان مهاجرت به کانادا را از طریق روش‌های مختلف اخذ اقامت دائم همراهی می‌کند. برای اطلاع از جزئیات طرح‌ها و بررسی اولیه شرایط‌تان کافیست تا با کارشناسان نیلگام تماس بگیرید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4p5
اخبار مرتبط
در حال حاضر یکی از بحث ‌های داغ این روزهای ما، مهاجرت کاری به کانادا می باشد. یکی از دلایلی که سبب شده است تا مهاجران علاقه زیادی به کار کردن در کانادا داشته باشند، این است که این کشور از مهاجرانی که برای کار به این کشور می آیند، پشتیبانی می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید