صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۵
کد خبر: 7235
گزارشگر: 213
۶۲۲
۰
۰
۲
نامشخص بودن بازار به علت دور آخر مذاکرات وین

قیمت خودرو کاهشی شد+جدول

قیمت خودرو کاهشی شد+جدول
ناتمام ماندن و نامشخص بودن نتایج این دور از مذاکرات یکی از دلایلی است که سردرگمی در بازار را به همراه داشت و موجب شد تا بازار خودرو شکل نزولی به خود گیرد.

به گزارش آسیانیوز، بازار محصولات ایران خودرو 27 آذر هم رشد یک تا چهار میلیون تومان داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.

ناتمام ماندن و نامشخص بودن نتایج این دور از مذاکرات یکی از دلایلی است که سردرگمی در بازار را به همراه داشت و موجب شد تا بازار خودرو شکل نزولی به خود گیرد. روندی که هم در بازار محصولات سایپا دیده می شود و هم برخی از پرتیراژهای ایران خودرو از این قافله عقب نماندند.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان پی در پی قیمت خودرو در بازار در حالی است که بازار خودرو در روزهای اخیر نه خریداری دارد و نه فروشنده ای وارد بازار می شود، با این شرایط می توان گفت در حال حاضر خریداران و فروشندگان نیز در انتظار مشخص شدن نتایج مذاکرات هستند و تمایلی برای ورود به بازار ندارند.

قیمت خودرو کاهشی شد+جدول

 


وضعیت محصولات ایران خودرو

 از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو 206 تیپ 2»، «پژو 206 تیپ 5»، «پژو 206 صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار نشان دهنده آن است که در میان پرتیراژهای ایران خودرو «رانا پلاس»، «پژو 206 تیپ 5» و «پژو 206 صندوقدار» در بازار با رشد قیمت عرضه شدند.

براساس ارزیابی های صورت گرفته می توان گفت خانواده 206 با رشد یک تا چهار میلیون تومان در بازار عرضه شدند. براین اساس قیمت «پژو 206 صندوقدار» در بازار با افت 4 میلیونی قیمت به 307میلیون تومان رسید. «پژو 206 تیپ 5» نیز افتی یک میلیونی امروز در بازار 309 میلیون تومان قیمت خورد و «پژو 206 تیپ 2» نیز بدون تغییر در بازار 273 میلیون تومان قیمت گذاری شد.


براساس ارزیابی بازار خودرو «دنا معمولی» هم رشد قیمت در بازار نداشت و قیمت آن به 356 میلیون تومان رسید و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» هم در بازار بدون تغییر قیمت آن به 489 میلیون تومان رسید، اما قیمت «رانا پلاس» در بازار با افت 2 میلیون تومان داشت و 307 میلیون تومان قیمت گذاری شد. از سوی دیگر قیمت «سمند سورن پلاس» و «سمند LX با موتورEF7» نیز امروز بدون تغییر در بازار به ترتیب 309 میلیون و 281 میلیون تومان قیمت گذاری شدند./

اقتصاد نیوز
https://www.asianews.ir/u/4p7
اخبار مرتبط
محسن رضایی وعده دو برابر شدن یارانه ها را از دی ماه 1400 داده و گفته است: طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌ها هر خانوار رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.
در طرح جدید یارانه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح باز توزیع یارانه بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص یابد.
تا چندی پیش خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند؛ اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.
پیش فروش و فروش فوق‌العاده جدید سایپا آغاز شده است که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد.
در طرح پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو، خودروهایی که حراج شده اند به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند؛ با وجود این توزیع رانت خودروسازان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
یزد- جانشین فرمانده انتظامی استان به منظور پیشگیری از سرقت خودرو توصیه ها و هشدارهایی را اعلام کرد
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید