صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۵
کد خبر: 724
گزارشگر: 49
۷۳۹
۰
۰
۰

زردی سیمای رسانه ها از چیست ؟

روزانه شاهد اعلان نوسان قیمت انواع خوراکی ها در رسانه های داخلی هستیم . قند با 25/6 در صد، شکر 25در صد، برنج ایرانی درجه یک 18/5درصدبیشترین افزایش و پیاز با33/4 درصد، خیار 18/1درصد، مرغ ماشینی 17/8درصد بیشترین کاهش قیمت ماهانه را داشته اند .
رسانه های داخلی خواسته یا نا خواسته دارند نوسانات قیمت حیاتی ترین مواد  را به عارضه ای عادی جلوه می دهند . دقیقاً همانند کاری که در اعلان وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشور توسط صدا و سیمای ج. ا. ا. پخش می کنند و وقوع سیلاب ها را در پی بارندگی ها پدیده ای بسیار عادی تلقی میکنند . 
رسانه ها به جای آنکه سرسختانه سراغ متولیان عوامل این گرانی ها بروند و پیگیرانه علل این فجایع را جستجو و رسانه ای کنند خیلی عادی به درج و نشر اخبار می پردازند ، وبدین ترتیب آب به آسیاب بی تفاوتی و در نهایت قبول وضع موجود می ریزند و بدین ترتیب از رسالت تاریخی خود لحظه به لحظه فاصله می گیرند ودلیل عدم استقبال مردم از وجودشان را به اثبات می رسانند ! 
چرا باید روزنامه ای را خرید و وقتی برای خواندن آن صرف کرد که متولیان آن قاصد پیام هائی هستند که خود با گوشت و پوست مان بهتر از نوشتارو بیان آن ها لمسش می کنیم ؟
آیا اهل رسانه های ما جرات این را دارند که باشهامت ریشه و ته این گرانی ها و ارزانی ها را در بیاورند ؟ 
شرط اول یک رسانه متعهد داشتن شجاعت است . شجاعت در کشف حقایق وبیان آن !
آیا پشت افزایش 25در صدی بهای قند و شکر دریک ماه ، چه دستها ئی در کار است ؟ چه جیب های پرنشدنی ای ول کن معامله نیستند ؟این دست ها و جیب ها ناشی از چه نظام ارتباطی در دولت و نظام هستند ؟ چه پیوندی بین این خیزش خارق العاده ی قیمت ها وسیستم بانکی به غایت بیمار کشور وجود دارد ؟ چه رابطه ای بین آن ها و اختلاس های کلان مملکتی وجود دارد؟...ودر نهایت چرا در این مملکت عده ی کثیری به خاک سیاه می نشینند وقلیل افرادی در عرش اعلاء سیر می کنند ؟
ارتقاء سطح آگاهی مردم در این نیست که انچه خود می دانند باز گو شود ، بلکه در تجزیه وتحلیل وقایعی است که آرام یا پر شتاب اما بلا گونه بر سرشان نائل می گردد و خداوندان نازل کننده ی آن مصیبت ها همواره سعی دارند آن ها را کم اهمیت و بی مقدار جلوه دهند . سعی می کنند عواملی جدا از عملکردهای کوتاه مدت ، میان مدت و دراز مدت ناشی از وجود خودشان را در این اوضاع وامصیبت پررنگ کنند وجا بیاندازند . 
مردم حق دارند بدانند کجای کار می لنگد که بهای قند وشکر دریک ماه 25در صد افزایش می یابد ؟ نه 25 درصد رقم کمی است و نه یک ماه مدت زیادی  !
اگر اهالی رسانه ازتعهدات شغلی خود دست شسته اند که امری است علیحده ، اما اگر همچنان بر سر پیمان خود با مردم پابرجاهستند ، باید هرچه زودتر دست از این رویه بردارند وشجاعانه رسالت تاریخی خود را به پیش ببرند . 
 
مسعود خوشابی
https://www.asianews.ir/u/1oo
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید