صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۶
کد خبر: 7245
گزارشگر: 213
۶۱۱
۰
۰
۳
مواضع الحشد در استان صلاح الدین هدف قرار گرفت

تلفات حمله دیشب داعش به حشدشعبی

تلفات حمله دیشب داعش به حشدشعبی
سازمان حشد شعبی عراق دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد داعش به مواضع الحشد در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور حمله کرده است.

به گزارش آسیانیوز، سازمان حشد شعبی عراق از حمله داعش به مواضع الحشد در استان صلاح الدین واقع در شمال این کشور خبر داد.

سازمان حشد شعبی عراق دیشب در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیپ نهم الحشد با عناصر تروریستی داعش در شرق استان صلاح الدین درگیر شدند.

-----------------

بیشتر بخوانید:

امضای «چهار قرارداد بزرگ» عراق با توتال

------------------------------------------

به گزارش السومریه نیوز، در ادامه بیانیه تأکید شده که در این درگیری، چند نفر از رزمندگان الحشد به شهادت رسیدند.

عراق پس از سه سال نبرد در برابر داعش، در سال 2017 میلادی پیروزی خود بر این گروه تروریستی را اعلام کرد اما هسته‌های پراکنده این گروه کماکان در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

 

همچنین چندی پیس و تنها یک هفته پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، احزاب و شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نتایج این انتخابات را رد کردند و گروه‌های طرفدار آنان نیز با تظاهرات در برخی مناطق علیه این نتایج دست به اعتراض زدند.

 

بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، برخی از هواداران حشدالشعبی روز یکشنبه ۲۵ مهر با نیروهای امنیتی در بغداد درگیر شدند.

همچنین بر اساس این گزارش‌ها، برخی از معترضان جاده‌ای اصلی در بغداد را مسدود کرده‌اند و برخی هواداران شبەنظامیان و گروەهای مسلح عراقی نیز در شهر بصره، جادەهای منتهی بە میدان سعد را بستند.

«هیات هماهنگی مقاومت عراق» شامل احزاب و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران، با انتشار بیانیه‌ای به کمیسیون دولتی انتخابات عراق حمله کرد و آن را به اصلاح نکردن «تخلفات بزرگ» در انتخابات متهم کرد.

همچنین این هیات بر دخالت «دست‌های خارجی» در این انتخابات تاکید کرد و بر «حق اعتراض» از سوی معترضان به نتیجه این انتخابات تاکید کرد.

این هیات پیشتر نیز به دنبال شکست در انتخابات، در بیانیه‌ای کمیسیون عالی انتخابات عراق را فاقد صلاحیت و نتایج انتخابات را بی‌اعتبار خواند و افزود مشروعیت خود را از فقها می‌گیرد، با ادغام حشد الشعبی مخالف و آماده حفظ کشور است.

 -----------------

بیشتر بخوانید:

عراق خودروهای ایران را به دلیل «بی کیفیت بودن» نخرید!
----------------------------------------

کمیسیون انتخابات عراق اعلام کرده که بیش از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، معادل ۴۳ درصد از واجدان شرایط رای دادن، در انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور شرکت کرده‌اند.

بر اساس نتایج انتخابات، ائتلاف ملی‌گرای انقلابیون برای اصلاحات به رهبری مقتدی صدر با کسب بیش از هفتاد کرسی، بیشترین کرسی‌های پارلمانی را کسب کرده و به اولین نیروی سیاسی در پارلمان عراق تبدیل شده است.

در حالی که پیش‌تر برخی گروه‌های مورد حمایت ایران از جمله فتح اعلام کردند نتایج انتخابات را نمی‌پذیرند، مقتدا صدر در بیانیه‌ای با انتقاد از فشار گروه‌های بازنده بر کمیسیون انتخابات، همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کرد./

آسیانیوز و منیبان
https://www.asianews.ir/u/4pg
اخبار مرتبط
پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق، احزاب و شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران نتایج این انتخابات را رد کردند و گروه‌های طرفدار حشدالشعبی دست به اعتراض زدند.
شرکت فرانسوی توتال، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه انرژی جهانی، چهار قرارداد بزرگ، در مجموع به ارزش ۲۷میلیارد دلار، با دولت عراق امضا کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید