صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۱
کد خبر: 7252
گزارشگر: 213
۸۳۵
۰
۰
۳
پرداخت سهمیه بنزین به شهروندان

سهمیه بنزین به خودروها قطع شد

سهمیه بنزین به خودروها قطع شد
در طرح جدید یارانه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح باز توزیع یارانه بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص یابد.

به گزارش آسیانیوز، گویا قرار است شیوه سهمیه‌بندی بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند. این طرح قرار است به صورت آزمایشی در کیش و قشم اجرا شود و بعد در کل کشور.

------------------------

بیشتر بخوانید:

واریز نخستین یارانه/وعده دولت با تغییر یارانه بعدی
--------------------------------------------------------------

به نقل از تجارت نیوز، در این برنامه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح بازتوزیع یارانه بنزین تغییر کند. در این طرح قرار است سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص پیدا کند.

اما ماجرای تغییر سهمیه‌بندی بنزین چیست و از چه زمانی اجرا می‌شود؟

-------------

بیشتر بخوانید:

«حذف» یارانه های پنهان و افزایش ناگهانی قیمت بنزین؟

-------------------------------------------------------

کانال عرضه اولیه امروز نامه‌ای را منتشر کرده که می‌گوید معاونت اقتصادی دولت دستور اجرای طرح بازتوزیع یارانه بنزین را داده است. در این نامه اعلام شده که بر اساس مصوبات جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که در تاریخ ۲۲ آبان برگزار شده، قرار است طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها به صورت آزمایشی در جزیره کیش و قشم اجرا و هیات وزیران بر اساس نتایج حاصل از اجرای آزمایشی طرح، در خصوص تعمیم آن به کل کشور تصمیم‌گیری کنند.

-
در ادامه نامه عنوان شده که دستگاه‌های ذیربط زیرساخت‌های لازم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای تعمیم طرح به کل کشور را در مدت اجرای آزمایشی آن ایجاد کنند./

https://www.asianews.ir/u/4pn
اخبار مرتبط
بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر این است که نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را از دریافت ارز ترجیحی حذف کند و در ازای آن اعتبارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای ۷ دهک درآمدی در نظر گرفته شده است.
تا چندی پیش خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند؛ اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.
یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه ۴۸۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند؛ در حالی که این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم ۳۶۰ هزار تومان است.
برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حمایت از دهک‌های پایین حدود ۱۰۰ هزار میلیارد پیش‌بینی شده است.
با توجه به بودجه ای که دولت برای یارانه‌های نقدی کل سال ۱۴۰۱ بودجه در نظر گرفته است، تصمیم جدی برای حذف یارانه‌بگیران وجود دارد و سرپرستان خانوارهای معترض به حذف یارانه، اطلاعاتشان توسط کمیته امام (ره) بررسی می شود.
پیش فروش و فروش فوق‌العاده جدید سایپا آغاز شده است که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد.
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
در حالی که با اظهار نظر رییس پیشین بانک مرکزی هنوز آمار دقیقی از برداشت صورت گرفته از بانک مرکزی در دست نیست، کارشناسان معتقدند راه هایی که دولت برای تامین کسری بودجه رفته است؛ به طور غیرمستقیم به استقراض از بانک مرکزی ختم شده است.
معاون پارلمانی وزیر اقتصاد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: در بودجه بندی سال آینده برای حمایت از اقشار آسیب پذیر یک‌صد هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
ابراهیم رئیسی گفت سیاست دولتش این است کاری کند که سود ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای دللالان، مستقیم به جیب مردم برود.
در حالی که زمزمه افزایش قیمت بنزین از محافل جدی شنیده می شود، جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم هشدار می‌دهد که اگر به همین روند ادامه دهیم، به جز کمبود گاز، دچار کمبود بنزین هم می‌شویم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید