صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۰
کد خبر: 7253
گزارشگر: 2
۹۱۰
۰
۰
۴
انتخاب شرکت معماری مناسب

۷ مورد از مهم ترین ویژگی های یک شرکت معماری

۷ مورد از مهم ترین ویژگی های یک شرکت معماری
در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی هایی که لازم است یک شرکت معماری داشته باشد، بپردازیم.

به گزارش واحد تبلیغاتی آسیانیوز؛ یکی از دغدغه و چالش‌های مهمی که افراد زمان ساخت منزل، محیط کار، مجتمع‌های تجاری یا بازسازی این فضاها دارند، انتخاب شرکت معماری مناسب است. این کار به این جهت چالش برانگیز است که مولفه های زیادی بر کیفیت کار شرکت های معماری موثر هستند، که بررسی یکایک آن معمولا غیر ممکن است. در این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی هایی که لازم است یک شرکت معماری داشته باشد، بپردازیم.

 

مهم ترین خصوصیاتی که یک شرکت معماری باید داشته باشد.

 

امروزه شرکت های زیادی در زمینه ی معماری و دکوراسیون داخلی فعال هستند. انتخاب یک شرکت معماری متناسب با استاندارهای ذهنی شما کار دشواریست. اما شما میتوانید با در نظر گرفتن چندین عامل، شرکتی را انتخاب کنید که به این استانداردها نزدیک تر باشد. مهم ترین ویژگی های یک شرکت معماری داخلی به شرح است:

 

۱- خلاقیت

 

همانطور که گفتیم شرکت های زیادی در این زمینه فعال هستند. اما موضوعی که خلا آن به وضوح در عمده این شرکت ها دیده میشود، خلاقیت است. خلاقیت دقیقا همان نقطه تمایز پروژه های حرفه ای با دیگر پروژه هاست.
اما چگونه میتوان تشخیص داد که یک گروه خلاقانه عمل میکند ؟ اصولا معماری و طراحی دکوراسیون داخلی یک فرآیند منحصر به فرد است؛ چراکه نیازهای هر محیط، خواسته های افراد و ... بسیار متفاوت است. همین موضوع باعث میشود تا نتوان یک الگوی خاص را در تمامی پروژه ها عملی کرد. خلاقیت دقیقا در همین نقطه است که نمود پیدا می‌کند. زمانی که پروژه های مختلف پیشین هر شرکت منحصر به فرد باشند.

 

۲- تعهد و مسئولیت پذیری

 

موضوع تعهد و مسئولیت پذیری بیش از اینکه یک ویژگی برای شرکت های معماری به شمار برود، جنبه اخلاقی دارد. حتی اگر یک شرکت تمامی استاندارهای لازم را داشته باشد، ولی نتواند به تعهدات خود عمل کند، عملا ارزش کار خود را از بین برده است.
همچنین ممکن است برخی از مشتریان برای اتمام پروژه محدودیت زمانی داشته باشند. از طرفی با توجه به افزایش قیمت طراحی دکوراسیون داخلی، و افزایش قیمت مصالح و ... باید پروژه در زمان مقرر و طی قرارداد به اتمام برسند. در چنین شرایطی اهمیت بحث تعهد پررنگ تر نیز میگردد. بنابراین باید گفت شرکتی در این زمینه موفق و معتبر خواهد بود که با مشتریان قراردادهای معتبر تنظیم کرده و طبق آن به وظایف و طرح ها و اتودهای اولیه و مورد انتظار مشتری عمل کند.

 

شرکت طراحی داخلی

 

۳- تجربه کافی

 

یکی از عوامل مؤثر در افزایش موفقیت یک شرکت طراحی داخلی و به طور کلی در زمینه‌های کاری مختلف، داشتن تجربه کافی است. افراد فعال در زمینه طراحی داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی علاوه بر دانش لازم یا دانش آکادمیک، لازم است که تجربه کافی در این زمینه داشته باشند. در واقع با کسب تجربه تا حد قابل توجهی از بروز مشکلات و حوادث و تخریب قسمت هایی از منزل یا محیط کار و ... جلوگیری می‌شود. در نتیجه تأثیر به سزایی در کاهش هزینه های اجرایی خواهد داشت.
نمود این تجربه را زمانی میتوانید احساس کنید که یک شرکت پروژه های متعدد و در فیلد های کاری متنوع انجام داده باشد.

 

۴- کیفیت کار اجرایی نهایی

 

علاوه بر موارد مهم ذکر شده در مورد ویژگی های یک شرکت معماری ، کیفیت کار نهایی که توسط تیم پروژه انجام شده، اهمیت زیادی دارد. در واقع باید کیفیت کار نهایی مطابق با سلیقه و نظر مشتری باشد. به بیان دیگر شرکت تنوانسته باشد، تعهد خود را به درستی پیاده سازی کرده باشد.

 

۵- به کارگیری نیروی کار تخصصی

 

بدیهی است اتمام پروژه نهایی در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که توسط چندین نیروی با تجربه و به صورت همزمان انجام شود. علاوه بر این، استفاده از چندین نیروی ماهر و با تجربه بر سرعت اجرا و اتمام پروژه نیز می افزاید.
فعالیت معماری تا حدود زیادی وابسته به جزئیات فنی است. چرا که افراد زمان زیادی را قرار است در یک محیط زندگی کنند. از همین رو تخصص نقش بسیار ویژه ای پیدا می‌کند.

 

۶- تحصیل در رشته تخصصی

 

یکی از مهم ترین موارد تأثیر گذار در افزایش کیفیت کار نهایی بازسازی یا طراحی یا ساخت ساختمان، تحصیل در رشته تخصصی این مهارت است. در واقع چنین افرادی علاوه بر داشتن تجربه کافی، از دانش اولیه و تخصصی و آکادمیک خود می تواند استفاده کنند.
تحصیلات آکادمیک تا حدود زیادی نگاه افراد به معماری و زاویه دید آنها را تغییر می‌دهد. اما تحصیلات به تنهایی برای حرفه ای شدن کافی نیست و به نوعی مکمل تجربه است. اینکه شرکت مورد نظر شما از متخصصانی تشکیل شده باشد که تحصیلات آکادمیک این حوزه را نیز دارند، تا حدودی خیال شما را راحت تتر خواهد کرد.

 

۷- ارائه نمونه کارهای موفق

 

ارائه نمونه کارهای موفق تأثیر زیادی در افزایش رضایت مشتریان جدید دارد. علاوه بر این، با این روش تعداد سفارش کار طراحی دکوراسیون نیز تا حد زیادی افزایش می‌یابد. شاید اصلی ترین روشی که از طریق آن بتوانید اطمینان حاصل کنید که کیفیت کار یک شرکت به چه صورت است، بررسی نمومه کار های قبلی آن باشد.

 

شرکت در مشهد

 

جمع بندی

 

همانطور که اشاره کردیم، در مسیر انتخاب یک شرکت معماری که متناسب با خواسته های مشتریان و به صورت حرفه ای و تخصصی عمل کند، چالش های بسیاری وجود دارد. در این مطلب تلاش کردیم که تا حدودی به فاکتورهای مهمی که در انتخاب شما موثر هستند، اشاره کنیم. اما در نهایت کدام شرکت بهترین گزینه است؟
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی تهران دیزاین سنتر با در نظر داشتن تمامی این چالش ها، تلاش کرده تا خدمات خود را به شکلی حرفه ای تر از آنچه در این مطلب گفته شد ارائه دهد. تیم مشاوران تهران دیزاین سنتر به عنوان یک شرکت معماری در مشهد ، شیراز ، چابهار و دیگر شهر های ایران آماده اند تا در فرآیند معماری و دکوراسیون داخلی پروژه های شما همراهتان باشد.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/4po
اخبار مرتبط
روزنامه آسیا-هدف از برگزاری چهارمین جایزه معماری پارسیان طی سالیان گذشته همواره دو جریان موازی در طراحی و ساخت و ساز در حوزه ساختمان در ایران مشغول به کار بوده اند. دوره اول به تعبیری گروه اقلیت معماری بوده اند که با نگاهی انتقادی و تا حدی انتزاعی نسبت به واقعات جامعه به خلق آثار ارزشمند و با کیفیت در مقیاس خاص و محدود می پرداختند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید