صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۲
کد خبر: 7288
گزارشگر: 213
۷۱۵
۰
۰
۷
محمد شیرکوند عضو کمیته اکسپو اتاق ایران:

اکسپو یک رویداد تجاری است/جلسات B۲B را برای تاجران و صنایع برگزار می کنیم

اکسپو یک رویداد تجاری است/جلسات B۲B را برای تاجران و صنایع برگزار می کنیم
محمد شیرکوند، عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: اکسپو در کنار رخداد فرهنگی، رخداد بسیار مهم تجاری است، در حالی که بزرگ‌ترین پاوین‌ها در اکسپو بیش از ۱۰۰ متر از مساحت خود را به جلسات B۲B اختصاص می‌دادند و ما هم سعی کردیم از فرصت‌ها اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای اقتصاد کشور بهره‌برداری کافی داشته باشیم.

به گزارش آسیانیوز، عضو کمیته اكسپو اتاق ایران گفت: در اکسپو دوبی ۱۹۱ کشور پاویون دارند. سعی کردیم از پاویون تجاری این کشورها بازدید کرده و جلسات B۲B تخصصی برای تجار و صاحبان صنایع برگزار کنیم.

-----------------------------

بیشتر بخوانید:

ضرورت «دیپلماسی گردشگری» و اکسپو برای ایران

----------------------------------------------------

محمد شیرکوند درباره اکسپو ۲۰۲۰ دوبی توضیح داد: مهمترین هدف از تشکیل کمیته اکسپوی اتاق ایران، اعزام هیات‌های تجاری به اکسپو ۲۰۲۰ دبی بود. قرار بود این کمیته چند حوزه مهم را پوشش دهد: ایجاد آورده تجاری در بستر اکسپو با وجود جلسات B۲B، و برنامه‌ریزی برای سفر هیات تجاری قبل از انجام سفر.

وی گفت: اکسپو اگرچه رویداد فرهنگی مهمی است اما هم‌زمان، رویدادی تجاری است و باید کمیته اکسپو اتاق ایران در این حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌داد. اعضای کمیته اکسپو اتاق ایران در دبی به‌دنبال این بودند که جلسات متناظر و جلسات B۲B خوبی برگزار شود.

 ------------------------------

بیشتر بخوانید:

گشایش رسمی «پاویون گردشگری ایران» در اکسپوی ۲۰۲۰ و «خوشآمدگویی» نماد سیمرغ!

-----------------------------------------

عضو کمیته اکسپو اتاق ایران تصریح کرد: در اکسپو دوبی ۱۹۱ کشور پاویون دارند؛ ما برای بازدید از پاویون کشورهایی مثل اسپانیا، ایتالیا، سنگاپور، کره جنوبی، هلند، ژاپن و غیره هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم تا جلسات B۲B برای تجار و صاحبان صنایع داشته باشیم و این جلسات طبق برنامه‌ریزی برگزار خواهد شد.

شیرکوند اظهار داشت: دولت امارات متحده عربی اکسپو را مانند یک چتری بر همه زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود قرار داده است. هفته‌ها، ماه‌ها و روزهای خاصی که در اکسپو نام‌گذاری شده و برنامه‌ریزی جهانی اکسپو، نشان می‌دهد این روزها با توجه به برنامه‌ریزی رویدادهای تخصصی در دبی، ابوظبی و شارجه هماهنگ می‌شد. مثلا برنامه نمایشگاه آموزشی GESS با برنامه نمایشگاه اکسپو در حوزه آموزش یکسان بود.

او در ادامه گفت: یکی از کارهای مهم کمیته اکسپو اتاق ایران همکاری و تعامل با سفارت‌خانه‌ها در داخل ایران است. برنامه‌های جز به جز پاویون این کشورها در دبی را از سرکنسول‌ها دریافت کرده و مبتنی با این برنامه‌ها در نمایشگاه تخصصی جلسات B۲B برگزار می‌شد.

عضو کمیته اکسپو اتاق ایران ادامه داد: امروز سومین روز هفته معدن در پاوین ایران است و کمیته اکسپو اتاق ایران جلساتی برگزار کرده که یکی از این جلسات با معاون سرمایه‌گذاری هلند است. روز گذشته نشستی با مسئولان توسعه تجارت امارت برگزار شد؛ همچنین جلساتی هم به صورت آنلاین برگزار شده است که رد این نشست‌ها خانه معدن ایران حضور جدی دارد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا معماری «پاویون ایران» در امارات درخشید؟/نماد گردشگری ایران از نگاه CNN برترین شد!
-----------------------------------------------------------------------------------------
شیرکوند تصریح کرد: نشستی با کمیسیون توسعه بازرگانی گینه جلسه برگزار کرده‌ایم. این کشور در حوزه معدن کشوری غنی است؛ همچنین جلسه‌ای با یکی از کشورهای آفریقای جنوبی یا هندی برگزار شد و موضوع همه این جلسه‌ها در حوزه معدن، واردات مس و نیکل و انتقال تکنولوژی بوده است.

او تاکید کرد: تفکر تقریباً غلطی در ارتبط با اکسپو در ایران پدید آمد و آن اینکه می‌گفتند اکسپو صرفاً یک رخداد فرهنگی است.کمیته اکسپو برای بازسازی این تفکر زمان زیادی صرف کرد. اکسپو در کنار رخداد فرهنگی، رخداد بسیار مهم تجاری است. بزرگ‌ترین پاوین‌ها در اکسپو بیش از ۱۰۰ متر از مساحت خود را به جلسات B۲B اختصاص می‌دادند. ما هم سعی کردیم از فرصت‌ها اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای اقتصاد کشور بهره‌برداری کافی داشته باشیم. اکسپوی ۲۰۲۰ دبی فرصتی مهم برای اقتصاد و تجارت کشور است و ما سعی کردیم از این فرصت بهره کافی ببریم.

به گزارش آسیانیوز این در حالی است که طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.

همچنین این پاوین در فهرست ۱۵ طرح برتر قرار گرفت. همچنین در این گزارش پاویون ایران به عنوان دومین پاویون بعد از پاویون کشور امارات به جهانیان معرفی شده است.

پاوین ایران در اکسپو 2020 دبی /کسپو یک رویداد تجاری است/جلسات B۲B را برای تاجران و صنایع برگزار می کنیم asianews

پاوین ایران در اکسپو 2020 دبی

محمد شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا در توصیف پاویون ایران به آسیانیوز گفته است: در مراسم افتتاحیه پاوین ایران که با استقبال خوبی مواجه شد، نماد و تندیسی از پرنده سیمرغ که در این محل در جای خود به عنوان پرنده خوشآمدگو قرار گرفته بود؛ در پاویون و محلی که استعاره ای از قصه گویی هزار و یک شب شهرزاد و داستانهای ما ایرانی هاست، بسیار جالب توجه بود.

وی اضافه کرد: در این مراسم همچنین از سالن نوآوری در پاویون ایران، سالن صنایع دستی و سالن فرش و شروع به کار جلسات مختلف پاویون ایران رونمایی شد و این سالن ها کار خود را در این رویداد آغاز کرده اند.

شیرکوند، رییس کمیته گردشگری اتاق ایران و ایتالیا درباره این رویداد در یادداشتی نوشته است: همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است. اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی که برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود، می‌تواند به‌عنوان موزه‌ای بی‌بدیل بیانگر هنر، میراث و فرهنگ مردم ما باشد.

اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی از شب گذشته یکم اکتبر 2021 آغاز شده است و تا 30 مارس 2022 به مدت 6 ماه در دبی برپاست./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4qn
اخبار مرتبط
مساله مارکتینگ هنر از ضروریات امروز جامعه هنر و چرخه اقتصاد هنر شده است که بدون آن در اغلب موارد انگیزه خلق اثر هنری با چالش مواجه خواهد شد؛ این در حالی است که چنین موضوعی همانند سایر فعالیت ها در جهان آزاد؛ کمتر با محدودیت ها قرابت دارد؛ تا در کشور ما که از لحظه خلق تا ادامه حیات، اثر هنری با انواع تنگناها دست و پنجه نرم می کند؛ بخصوص این ایام که پاندمی کرونا آفت ها را بیش از پیش بر سر تولیدات هنری ریخته است.در این باره آسیانیوز با بهداد نجفی؛ نقاش و کارشناس بازاریابی گفت و گویی انجام داده است.
طرح معماری پاویون در اکسپوی دبی از سوی شبکه خبری CNN یکی از برترین و جذاب‌ترین پاویون‌های اکسپو دوبی شناخته شد.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بازدید از از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی کنار خانم ها قالیبافی کرده است.
عضو کمیته اکسپو اتاق ایران گفت: با استفاده از فرصت اکسپو دوبی می‌خواهیم تا شهریورماه ۱۴۰۱، جذب توریست خارجی را بین ۵ تا ۱۰ درصد نسبت به سال قبل از کرونا افزایش دهیم.
پاویون گردشگری ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی، امروز با حضور مقامات ارشدی از اکسپو و برخی مقام های دولتی که در پاویون ایران حضور پیدا کردند، همراه با نماد سیمرغ خوشآمدگو در جایگاه خود به طور رسمی گشایش یافت.
همچنانکه اکسپو جهانی ۲۰۲۰ دوبی، به عنوان پرمخاطب‌ترین عرصه‌ گفتمان جهانی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود؛ ضرورتا تنها راهبرد برون رفت از انزوای صنعت گردشگری کشورمان در حوزه بین‌الملل، شرایط پاندمی کرونا و شرایط پیچیده خاورمیانه، آگاه شدن از اهمیت رویدادهای جهانی همچون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی و جام جهانی قطر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید