صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۲
کد خبر: 7294
گزارشگر: 213
۱۴۵۵
۰
۰
۴
اومیکرون وحشت آور می شود

یک پزشک برای مردم ایران نسخه پیچید!+تصویر

یک پزشک برای مردم ایران نسخه پیچید!+تصویر
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.

به گزارش آسیانیوز، انتشار نسخه جالب توجه رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا برای مردم ایران، خبرساز شد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

لغو کریسمس بهتر از مرگ است!

------------------------------------------------

تصویر این نسخه در ادامه آمده است:

 

نسخه پزشک برای شیوع مرگ آور اومیکرن دی 1400

 

این در حالی است که روز گذشته دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به شیوع سویه اُمیکرون گفت: بهتر است برگزاری مراسم کریسمس لغو و از وقوع فاجعه ای بزرگتر جلوگیری شود.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------

"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.

وی با بیان اینکه‌ کنسل کردن برگزاری یک مراسم و مهمانی بهتر از مرگ یک انسان است، افزود: همه ما از همه گیری بیماری ناراحت هستیم و می خواهیم در کنار دوستان و خانواده خود باشیم و به زندگی عادی برگردیم. سریع ترین راه برای انجام این کار این است که همه ما رهبران و افراد برای محافظت از خود و دیگران تصمیم جدی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: در برخی موارد، این تصمیم جدید به معنای لغو یا به تاخیر انداختن برگزاری مراسم و تجمعات است. لغو یک رویداد بهتر از پایان یافتن یک زندگی است. بهتر است برگزاری دورهمی ها همین الان لغو شود و دیرتر جشن بگیریم تا اینکه الان بدون توجه به شیوع کرونا تجمعات و مراسم برگزار شود و بعدا غصه بخوریم.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

به نقل از ایسنا، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: شواهد موجود حاکی از آن است که سویه جدید کروناویروس به طور قابل توجهی سریعتر از نوع دلتا در حال گسترش است. داده ها حاکی از آن است که آمار افراد آلوده به این سویه بین ۱.۵ تا سه روز دو برابر می شود.

به گفته کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هنوز زود است که در مورد خفیف تر بودن این سویه نتیجه گیری کنیم. همچنین مطالعات اولیه نشان می دهد این سویه نسبت به واکسن های موجود مقاوم تر است.

به گزارش ایسنا به نقل از یورونیوز، شواهد فعلی حاکی از آن است احتمال بیشتری وجود دارد افراد واکسینه شده‌ یا بهبودیافتگان کووید-۱۹ به سویه اُمیکرون آلوده شوند.

به گزارش آسیانیوز همچنین سازمان جهانی بهداشت چندی پیش اعلام کرد: سویه اُمیکرون با سرعت بیشتری منتقل می شود، اثربخشی واکسن را ضعیف می کند.

سویه دلتا که اوایل سال جاری برای اولین بار در هند شناسایی شد عامل بیشتر عفونت‌های کروناویروس در جهان بوده است. اما شناسایی سویه اُمیکرون در آفریقای جنوبی که دارای تعداد زیادی جهش است کشورهای جهان را بر آن داشت تا ممنوعیت سفر برای کشورهای جنوب آفریقا اعمال کنند و مجدد محدودیت های داخلی اجرایی کرده تا گسترش آن را کاهش دهند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

«اجبار» به تزریق دوز سوم و آغاز واکسیناسیون در مقابله با اومیکرون

-------------------------------------------------

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اُمیکرون از ۹ دسامبر در ۶۳ کشور شناسایی شده است. همچنین انتقال سریع این سویه از کروناویروس در آفریقای جنوبی که دلتا شیوع کمتری دارد و در انگلیس که دلتا سویه غالب است، مشاهده شده است.

اما در گزارش این سازمان تاکید شده کمبود اطلاعات به این معنی است که نمی‌توان گفت آیا میزان انتقال سویه اُمیکرون به این دلیل است که کمتر در برابر واکنشهای ایمنی آسیب پذیر است، قابلیت انتقال آن بالاتر است یا ترکیبی از هر دو فاکتور است./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4qt
اخبار مرتبط
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که احتمال شیوع با قدرت سرایت بالای سویه اومیکرون در کشور گزارش می شود،، معاون بهداشت وزارت بهداشت تامید کرد که تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند با رعایت همین فاصله زمانی برای تزریق دوز سوم به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه کنند.
دکتر پیام طبرسی عضو کمیته علمی کرونا گفت ضرورت دارد که تجمع کنسرت ها و مهمانی های شب یلدا به دلیل هجوم گونه اومیکرون لغو شود.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید