صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۱
کد خبر: 7296
گزارشگر: 213
۹۵۸
۰
۰
۳
درگذشت مبهم دیپلمات ایرانی و عضو سپاه پاسداران در یمن

مرگ سفیر ایران به دست عربستان

مرگ سفیر ایران به دست عربستان
سفیر ایرانی چگونه در یمن درگذشت؟/در حالی که برخی، حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران و از اعضای سپاه پاسداران در یمن را مسوول هماهنگی کمک‌های ایران به حوثی‌ها برمی شمرند، نماینده مجلس از به شهادت رساندن وی توسط عربستان خبر می دهد.

به گزارش آسیانیوز، در حالی که برخی، حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران و از اعضای سپاه پاسداران در یمن را مسوول هماهنگی کمک‌های ایران به حوثی‌ها برمی شمرند، نماینده مجلس از به شهادت رساندن وی توسط عربستان خبر می دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی عربستان سعودی را مسئول مرگ سفیر ایران در یمن دانست و گفت این دومین بار است که ریاض «سفیری را از ما می‌گیرد».

احمد نادری در توئیتی نوشته که مرگ حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن، «داغی است بر سینه مقاومت» و افزوده که «این دومین بار است که کشور تکفیری مدعی اسلام، سفیری را از ما می‌گیرد».

مرگ سفیر ایران به دست عربستان دی 1400


او نوشته است: اگر عربستان «بار اول پاسخ متناسب دریافت می‌کرد»، دوباره دست به چنین کاری نمی‌زد.

به نظر می‌رسد اشاره این نماینده مجلس به «بار اول»، مرگ غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در حادثه رمی جمرات در منای عربستان باشد.

در جریان این حادثه که دوم مهر سال ۹۴ رخ داد، ۴۶۵ ایرانی از جمله غضنفر رکن‌آبادی بر اثر ازدحام جمعیت جان خود را از دست دادند.

این اتفاق باعث تشدید تنش در روابط تهران و ریاض شد و رهبر انقلاب، مقام‌های عربستان سعودی را به کوتاهی در انجام مسئولیت‌های خود متهم و تهدید کرد که اگر قرار باشد ایران واکنش نشان دهد، این واکنش خشن و سخت خواهد بود.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، از آنچه که «تعلل عربستان و برخی از دستگاه‌های اجرایی این کشور» در انتقال سفیر ایران در یمن به کشور خواند، انتقاد کرد و گفت: «ما اعتراض خودمان را بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت رسمی در این زمینه اعلام می‌کنیم».

در همین حال ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان در جنگ یمن روز چهارشنبه  گفته وزیر امور خارجه مبنی بر تعلل ریاض در تصمیم‌گیری برای خروج سفیر ایران در صنعا را رد کرده است.

یک حساب توئیتری منتسب به فاطمه ایرلو، دختر سفیر ایران در یمن، از مرگ پدرش با عنوان «شهادت» یاد کرده و نوشته است: «همان‌طور که شهادت حاج قاسم [سلیمانی] منجر به بیچارگی ترامپ شد شهادت پدرم هم منجر به بیچارگی بیشتر بن سلمان پسر ابوسفیان خواهد شد».

همچنین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید حسن ایرلو از سال ۱۳۹۴ در سمت‌های مرتبط با یمن در این وزارتخانه فعال بوده است.

او در دوره‌ای به یمن اعزام شد که شبه‌نظامیان حوثی در صنعا قدرت به دست گرفته بودند./

https://www.asianews.ir/u/4qu
اخبار مرتبط
رئیس جمهور آمریکا در خصوص حضور نیروهای نظامی آمریکا در شبه جزیره عربستان نوشت: نیروهای مسلح ایالات متحده در پادشاهی عربستان سعودی مستقر شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مورد حمایت این کشور محافظت کنند.
ائتلاف نظامی بین‌المللی به رهبری عربستان سعودی امروز سه‌شنبه، ۹ آذر، اعلام کرد که یک «سایت مخفی» متعلق به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را بمباران کرده است.
محمدبن سلمان تا ساعات آینده رسما به عنوان مالک جدید باشگاه نیوکاسل معرفی می شود.
دیدار تیم‌های استقلال تهران و الهلال عربستان سعودی در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با شکست ۲ بر هیچ آبی‌پوشان به پایان رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید