صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۲۳
کد خبر: 7322
گزارشگر: 213
۱۷۵۵
۰
۰
۳
تجمع معلمان ادامه دارد

آغاز دوباره اعتراض سراسری معلمان و درخواست آزادی فرهنگیان بازداشتی

آغاز دوباره اعتراض سراسری معلمان و درخواست آزادی فرهنگیان بازداشتی
روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

به گزارش آسیانیوز،  معلمان در ده‌ها شهر ایران روز پنج‌شنبه، دوم دی‌ماه، در اعتراض به تصویب «ناقص» طرح رتبه‌بندی این صنف بار دیگر تجمع کردند.

معلمان در قطعنامه پایانی این تجمع سراسری بر ادامه مطالبه‌گری خود تاکید کرده و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

----------------------------

بیشتر بخوانید

مداخله نیروهای امنیتی در تجمع اعتراضی معلمان مقابل مجلس/«آزادی معلم زندانی» شعار تظاهرات امروز بود
-----------------------------------------------------

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، روز پنج‌شنبه در توییتی نوشت که پیش از آغاز تجمعات نهادهای امنیتی «بیش از صد فعال معلم» احضار شدند و از آنها خواسته شده که تجمع برگزار نکنند.

دادستانی شیراز نیز پیشتر با ارسال پیامکی برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی معلمان را ممنوع و آن را موجب «سوءاستفاده عناصر معاند» اعلام کرده است.

روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان معترض پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود و اعتراض به نحوه تصویب طرح رتبه‌بندی که از آن با عنوان «سرهم‌بندی» نام می‌برند در دست داشتند.

همچنین در برخی شهرها معلمان معترض با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی معلمان در بیش از ۶۰ شهر کشور

--------------------------------------------------------------------

لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از حدود ده سال بلاتکلیفی و افزایش تجمعات اعتراضی معلمان در ماه‌های اخیر سرانجام روز ۲۴ آذر امسال به تصویب مجلس ایران رسید.


در واکنش به نحوه تصویب این لایحه، سخنگوی کانون صنفی معلمان با اعلام این که طرح تصویب‌شده مورد تأیید معلمان و تشکل‌های صنفی فرهنگیان نیست گفته بود که «تجمعات سراسری معلمان تا رسیدن به مطالبه مطلوب ادامه خواهد داشت».

بالا گرفتن اعتراضات سراسری فرهنگیان در حالی صورت می‌گیرد که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی ناشی از فعالیت‌های هسته‌ای دست‌به‌گریبان است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در آبان ۴۴.۴ درصد بوده و بر پایه آمارهای رسمی وزارت کار، متوسط قیمت بیش از ۸۳ درصد اقلام خوراکی در ایران از حد بحران هم فراتر رفته است.

در قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران در روز پنج‌شنبه، دوم دی، بار دیگر بر اجرای درست و کامل قانون همسان‌سازی از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تاکید شده و آمده است که مطالبه‌گری فرهنگیان تا زمان تحقق خواسته‌های آن با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد داشت.

در این قطعنامه همچنین با انتقاد از «سناریوسازی به شیوه روزنامه کیهان برای مقهور و امنیتی کردن مطالبات صنفی» بر خواسته معلمان مبنی بر آزادی معلمان زندانی و توقف احضار همکاران‌شان تاکید شده است.

این در حالی است که دو روز پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.

به گزارش ایسنا، پس از اعمال بند یکم این ماده که میزان افزایش را به‌تفکیک مشخص کرده است، اگر حقوق هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق هیئت علمی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام آنان درج خواهد شد.

تصویب این لایحه پس از حدود ده سال بلاتکلیفی آن در مجلس انجام شده و در این سال‌ها معلمان همواره با برگزاری تجمعات اعتراضی خواهان تصویب آن شده بودند.

در همین ارتباط، معلمان ایرانی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر در ده‌ها شهر اعتراضات گسترده‌ای را در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» برگزار کردند که تجمع معلمان تهران در مقابل مجلس با حمله نیروهای امنیتی و بازداشت برخی معلمان نیز مواجه شد.

در پی این رویدادها، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذر در بیانیه‌ای به نمایندگان مجلس تا روز یک‌شنبه ۲۸ آذر فرصت داد تا «رتبه‌بندی و همسان‌سازی واقعی» را تصویب کنند و معلمان زندانی، از جمله رسول بداقی، را آزاد کنند.

این شورا در بیانیه خود هشدار داده بود که در غیر این صورت معلمان از سه‌شنبه آینده، ۳۰ آذر، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان پیشتر خبر داده بود که مأموران امنیتی به خانه رسول بداقی، فعال صنفی معلمان، هجوم برده‌ و او را به‌ صورت «خشونت‌آمیز» بازداشت کرده‌اند.

از واکنش معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان هنوز واکنشی منتشر نشده، اما معلمان معترض پیشتر گفته بودند دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم‌بندی» کند و با همکاری مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق» برده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه در آبان ماه ۴۴.۴ درصد بوده و بر پایه آمارهای رسمی وزارت کار، متوسط قیمت بیش از ۸۳ درصد اقلام خوراکی در ایران از حد بحران هم فراتر رفته است./

https://www.asianews.ir/u/4ri
اخبار مرتبط
در حالی که تجمعات سراسری اقشار دیگر جامعه نسبت به افزایش قانونی حقوق و دستمزد از سوی دولت بی پاسخ مانده، به دنبال اعتراضات سراسری معلمان و بعد از مدت ها، روز چهارشنبه هفته گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد که بر اساس آن حداکثر آنان تا ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد.
رتبه‌بندی معلمان قرار بود از سال گذشته انجام شودکه با توجه به کمبود منابع دولت متوقف شد و پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
پس از برگزاری بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر کشور، نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
براساس گزارش ها در شبکه های اجتماعی و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان گروهی از نیروهای امنیتی در حالی با تجمع معلمان و فرهنگیان معترض در مقابل مجلس شورای اسلامی برخورد کرده اند که معلمان حاضر در این تجمع بارها شعار «معلم زندانی آزاد باید گردد» سر می دادند.
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید