صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۴
کد خبر: 7323
گزارشگر: 213
۱۱۶۷
۰
۰
۴
براساس اعلام شرکت سازنده واکسن

دوز سوم «آسترازنکا» قاتل اومیکرن شد

دوز سوم «آسترازنکا» قاتل اومیکرن شد
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.

به گزارش آسیانیوز، شرکت داروسازی بریتانیایی آسترازنکا روز پنج‌شنبه گفت که دوز سوم یا «تقویت‌کننده» واکسن کووید ۱۹ این شرکت، در برابر سویه جدید کرونا، یعنی اُمیکرون، اثربخشی خوبی نشان داده است.

 خبرگزاری فرانسه نوشت، این شرکت می‌گوید که در یک مطالعه آزمایشگاهی مشاهده کرده است که دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه امیکرون را «به میزان قابل توجهی» افزایش داده است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

این مطالعه از سوی پژوهشگران دانشگاه آکسفورد انجام شده است. این دانشگاه سال گذشته نیز به آسترازنکا در ساخت واکسن کرونا کمک کرد.

روز پنج‌شنبه همچنین تحقیقات جداگانه‌ای در بریتانیا نشان داد که ابتلا به امیکرون در مقایسه با سویه دلتا کمتر منجر به بستری شدن در بیمارستان می‌شود.

نتایج این تحقیق، یافته‌های مشابهی را که برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، تأیید می‌کند.

در پی اعلام دو خبر اثربخشی بالای دوز سوم واکسن آسترازنکا و بستری شدن کمتر مبتلایان به امیکرون، بازارهای سهام آسیا و اروپا روز پنج‌شنبه بهبود پیدا کردند.

سویه اومیکرون کووید ۱۹ به‌سرعت در بریتانیا در حال گسترش است. بوریس جانسون، نخست‌وزیر هشدار داده است که اگر مردم این کشور محدودیت‌های اجتماعی را رعایت نکرده و هرچه سریع‌تر واکسن یادآوری را تلقیح نکنند «موج عظیم» بیماری به سواحل این کشور خواهد خورد.

تاکنون ۱۲ نفر براثر عوارض سویه جدید کرونا در بریتانیا درگذشته‌اند و ۳۷ هزار و ۱۰۱ نفر به آن مبتلا شده‌اند که این نگرانی را به‌وجود آورده که ممکن است محدودیت‌های بیشتری در آخرین روزهای پیش از عید کریسمس اعمال‌شده و موجب لغو برنامه جشن‌ها برای میلیون‌ها نفر شود.

این در حالی است که صدیق خان، شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت را یک واقعه عمده خواند و نظام درمان عمومی انگلستان (بخشی از بریتانیا) اعلام کرده است بار دیگر به درجه چهار اضطرار ملی یعنی بالاترین سطح آمادگی اضطراری بازگشته است. در این شرایط، واکنش خدمات درمانی نه به‌وسیله بنیادهای مستقل بلکه در چارچوب یک اقدام ملی سازمان‌دهی می‌شود.

در مجموع، در روز یکشنبه ۱۹ دسامبر، ۸۲ هزار و ۸۸۶ نفر ظرف تنها ۲۴ ساعت به کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۴۵ نفر براثر عوارض آن جان سپردند که قدری کمتر از ۹۳ هزار و ۴۵ نفر در روز پیش از آن – روز جمعه – بود.

نخست‌وزیر ضمن اعلام «طرح بی» محدودیت‌های اجتماعی گفت احتمال دارد به‌دلیل شدت مسری بودن ویروس، شاخص ابتلا به بیماری هر دو تا سه روز دو برابر شود و به‌همین دلیل واکسن یادآوری تا پایان ماه دسامبر در اختیار کلیه بزرگ‌سالان کشور قرار خواهد گرفت.

همچنین دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) با هشدار نسبت به شیوع سویه اُمیکرون گفت: بهتر است برگزاری مراسم کریسمس لغو و از وقوع فاجعه ای بزرگتر جلوگیری شود. 

--------------------------

بیشتر بخوانید:

سرایت هولناک «کرونای اومیکرن» در ایران «قابل تشخیص» نیست!

-----------------------------------------------------

"تدروس آدهانوم" دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.

وی با بیان اینکه‌ کنسل کردن برگزاری یک مراسم و مهمانی بهتر از مرگ یک انسان است، افزود: همه ما از همه گیری بیماری ناراحت هستیم و می خواهیم در کنار دوستان و خانواده خود باشیم و به زندگی عادی برگردیم. سریع ترین راه برای انجام این کار این است که همه ما رهبران و افراد برای محافظت از خود و دیگران تصمیم جدی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: در برخی موارد، این تصمیم جدید به معنای لغو یا به تاخیر انداختن برگزاری مراسم و تجمعات است. لغو یک رویداد بهتر از پایان یافتن یک زندگی است. بهتر است برگزاری دورهمی ها همین الان لغو شود و دیرتر جشن بگیریم تا اینکه الان بدون توجه به شیوع کرونا تجمعات و مراسم برگزار شود و بعدا غصه بخوریم.

در همین حال محققان آلمانی اعلام کرده اند که جهان در خصوص ساخت واکسن اومیکرن به حالت آماده باش در آمده است./ 

آسیانیوز، خبرگزاری فرانسه، ایسنا
https://www.asianews.ir/u/4rn
اخبار مرتبط
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید