صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۶
کد خبر: 7327
گزارشگر: 213
۱۲۰۸
۰
۰
۴
افزایش قیمت سبد سهام

سهام عدالت 23 میلیونی شد/واریز سود تا پایان سال

سهام عدالت 23 میلیونی شد/واریز سود تا پایان سال
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
به گزارش آسیانیوز، در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته ۵ درصد رشد داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه شد.

در هفته‌ای که شاخص بورس اوراق بهادار تهران ۵ درصد رشد داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران نیز با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه شد. در بیشتر روزهای هفته ارزش سهام عدالت با رشد همراه بود.

در پایان معاملات هفته منتهی به اول دی ۱۴۰۰، ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ١٢ میلیون و ٢٠١ هزار تومان رسید.

این در حالی است که هفته گذشته این سبد ۱۱ میلیون و ۴۶۷هزار تومان ارزش داشت.

این یعنی سبد سهام عدالت در این هفته ۶٫۴ درصد رشد ارزش داشته است. با احتساب این موضوع، ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ٧ میلیون و ٣٢١ هزار تومان رسیده است.

تجارت نیوز نوشت سهامداران سهام عدالت یک میلیونی هم این هفته شاهد رشد یک میلیون و ۳۸۱ هزار تومانی ارزش سبد خود بودند.

بر این اساس ارزش سبد سهام عدالت یک میلیونی در پایان روز چهارشنبه اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.

وعده تعیین تکلیف سود سهام عدالت تا پایان سال
اواسط شهریور محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که بخشی از عدم پرداخت سود سهام عدالت به دلیل افزایش سرمایه شرکت‌ها بود.

او وعده داد شرکت‌هایی که سود خود را پرداخت نکردند از نظر انضباطی با آن‌ها برخورد می‌شود.

به گفته این مقام مسئول از آنجاکه مقدار سود کم است، با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود، زیرا پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز نزدیک است، مجامع برگزار شده است.

سود سال ۹۸ چه می‌شود؟
اخیرا نیز مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که ۹۸ درصد سود سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و تنها دو درصد متعلق به مخابرات باقی مانده است.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که برای این عدم پرداخت نیز از شرکت مخابرات شکایت شده و سازمان خصوصی‌سازی نیز در حال پیگیری آن است.

عشقی در مورد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز گفت: این موضوع در جلسه آتی شورای عالی بورس مطرح و در مورد نحوه دریافت مبالغ از شرکت‌ها تصمیم گیری می‌شود. امیدواریم پرداخت سود تا پایان سال انجام شود.

درواقع درحالی وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال داده شده که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان واریز نشده است.

مشخص نیست باقی مانده سود سال ۱۳۹۸ نیز همزمان با سود سال ۱۳۹۹ واریز می‌شود یا خیر./
https://www.asianews.ir/u/4rm
اخبار مرتبط
وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان امسال داده شده این در حالی است که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان نیامده است.
مقدار سود سهام عدالت/سود نقدی سال مالی 99 با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های داخل سبد سهام عدالت و سود سهامداران عدالت به تدریج از این شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و در ماه‌های آینده به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین اظهار نظر خود درمورد سهام عدالت از طراحی یک بسته جدید خبر داده است.
همه اشخاص حقیقی، از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.
ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان رسیده است؛ همچنین مسوولان این حوزه بر ضرورت دارا بودن سامانه سجام برای وجاهت قاونی واریز سود سهام تاکید کرده اند.
رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور گفت: تعیین تکلیف نهایی طرح جاماندگان سهام عدالت طی یکی دو هفته آینده صورت می گیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت داریم گفت: اگر دولت عزمی داشته باشد، می‌توان به انجام این واگذاری‌ها امیدوار بود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اظهار داشت: سال گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف کرد و پوشش جاماندگان سهام عدالت قانون شد.
رئیس سازمان بورس درباره ۱۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت گفت: با توجه به اینکه پرداخت سود سال ٩٩ نزدیک است، بنابراین باقیمانده سود سهام عدالت با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید