صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
کد خبر: 7332
گزارشگر: 213
۱۷۶۴
۰
۲
۵
افشای روابط غیراخلاقی نامزد اسکار

اقرار بازیگر معروف به آزار جنسی

اقرار بازیگر معروف به آزار جنسی
در حالی که جیمز فرانکو، بازیگر معروف به اتهام مجبور کردن شاگردانش به سکس گروهی و روابط غیر اخلاقی دیگر متهم شده بود، به تازگی در یک پادکست اعلام کرده که در یک مدرسه بازیگری روابط غیراخلاقی داشته است.

به گزارش آسیانیوز، «جیمز فرانکو» بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی برای نخستین بار نسبت به اتهامات مطرح شده درباره فساد و تجاوز اخلاقی واکنش نشان داد.

-----------------

بیشتر بخوانید

کارزار مقابله با آزار جنسی؛ از افشاگری تا هشتک "نام متجاوزت را بگو"!
--------------------------------------
به نقل از گاردین، «جیمز فرانکو» در یک پادکست که به تازگی منتشر شده برای نخستین بار اقرار کرده که در مدرسه بازیگری که بین سال‌های ۲۰۱۴ ت ۲۰۱۷ دایر کرده بود با شاگردانش روابط غیراخلاقی داشته است.

او همچنین عنوان کرده در حال درمان و تلاش برای بهبود رفتار خود در چند سال اخیر بوده است.

-----------------

بیشتر بخوانید

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
-------------------------------------------

نخستین بار چهار سال پیش بود که نشریه لس‌ آنجلس تایمز از شکایت ۵ زن از «جیمز فرانکو» به دلیل رفتار غیراخلاقی و نامناسب پرده برداشت و در سال ۲۰۱۹ نیز دو زن دیگر این بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی را به سوء استفاده از بازیگران تازه‌کار در مدرسه بازیگری‌اش متهم کردند.

-----------------

بیشتر بخوانید

زخمی ابدی بر روح زنان/آزار جنسی را با جامعه به اشتراک بگذارید!
----------------------------------------------

بر اساس اسناد منتشر شده از سوی دادگاه عالی لس‌آنجلس، «جیمز فرانکو» برای پایان دادن به شکایت مربوط به سال ۲۰۱۹ پذیرفته دو ممیز، دو میلیون دلار پرداخت کند.

«جیمز فرانکو» بازیگر و کارگردان ۴۳ ساله نامزد اسکار است که برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «مرد عنکبوتی»، «۱۲۷ ساعت»، «میلک»،‌ »اُز بزرگ و قوی» و «هنرمند فاجعه» شناخته شده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، بازیگران سارا تیتر کاپلان و تونی گال، شکایتی تنظیم کردند که ادعا می‌کرد ستاره فیلم «هنرمند فاجعه» (The Disaster Artist)، هنرآموزان مدرسه استودیو ۴ را با تهدید مجبور به قرار گرفتن در وضعیت‌های ناخواسته و شدیدا جنسی کرده است. مدرسه مذکور که به دست آقای فرانکو تاسیس شده بود، از همان زمان تعطیل شد.

به گزارش آسیانیوز، پیشتر در ماه جاری میلادی، بیانیه‌ای که به صورت مشترک از هر دو طرف این دعوای حقوقی منتشر شد، اظهار داشت آنها به توافق و مصالحه رسیده‌اند.

خانم تیتر کاپلان و خانم گال، که هر دو از هنرآموزان استودیو۴ بوده‌اند، توافق کردند که شکایات شخصی خود را تحت این مصالحه پس بگیرند. با این حال، بخش‌هایی از این شکایت حقوقی ممکن است به زندگی مستقل خود در آینده ادامه دهد.

در شکایت اصلی، ادعا شده است که آقای فرانکو هنرآموزان خود را مجبور می‌کرد در صحنه‌های سکسی زننده و «برای سکس گروهی» جلو دوربین حاضر شوند.

این شکایت ادعا می‌کند که آقای فرانکو «قصد داشت تحت عنوان و به بهانه آموزش، گروهی از زنان جوانی را برای سوءاستفاده‌های جنسی خود در فضای حرفه‌ای و روابط شخصی تربیت کند» و به آنها وعده نقش گرفتن در فیلم‌هایی را می‌داد که خود در آنها حضور داشت.

گفته شده است که این اتفاقات در کلاسی ارشد درباره صحنه‌های سکسی رخ داده است که توسط خود آقای فرانکو تدریس می‌شد.

در مدارک سابق دادگاه، وکلای فرانکو ضمن ستایش جنبش «من‌ هم»، مایه الهام این شکایت حقوقی، تمام اتهامات وارده را «کذب و آتش‌افروز، و از نظر حقوقی بی‌اساس» خواندند که «به عنوان پرونده‌ای گروهی مطرح شده که هدفش صرفا جذب بیشترین میزان توجه به شاکیان تشنه توجه در این پرونده بوده است.»

خانم تیتر کاپلان اتهامات خود را علیه جیمز فرانکو مبنی بر بدرفتاری جنسی او همراه با زنان دیگر، نخست پس از آن که آقای فرانکو در اوایل سال ۲۰۱۸ برنده جایزه گلدن گلوب شد، در نشریه لس‌آنجلس تایمز به اشتراک گذاشته بود./

آسیانیوز، ایسنا، گاردین
https://www.asianews.ir/u/4rs
اخبار مرتبط
یافته‌های یک کار مطالعاتی در شهرهای تهران، مشهد، تبریز، شیراز و اهواز نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد زنان این مناطق در ایام اخیر حداقل با یک نوع خشونت مواجه شده‌اند.
بسیاری از خانواده‌ها دختران و پسران خود را در کابل به خاطر فقر و بدبختی به فروش می‌گذارند.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در بازدید از از نمایشگاه اکسپو 2020 دبی کنار خانم ها قالیبافی کرده است.
در حالی که خانواده‌های زنان جوانی که در اصفهان هدف تیراندازی پنهانی یک مرد قرار گرفته بودند، به روند رسیدگی به خصوص «آزاد شدن متهم به قید وثیقه» اعتراض کرده اند و گفته شده که این زنان در ایام اخیر با آسیب‌های روانی نیز مواجه شده اند.
زنان فوتبالیست ایرانی در حالی تاریخ‌ساز شدند که فعالیت‌های این تیم طی دو سال گذشته تعطیل بود و حتی از رنکینگ فیفا خارج شده بودند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید