صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۸:۱۲
کد خبر: 7336
گزارشگر: 213
۱۴۹۳
۱
۰
۶
تازه ترین وضعیت قضایی کلاهبرداری در کلینیک پزشکی

ادامه پرونده هولناک کلینیک آنورکتال

ادامه پرونده هولناک کلینیک آنورکتال
حدود یک ماه گذشته و به دنبال گزارش آسیانیوز مبنی بر کلاهبرداری هولناک در کلینیک پزشکی آنورکتال، اطلاع رسانی و نگرانی مراجعه کنندگان، منجر به شکایت قضایی از این کلینیک شد که با پی گیری های دیگر این رسانه، در ادامه به روند قضایی و برخورد دست اندرکاران این مجموعه پزشکی با ضوابط قانونی پرداخته شده است.

به گزارش آسیانیوز، حدود یک ماه گذشته و به دنبال گزارش آسیانیوز مبنی بر جعل سربرگ های یک آزمایشگاه و اطلاع رسانی و گزارش مراجعه کنندگان، منجر به شکایت قضایی از این کلینیک پزشکی شد که با پی گیری های دیگر این رسانه در ادامه به روند قضایی و برخورد دست اندرکاران کلینیک با ضوابط قانونی پرداخته ایم.

حدود یک ماه گذشته و در ‌پی ارسال گزارش هایی مشخص شد که کلینیک پزشکی آنورکتال، اقدام به جعل سربرگ های یک آزمایشگاه می کرده است که این موضوع هولناک به طرز اتفاقی توسط یکی از مراجعه کنندگان رویت و افشاگری شد.

این در حالی است که این روزها متاسفانه شاید شنیدن اخباری از انواع کلاهبرداری ها مرتبط با حرفه پزشکی که جزو مقدس ترین مشاغل به شمار می آید ، عادی شده باشد..

--------------

بیشتر بخوانید:

برگی از یک کلاهبرداری هولناک در «کلینیک آنورکتال»
-------------------------------

کلاهبرداری و بی مسوولیتی در مراکز غیر علمی طب سنتی، جراحی های زیبایی و انواع رفتارهای غیر قانونی در حوزه دارو و پزشکی که با جان جامعه انسانی سر و کار دارد و در دوران پاندمی کرونا نیز در بخش واکسن و دارو و قاچاق تجهیزات پزشکی شکل گرفت ، بسیار شنیده و‌ دیده می شود..

و حالا در تازه ترین گزارش که از سوی یکی از شهروندان به نمایندگی دیگر شاکیان، به دست آسیانیوز رسیده است، کلینیک پزشکی «انورکتال»، با تخصص درمان لیزری بیماری هایی مانند هموروئید، بواسیر و فیستول در محل ملاصدرای تهران اقدام به جعل سربرگ های یک آزمایشگاه می کرده است که این موضوع به طرز اتفاقی، توسط مراجعه کنندگان رویت و افشاگری شده است و حدود یک ماه گذشته گزارشی از آنچه شاهدان رویت کرده اند در این رسانه منتشر شد.

در این باره ناصر رحمتی، از شاکیان اصلی پرونده درباره آخرین وضعیت قضایی و رسیدگی بازرسان دادگاه در محل جرم توضیحاتی داد و گفت:

پس از شکایت ما به دادسرا مبنی بر جعل سربرگ های آزمایشگاه امگا توسط مرکز درمانی « آنورکتال »، (که حاوی زونکن های متعدد از سربرگ های آزمایشگاه جعلی مربوط به بیماران مختلف آزمایشگاه و پاره ای مدارک دیگر بود) بازرس وزارت بهداشت و مامور کلانتری در محل کلینیک حاضر شدند و طبق گفته آنها ظاهرا کلینیک از اسناد و مدارک پاک سازی شده بود و به زعم ما، قبل از طرح شکایت در دادسرا و حضور ماموران همه اسناد و مدارک جعلی مربوط به آزمایشگاه و سربرگ ها معدوم و امحا شده است .

رحمتی اضافه کرد: در واقع چنین مدارکی را دست اندرکاران کلینیک در مواجهه با ماموران وزارت بهداشت و کلانتری انکار کرده بودند.

وی درباره برخورد دور از شان یکی از مسوولان کلینیک نسبت به موضوع شکایت نیز گفت: با وجود برخورد بسیار بی ادبانه یکی از مسوولان به دلیل طرح شکایت ما از کلینیک، یکی از پزشکان بعد از وقت اداری به من تلفن زد و از ما خواست شکایت مان را پس بگیریم و موضوع را دنبال نکنیم.  ولی تصمیم ما ادامه روند دادگاهی پرونده با توجه به راهنمایی های ضابطین قضایی و قاضی پرونده است.

تشریح آنچه در این کلینیک با موضوع جعل سربرگ های آزمایشگاهی گذشته است را در ادامه بخوانید:

«آقای ناصر رحمتی که مراجعه کننده به این کلینیک برای درمان فرزند 9 ساله اش بوده است می گوید «کلینیک آنورکتال را از طریق سایتش در اینترنت پیدا کردیم..

تخصص این مرکز درمان لیزری بیماری هایی مانند هموروئید، بواسیر و فیستول و آدرس آن خیابان ملاصدرا، بین شیخ بهایی و شیراز پلاک ۱۴۶ طبقه دو واحد ۳ هست..

این کلینیک دو جراح ‌و چند کمک جراح و چند منشی دارد،،
ما ۳۰ مرداد پسر ۹ ساله مان را به دلیل مشکلی که داشت به این کلینیک بردیم که گفتند باید جراحی بشود و هزینه عمل ۵ میلیون شد و ۵۸۰ هزار تومان جداگانه گرفتند و گفتند نمونه را خودمان برای پاتولوژی ارسال می کنیم..

آقای رحمتی همچنین گفت: یک ماه بعد جواب پاتولوژی را از طریق واتساپ ارسال کردند که چون پرینتش برای بیمه تکمیلی واضح نبود، حضوری مراجعه کردم که جواب اصلی را دستی بگیرم که برگه ها را در سه زونکن بررسی کردند تا جواب را به من تحویل بدهند که در هر سه ز‌‌ونکن همه سربرگ ها یک شکل بود که بعدا متوجه شدم جعلی است ...

در هر حال آبان ماه به «آزمایشگاه امگا» که آدرس آن میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بعد از شیخ بهایی، روبروی بیمارستان بقیه الله، ساختمان پزشکان ۱۹۵ ، است، مراجعه کردم و مسوولان آزمایشگاه سربرگ های اصلی را نشان دادند و متوجه شدم سربرگ من جعلی است و گفته شد که نمونه پسرم اصلا آنجا ارسال نشده است...

همان روز به پلیس ۱۱۰ شکایت کردیم و قبل از آمدن پلیس، مرا به اتاقی در کلینیک بردند که توضیح خودشان را بدهند و مراجعه کنندگان متوجه بحث ما نشوند ...که با حیرت مشاهده کردم که در اتاق دو مانیتور وجود دارد و جواب پاتولوژی روی مانیتور و آقایی پشت آن نشسته بود و کلی سربرگ های جعلی آنجا بود که در همانجا از این مساله بسیار نگران شدم ..

در هر حال مسوولان کلینیک پس از حضور پلیس منکر نشدند که برگه ای که دست ما است، جعلی است و وقنی پلیس با دکتر صحبت کرد گفت این کار توسط منشی ما انجام می شده که سه روز پیش اخراجش کردیم که ما این مساله را قبول نمی کنیم و این موضوع کاملا مدیریت شده انجام می شد ..ما در نهایت شکایت کردیم و کلینیک هم در این فاصله ساکت ننشست و حتی پی در پی از ما خواستند که سربرگ جعلی را به کلینیک برگردانیم و عنوان کردند که هزینه ۵ میلیون عمل را هم به ما برمی گردانند... ..

ولی ما به دلیل مسوولیت اجتماعی که احساس می کنیم، دغدغه مان خسارت خودمان نبود، بلکه ناراحتی ما به خاطر دیگران و مردم هم بود و اینکه با پاسخ های جعلی آزمایشگاهی اگر شخصی بیماری سرطان یا صعب العلاج داشته باشد چگونه می خواهند آن را جبران کنند؟!

در هر حال در دادسرای ناحیه ۳ در ونک پرونده شکایت داریم و البته کلینیک به احتمال زیاد تا اکنون برگه های جعلی را جمع کرده اند و آزمایشگاه هم البته به ما گفت بعد از این موضوع روزانه از کلینیک مربوطه چند مورد به آزمایشگاه ارسال می شود و خود آزمایشگاه هم به دانشگاه علوم پزشکی شکایت کرده است ؛ در هر حال این موضوع را از مراجع قانونی دنبال می کنیم تا به امید خدا قانون در این باره اجرا شود.»


هشدار به مردم در ضرورت اطلاع رسانی

در مواجهه با موارد این چنینی آنچه که حائز اهمیت است، اطلاع رسانی به موقع شهروندان به مراجع ذیصلاح و رسانه ها، هنگام رویت رفتارهای ضد قانون و اعمالی است که مخل امنیت زندگی انسانی و اجتماعی افراد می شود، تا بدینوسیله رسیدگی و اعمال قانون، بتواند در کاهش انواع جرم و کژی های اجتماعی تاثیرگذاری بسزایی داشته باشد./


آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4rw
اخبار مرتبط
چند روز گذشته و در ‌پی ارسال گزارش هایی مشخص شد که کلینیک پزشکی «انورکتال»، اقدام به جعل سربرگ های یک آزمایشگاه می کرده است که این موضوع هولناک به طرز اتفاقی، توسط یکی از مراجعه کنندگان رویت و افشاگری شد.
یزد - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از کشف و ضبط لوازم پزشکی قاچاق خبر داد
براساس برخی اخبار بلاگر معروف اینستاگرام که چند وقتی با کلام انگیزشی بر سر زبان ها افتاده، طبق برخی اسناد یک کلاهبردار از آب درآمده و زنی را فریب داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
بهزاد پاچناری
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
0
0
0

من خودم پزشک هستم و۲ماه قبل یکی از بستگانم را به کلینیک آنورکتال میدان ونک بردم.مبلغ ده میلیون تومان برای لیزر و ۱۴۰ هزارتومان برای ویزیت و۳۵۰ هزار تومان برای شیاف دست ساز غیر بهداشتی از اینجانب دریافت کردند ونه تنها زخم (فیشر) بیمار را مداوا نکردند بلکه زخم جدید هم اضافه کردند و بیمار همچنان درد می کشد.با دو هدف این مطالب را نوشتم ۱_ بیماران به این مطب که نام خود را کلینیک گذاشته مراجعه نکنند.۲_ امیدوارم مراجع ذیصلاح پیگیری نمایند.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید