صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۱
کد خبر: 7345
گزارشگر: 213
۱۲۸۴
۰
۰
۲
تایید احتمالی دبیرکل فدراسیون فوتبال

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ؟+فیلم

حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ؟+فیلم
دبیرکل فدراسیون فوتبال تلویحا حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد.

به گزارش آسیانیوز ، برخی گزارش ها از حذف حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیاحکایت دارند؛ این در حالی است که دبیرکل فدراسیون فوتبال تلویحا حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد؛ موضوعی که در نامه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا به آن اشاره شده اما فدراسیون فوتبال رسما آن را اعلام نکرده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا چهارشنبه شب در نامه‌ای مهم به باشگاه‌های ایرانی و فدراسیون فوتبال، از ورود به پرونده مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان و درخواست برای ابطال مجوزهای حرفه‌ای صادر شده برای این سه تیم و ارسال پرونده به کمیته انضباطی AFC خبر داد.

 


ایسنا نوشت کنفدراسیون فوتبال آسیا تا ۲۷ دسامبر (6 دی) به این سه تیم مهلت داده تا دفاعیه‌های خود را جهت بررسی موضوع تخلف محرز شده این دو باشگاه در کمیته انضباطی AFC ارسال کنند. در واکنش به این اتفاق، جلساتی با حضور نمایندگان وزارت ورزش، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، اعضای کمیته‌های بدوی، استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در ایران و رئیس فدراسیون برگزار و مقرر شد، تلاش‌های لازم برای ارسال دفاعیه‌ کامل صورت گیرد.

با این حال، پر واضح است که در زمان کوتاه تا 6 دی امکان رفع مشکلاتی مانند بدهی‌های سنگین مالیاتی و همین‌طور به بازیکنان و مربیان مختلف از سالیان گذشته و مالکیت مشترک دو تیم بسیار سخت و تا حدودی غیر قابل ممکن است.

در تازه‌ترین اتفاق، حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال به طور تلویحی از حذف این دو تیم در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا سخن گفته است. او در جملات خود با پرهیز از دادن هرگونه امیدواری به هواداران این دو تیم، اعلام کرد که برای سال‌های آینده مشکلات و موانع موجود در زمینه صدور مجوز حرفه‌ای باید مرتفع شود.

کامرانی‌فر اظهار کرد: باشگاه‌هایی از کره‌جنوبی، چین، عربستان و امارات نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و مطمئنا فدراسیون فوتبال هم تلاش می‌کند و باشگاه‌ها را موطف می‌داند که نسبت به مجوز حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنند. مطمئن هستم که دو باشگاه بزرگ باید به صورت کلی به دنبال حل مشکلات باشند. وزارت ورزش هم تلاش می‌کند مشکلات کلی مربوط به گذشته را حل کند. کار سختی است اما بحث مجوز حرفه‌ای باید برای سال‌های آینده پیگیری شود.

او در واکنش به اینکه از صحبت‌هایش مشخص است که جلسات روزهای گذشته در فدراسیون فوتبال به نوعی فرمالیته بوده و احتمالا این دو تیم نمی‌توانند مشکل مربوطه را حل کنند و در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا غایب هستند، گفت: اگر جلسه را برگزار نمی‌کردیم می‌گفتید چرا جلسه نداشتید. مجوز حرفه‌ای دست شرکتی مستقل خارج از AFC است و همه ما می‌دانیم باید یک سری از موارد در ABC را رعایت می‌کردیم که تاریخ آن گذشته است.

کامرانی‌فر تصریح کرد: نمی‌خواهم طرفداران دو باشگاه را امیدوار کنم. واقعیت این است که در بحث مجوز حرفه‌ای کوتاهی صورت گرفته و کارهایی که باید انجام می‌شد، صورت نگرفته است. هر دو تیم در حال حاضر ۱۴ الی ۱۷ مورد را انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران دو تیم استقلال و پرسپولیس صرفا برای کنترل خشم هواداران اصرار دارند که حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا قطعی نیست و AFC پنج روز برای ارسال لایحه و مدارک فرصت داده اما واقعیت این است که در نامه AFC آمده استقلال و پرسپولیس مجوز حرفه‌ایی ندارند و نمی‌توانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند و به جهت تخلفات صورت گرفته در صدور مجوز حرفه‌ایی داخلی، پرونده این دو تیم به کمیته انضباطی این کنفدراسیون ارسال شده است. اکنون از استقلال و پرسپولیس خواسته شده دفاعیه خود را جهت بررسی انضباطی موضوع ارسال کنند.

بر همین اساس مهلت AFC صرفا می‌تواند منجر به کاهش جرایم احتمالی فدراسیون فوتبال و دو باشگاه ایرانی شود که با وجود نقص در مدارک، تلاش کرده بودند مجوز مذکور را که زمینه‌ساز حضور در لیگ قهرمانان آسیا است، صادر کنند.

در سال ۲۰۱۹ نیز، فدراسیون فوتبال به علت اجرا نکردن قوانین مربوط به حرفه‌ای ساز و صدور مجوزهای جعلی مبلغی بیش از ۱۰۰ هزار دلار جریمه شده بود که باید دید با توجه به تکرار این مورد، چه جریمه‌ای صادر خواهد شد./

https://www.asianews.ir/u/4s4
اخبار مرتبط
رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام و اعتراض کرد مجری برنامه فوتبال برتر که به پخش مستقیم و زنده رقابت‌های فوتبال لیگ ایران اختصاص دارد در جریان پخش بازی‌ پرسپولیس و ذوب‌آهن اظهارنظرهای عجیب و شائبه برانگیزی داشت.
وریا غفوری، کاپیتان استقلال مدتی است به دلیل مصدومیت از میادین مسابقات دور است و در این باره احساساتش را در قالبی به تصویر برده است.
یک پیشکسوت فوتبال در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره جادوگر و جادوگری در فوتبال ایران سخنانی گفت.
صحبت های زنده یاد میناوند در ویدیوی عروسی اش/مهرداد میناوند ۹ آذرماه سال ۹۹ در پستی اینستاگرامی از ازدواجش خبر داده بود و تصویری از کارت عروسی خود را منتشر کرد؛ او در در روز تولدش داماد شده بود!
علی کریمی اسطوره مردمی فوتبال ایران به حرف‌های روز گذشته صادق درودگر واکنش نشان داد و در اینستاگرامش نوشت مگه تو این چند سال که همه چی دستتون بوده به کسی حساب پس دادین؟«تمام این حرفها واسه نونه، واسه نونه.»
مدافع اسبق تیم‌ملی گفت: متوجه شدم که دو سه مربی در مقاطعی به دنبال رمال و دعانویس بودند و حتی از برخی پیشکسوتان شنیده‌ام که کارهایی برای طلسم یا باطل کردن طلسم انجام می‌دهند.
در پرونده شکایت از عیسی آل کثیر (بازیکن باشگاه پرسپولیس)، آل کثیر با قطعیت دادنامه به پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 40 میلیون ریال بابت اصل حق کارگزاری به علاوه مبلغ 84 میلیون و 872 هزار ریال به عنوان خسارات قانونی به ولی خورسندی محکوم شد.
در حالی که خبرها از «نبود» نام مهدی طارمی در لیست اعلام شده تیم ملی فوتبال حکایت دارند، وی چندی پیش در توئیتر خود مطالبی درباره سرمربی تیم ملی نوشته بود.
یزد - بررسی مسایل، مشکل و آسیب‌های این حوزه به صورت علمی که موجب کند شدن حرکت فوتبال یزد و ارتقای نیافتن آن در کشور شده از جمله ضرورت ها و اولویت هاست
در حالی که دراگان اسکوچیچ، سرمربی ایران به ۱۰ پیروزی متوالی رسیده است، در ادامه رقابت‌های مقدماتی جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در امارات با یک گل بر میزبان خود غلبه کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید