صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۱
کد خبر: 7350
گزارشگر: 213
۱۲۰۲
۰
۰
۲
آخرین وضعیت گرانی ارز در ایران

دشواری پیش بینی قیمت دلار در سایه مذاکرات نامعلوم/ تمایل پول خارجی به جهش از ۳۰ هزار تومان

دشواری پیش بینی قیمت دلار در سایه مذاکرات نامعلوم/ تمایل پول خارجی به جهش از ۳۰ هزار تومان
در حالی که قیمت دلار در حال عبور از مرز ۳۰ و ۳۱ هزار تومان است، اخبار جدید رسیده پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین شاید بتواند معادلات بازار را در هفته جاری تغییر دهد.

به گزارش آسیانیوز، قیمت دلار در هفته گذشته با 30 هزار و 150 تومان بسته شد.اما معامله گران سرنوشت قیمت دلار در بازار ارز امروز 4 دی 1400 را چگونه پیش بینی کرده اند؟

قیمت دلار در ابتدای معاملات هفته گذشته در سطح 29 هزار و 910 تومان قرار داشت، اما کانال 30 هزار تومانی را رد کرد و در پایان هفته به نرخ 30 هزار و 150 هزار تومان رسید.

دلار و برجام

نرخ 30 هزار تومان در حال حاضر یک تکیه‌گاه برای دلار شده که در این محدوده نوسان می‌کند. اما نوسان‌گیران در تلاشند که پیش از توافق احتمالی، نرخ را به سطح بالاتری ببرند .

-----------------

بیشتر بخوانید:

پرواز دلار ادامه دارد/عبور نرخ ارز از ۳۱ هزار تومان+جزییات قیمت دلار و سکه
--------------------------------
اخبار جدید رسیده پیرامون مذاکرات هسته‌ای وین شاید بتواند معادلات بازار را در هفته جاری تغییر دهد. اخبار منتشر شده در روز پنج‌شنبه و جمعه شامل خبر سفر قریب‌الوقوع رئیس دولت به مسکو و علاقه‌مندی تمامی طرفین مذاکره به احیای فوری برجام، می‌تواند بر روند قیمت دلار اثر قابل توجهی بگذارد.

به نقل از اقتصاد نیوز، از نگاه برخی تحلیلگران بازار ارز، شروع سریع تر مذاکرات موجب خواهد شد که خریداران با احتیاط بیشتری رفتار کنند. با چنین نگاهی می توان انتظار داشت که در روز شنبه نیز افزایشی ها دست بالا را در بازار نداشته باشند. با این حال، دیشب برخی از معامله گران سعی می کردند اخباری را برجسته کنند که احتمال رسیدن به توافق را کم رنگ جلوه دهد.

آن ها با استفاده از همین ترفند توانستند قیمت اسکناس آمریکای را در معاملات پشت خطی به اطراف محدوده ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی هدایت کنند. با این حال، دلار در روز جاری می تواند کار دشواری برای ادامه مسیر شبانه افزایشی داشته باشد.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

آینده مبهم ایران با صعود دلار از ۳۰ هزار تومان!

---------------------------------------------------------

پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم
قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته 8 هزار و 200 تومان اعلام شد که نسبت به معاملات نقدی روز پنجشنبه روز 40 تومان پایین رفته بود قیمت طلایی درهم نیز شب گذشته بر روی 8 هزارو 230 تومَان قرار گرفت . معامله گران معتقدند قیمت درهم بالای این عدد برسد، رسیدن آن به 8 هزار و 350 تومان نیز محتمل است.

پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی
قیمت دلار فردایی شب گذشته بر روی 30 هزار و 200 قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب گذشته 50 تومان پایین رفته بود.بنابراین معامله گران دلار فردایی به قیمت دلار فردا را نزولی پیش بینی کرده اند.

پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات
در معاملات پشت خطی دلار هرات شب گذشته قیمت دلار بر روی 30 هزار تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت چهارشنبه شب گذشته 150 تومان کاهش داشت.

 -----------------------------

بیشتر بخوانید:

چرا سیگنال مذاکره با آمریکا دلار را صعودی کرد؟

--------------------------------------------------

چهار شنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 30 هزار و 150 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افت قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز 4 دی 1400 پایین می رود./

https://www.asianews.ir/u/4s8
اخبار مرتبط
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به کسری بودجه، نرخ تورم بالا و خشک‌سالی اشاره کرد و گفت: طی این سال‌ها که قطار حرکت اقتصاد کشور متوقف بود، توسعه زیادی در دنیا صورت ‌گرفته است و اگر به همین منوال شرایط ادامه یابد، اقتصاد کشور ما رو به زوال خواهد بود.
در حالی که بالارفتن نرخ دلار بارها از سوی کارشناسان پیش بینی شده بود، هنوز معلوم نیست روند صعودی نرخ ارز در ایران تا کجا ادامه یابد و نرخ برابری دلار آمریکا در مقابل ریال ایران امروز ۱۵ آذر برای سومین روز متوالی روند صعودی گرفت و تا ۳۱ هزار و ۴۰ تومان افزایش یافت.
پس از انتشار آخرین خبرها درباره ناموفق بودن مذاکرات در وین قیمت دلار امروز با ثبت رکوردی تازه در صرافی‌های بانکی نیز مرز ۲۸ هزار تومان را رد کرد.
بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی کانون صرافان، دلار امروز با رشد ۲۵۰تومانی مجددا وارد کانال ۲۹هزار تومان شد و یورو هم ۱۰۰تومان افزایش یافت.
هر ایرانی می‌تواند سالانه ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد که معمولا نرخ این خرید ارزان‌تر از بازار است؛ هرچند در روزهای اخیر گزارش شده که این خرید تنها با کارت ملی از سوی برخی انجام می‌شود و احیانا شرایط خرید تغییر کرده است.
در حالی که ماه های اخیر اخباری مبنی بر افزایس قابل توجه نرخ دلار و ورشکستگی اقتصادی متتشر شد، امروز نیز در پی افزایش قیمت ارزهای خارجی در ایران طی هفته‌های گذشته، قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد ایران به بیش از ۲۹ هزار تومان رسید.
طبق قانون هر ایرانی سالانه می‌تواند ۲۲۰۰ دلار از صرافی ملی خرید داشته باشد.
یک خبرگزاری معتبر آمریکایی نوشت آمریکا باید برای شکست مذاکرات هسته‌ای با ایران آماده باشد و از این رو احتمال درگیری آشکار با ایران در حال افزایش است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید