صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۵
کد خبر: 7370
گزارشگر: 213
۷۵۲
۰
۰
۴
برگزاری نمایشگاه نقاشی کوثر گلابگیر با عنوان «شبیه من»

بیان بی نهایتی «شهود» در هنر

بیان بی نهایتی «شهود» در هنر
نمایشگاه نقاشی «شبیه من» دربرگیرنده مجموعه ای از تابلوهای نقاشی به سبک اکسپرسیونیسم اثر کوثر گلابگیر، در «هنر خانه بن بست» مشهد برگزار می شود.

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: انسانی که می‌اندیشد می‌تواند رو به آسمان معنا پرواز کند و این پرواز در آثار نقاشی کوثر گلابگیر طنینی آبی رنگ و بس دیدنی یافته است.
 گلابگیر متولد ۱۳۶۴ کارشناس نقاشی از دانشگاه آزاد مشهد است.

او نقاشی را به صورت حرفه ای تحت تعالیم استاد هدیه سروری و استاد علی سیران آموزش دیده است و در حال حاضر هنرجوی استاد هدیه سروری است که به گفته خودش باعث تحول بزرگی در سبک و تکنیک نقاشی او شده است.

گلابگیر می‌گوید: استعداد و علاقه به نقاشی برای من موهبتی ذاتی بود که از دوران کودکی تا کنون همراه با آن بزرگ شده ام ، رشد کرده ام و زیسته ام ، شاید به همین خاطرست که از مهمترین دغدغه های زندگیم و الویتم محسوب میشود. از آنجایی که معتقدم که دنیای هنر بسبار وسیع ، گسترده و بی نهایت است و هیچ انتها و پایانی برایش متصور نیستم ، هیچگاه موقعیت و یا جایگاه خاصی را برای خودم هدف نهایی قرار نداده‌ام و در این راه بیشتر بدنبال کسب تجربه ، آموختن ، شناخت و کشف و شهود هستم تا رسیدن به جایگاهی خاص و از پیش تعیین شده ... در این نمایشگاه تصمیم دارم مجموعه ای از کارهای اکسپرسیونیسم خود را ارائه کنم که در آن سعی بر آن داشتم تا حس رهایی و لطافت رو توامان به تصویر بکشم.نمایشگاه شبیه من

شهناز علی پوری کارشناس ارشد نقاشی درباره این نمایشگاه گفت: گاهی وجه تمایز یک آفرینش هنری با دیگر گونه های آن حضور تخیل و خلاقیت است که هنرمند از تجزیه و تحلیل در زمینه های خاص بصری و محتوایی که در اطرافش ظهور می کند، ارائه می دهد و آثار را جهت اشتراک با مخاطب همزاد و هم اندیش در معرض نمایش می گذارد. اما آثار ارائه شده در این نمایشگاه قبل از هر تصمیم و تعلیق ابتدایی ،به دنبال یافتن و پرداختن شخص هنرمند به خود در ازنای تاریخ زبست هنریش بوده است. منیتی که شاید ما به ازای بیرونی داشته یا نداشته باشد.اما حرکتی سیال از فیگورهای متشابه در موقعیت های ساده به اعتبار هویت شخصی هنرمند خلق شده اند و رنگها به مدد فرم های آگاهانه به ساخت منیت در حال کنکاش و تجربه های هنرمند بر پیکره بوم عرض اندام می کنند. چنانچه خود نقاش هدف از برگزاری نمایشگاه «شبیه من» را در بیان بی نهایتی و کشف و شهود خود در هنر می داند.

نمایشگاه نقاشی شبیه من از سوم تا هشتم دی ماه در مشهد خیابان کلاهدوز کوچه هفده ممیز دو پلاک ۲۳۰ از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در هنر خانه بن بست برگزار می‌شود./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/4ss
اخبار مرتبط
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.
«راهنمای بازیگری برای سینما» «بازتاب‌های شرقی سینمای علی حاتمی» و «تک‌گویی‌های برتر در سینمای جهان» از جمله تازه ترین کتاب هایی است از سوی انتشارات تابان خرد به چاپ رسیده است.
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
نگارخانه بن ‌بست این روزها میزبان نمایشگاهی با عنوان «نمانخ» با آثار حامد ارزانی دهکردی به سبک هنری مدرن است که با اتصال نخ‌ها و نقطه‌ها گویی در پی کشف راز هستی برآمده است.
کتاب شیمی‌دان اثر به یاد ماندنی استفنی میر با ترجمه مرجان حمیدی را انتشارات کتاب آمه در ۵۶۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
کتاب «در حواشی کتاب» نوشته محمود آموزگار در ۱۷۴ صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشارات آمه منتشر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید