صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 7386
گزارشگر: 213
۳۷۰۹
۰
۰
۳
همزمان با پیک ششم و شیوع اومیکرون

مدرسه ها تعطیل می شود/اعتراض شدید خانواده ها به بازگشایی حضوری مدارس

مدرسه ها تعطیل می شود/اعتراض شدید خانواده ها به بازگشایی حضوری مدارس
در حالی که خطر شیوع ترکیبی کرونای نوع «اومیکرون» و «دلتا» توسط جامعه چزشکی هشدار داده شده است، انتقاد خانواده ها از بازگشایی حضوری مدارس شدت گرفته است.

در حالی که خطر شیوع ترکیبی کرونای نوع «اومیکرون» و «دلتا» و تشکیل ابرسویه «دلمیکرون» توسط جانعه چزشکی هشدار داده شده است، انتقاد خانواده ها از بازگشایی حضوری مدارس شدت گرفته است.

----------------

بیشتر بخوانید

بازگشایی حضوری مدارس با اعلام آموزش و پرورش قطعی شد

---------------------------

به گزارش آسیانیوز، سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: اگر سویه اومیکرون شیوع پیدا نکند دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند آموزش‌های حضوری را در مدارس دریافت کنند. هر زمان که ستاد مقابله با کرونا تشخیص به تعطیلی مدارس داد، قطعا این مصوبه را ابلاغ می‌کنیم.

با شناسایی اومیکرون در کشور بار دیگر نگرانی برخی از خانواده‌ها برای ابتلای دانش‌آموزان به کرونا بالا گرفته است. اما آیا مدارس تعطیل می‌شود؟

آنطور که مقامات بهداشتی گفته‌اند تاکنون حدود ۱۵ نفر در ایران به اومیکرون مبتلا شدند. از سوی دیگر مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع «اومیکرون» و «دلتا» به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام «دلمیکرون» ایجاد می‌شود.

----------------

بیشتر بخوانید

شرط های «اجباری» بازگشایی حضوری مدرسه ها تا پایان سال
-------------------------------------------

این در حالی است که اخیرا نیز کمال حیدری، معاون وزارت بهداشت گفت: «تاکنون ۹ میلیون نفر هنوز هیچ واکسنی نزدند.» شرایطی که موجب نگرانی برخی از خانواده‌ها شده و خواهان تعطیلی مدارس شدند.

 تعطیلی مدارس به تصمیم ستاد مقابله با کرونا
به نقل از تجارت نیوز، اعظم گودرزی، سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش در این مورد می‌گوید: «اگر سویه اومیکرون شیوع پیدا نکند دانش‌آموزان با خیال راحت می‌توانند آموزش‌های حضوری را در مدارس دریافت کنند. هر زمان که ستاد مقابله با کرونا تشخیص به تعطیلی مدارس داد، قطعا این مصوبه را ابلاغ می‌کنیم.»

گودرزی ادامه می‌دهد: « کلاس‌ها برای هر مقطع حداکثر باید ۱۵ نفره باشد. تعداد روزهای حضور دانش‌‌آموزان نیز به شورای بهداشتی مدارس و مدیران مدرسه داده شده است.»

او در واکنش به نگرانی برخی از خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس می‌گوید: «برای رعایت پروتکل‌ها، دستورالعملی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور ابلاغ کردیم. در حال حاضر نیز بازدیدهای میدانی در کل مدارس در همه استان‌ها صورت می‌گیرد.»

 سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش ادامه می‌دهد: «کارشناسان دفتر سلامت به شکل غیرمنتظره از مدارس بازدید کرده تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بررسی کنند.»

خانواده‌ها به آموزش‌وپرورش کمک کنند
برخی از دانش‌آموزان و معلمان نیز درباره تهویه هوا در کلاس‌ها ابراز نگرانی کردند. گودرزی در این مورد می‌گوید: «اگر در و پنجره کلاس باز باشد که عبور و مرور هوا جریان داشته باشد، تهویه کلاس صورت می‌گیرد. چینش میزها نیز باید با فاصله یک و نیم متر باشد.»

او ادامه می‌دهد: «والدین نیز باید به دانش‌آموزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را آموزش دهند و به آنها بگویند تا جایی که ممکن است در مدرسه خوراکی نخورند. غذای خانه را در بسته‌بندی به مدرسه بیاورند.»

گودرزی ادامه می‌دهد: «بیش از هرچیز به کمک والدین نیاز داریم. اگر آنها به فرزندان خود یاد دهند که چطور پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قطعا به کرونا مبتلا نمی‌شوند.»

سرپرست دفتر سلامت وزارت آموزش‌وپرورش می‌گوید: «در همه کشورها که بازگشایی موفقت‌آمیز مدارس را داشتند، والدین پشتوانه و بازوان توانمند کمک به آموزش‌وپرورش بودند.»

پیش از این نیز سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفته بود: «امتحانات مجازی قابل اعتماد نیست و تنها با برگزاری امتحانات به شیوه حضورری است که می‌توان میزان یادگیری دانش‌آموزان را سنجید البته سطح دشواری سؤالات ممکن است توسط معلم تعدیل شود اما اینکه امتحانات غیرحضوری باشد، قطعاً این‌گونه نیست.»/

https://www.asianews.ir/u/4t7
اخبار مرتبط
پس از دو سال آموزش مجازی دانش‌ آموزان، روز گذشته سرپرست وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که از امروز (اول آذر) مدارس ابتدایی و متوسطه اول به صورت حضوری بازگشایی می‌شوند.
با توجه به اعلام بازگشایی حضوری مدارس، بلاتکلیفی مردم در میان سیاست‌گذاری‌های مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تصمیم‌گیری‌ مدیران مدارس است، اگر بنا بر ارائه آموزش حضوری است، با چه ساز وکاری به این موضوع نظارت خواهد شد؟ اگر مدرسه‌ای به سمت بازگشایی حضوری نرفت، خانواده‌ها از چه طریقی می‌توانند موضوع را پیگیری و گزارش کنند؟
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت که حضور دانش آموزان در مدارس تا پایان سال پیرو شرایطی است و مدیران مکلفند غیبت دانش‌آموزان را به خانواده‌ها اطلاع دهند و به تدریج بر روند گسترش آموزش‌های حضوری نظارت داشته باشند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تازه‌ترین تصمیمات برای حضور دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس را اعلام کرد.
همچنانکه خبرها حاکی از لغو دور کاری هاست و از بازگشایی قطعی مدارس هم در آخر آبان سخن به میان آمده، کارشناسان و پزشکان پیک ششم کرونا را بسیار خطرناک توصیف کرده اند.
جزییات مراسم بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ اعلام شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید