صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
کد خبر: 7393
گزارشگر: 213
۱۰۲۹
۰
۰
۳
با تصمیم دولت

دستمزدهای پایین افزایش می یابند

دستمزدهای پایین افزایش می یابند
دولت تصمیم گرفته است تا حداقل و حداکثر حقوق ها را نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش دهد.

به گزارش آسیانیوز، براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت تصمیم گرفته است تا یک میلیون تومان به حداقل حقوق ها نسبت به سال 1400 اضافه کند؛ براین اساس حداقل حقوق 4 میلیون 500 هزار تومان خواهد شد.

------------------

بیشتر بخوانید

«افزایش» حقوق بازنشستگان با طرح جدید

---------------------------------
مهر نوشت بنابر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، در صورت تصویب نمایندگان مجلس حداقل حقوق پایه که در سال ۱۴۰۰ چیزی حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است با رشد یک میلیون تومانی به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مدیران دولتی و اساتید دانشگاه نیز حداکثر می‌توانند تا سقف ۳۷ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت کنند.

دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده است حقوق گروه‌های مختلف به‌طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یابد به طوریکه بیشترین دریافتی با رشد صفر درصد و کمترین دریافتی با رشد ۲۹ درصد در حقوق اعمال خواهد شد.

------------------

بیشتر بخوانید

جزییات «افزایش حقوق» برای دستمزدهای پایین و مستمری بگیران
--------------------------------------------

به گفته کارشناسان اقتصادی این موضوع یعنی افزایش پلکانی حقوق که در لایحه بودجه برای اولین بار دیده شده است نشان از برقراری عدالت اقتصادی دارد؛ یعنی افرادی که بیشترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با کمترین رشد و افرادی که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌کردند با بیشترین رشد و افزایش حقوق مواجه خواهند شد.

 

------------------

بیشتر بخوانید

چرا برای تامین اجتماعی سهمی در بودجه نیست؟/ افزایش غیر قانونی سن بازنشستگی نباید اجرا شود!
------------------------------------------------

همچنین برای حقوق برای بازنشستگان تغییراتی اعمال شده است به طوریکه مبلغ ۵۳۳ هزار و ۸۰۰ تومان به صورت ثابت به تمام حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود و در کنار آن نیز حقوق آنها رشد سه درصدی نیز خواهد داشت./


https://www.asianews.ir/u/4tf
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید صورت خواهد گرفت که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.
دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران با افزایش پلکانی حقوق‌ها تا ۲۵ درصد را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند و افزایش دستمزد ها برای حقوق ها ی بالا کمتر خواهد بود.
دولت باید سهم هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را در لایجه بودجه در نظر می گرفت؛ در حالی افزایش سن بازنشستگی هم عادلانه و منطبق با قانون نیست و نباید اجرا شود.
رتبه‌بندی معلمان قرار بود از سال گذشته انجام شودکه با توجه به کمبود منابع دولت متوقف شد و پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
پس از برگزاری بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر کشور، نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
بر اساس قوانین مصوب به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار ، کلیه کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار، معادل ۶۰ روز آخرین مزد ‌به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.
جزییات و زمان‌بندی پرداخت مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در آذر ۱۴۰۰ از سوی این سازمان اعلام شد.
رییس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی استان تهران درباره افزایش عیدی امسال گفت: در این خصوص پیگیری‌هایی دارد صورت می‌گیرد که بازنشستگان هم باید مثل شاغلان عیدی دریافت کنند؛ همچنین درباره افزایش حقوق بازنشستگان نیز توضیحاتی ارایه کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید