صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۵
کد خبر: 7419
گزارشگر: 213
۹۱۵
۰
۰
۴
فقدان منوچهر آریان‌پور

مولف «فرهنگ پیشرو آریان‌پور» درگذشت

مولف «فرهنگ پیشرو آریان‌پور» درگذشت
منوچهر آریان‌پور کاشانی، فرهنگ‌نویس، مترجم و مولف فرهنگ لغت دو زبانه آریان‌پور در آمریکا درگذشت.

به گزارش آسیانیوز، منوچهر آریان‌پور کاشانی، فرهنگ‌نویس، مترجم و مولف فرهنگ لغت دو زبانه آریان‌پور در آمریکا درگذشت.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که منوچهر آریانپور، دوشنبه ۶ دی‌ماه در سن ۹۲ سالگی چشم از جهان فروبسته است. وی زاده کاشان، فارغ‌التحصیل آمریکا و بنیانگذار «مدرسه عالی ترجمه» در سال ۱۳۴۸ است و در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی دست به تالیف فرهنگ‌های لغت زد که طی پنج دهه گذشته بارها به روزرسانی شده است.

مجموعه کتاب‌های فرهنگ پیشرو آریان‌پور مشتمل بر فرهنگ‌های هفت جلدی انگلیسی به فارسی، چهار جلدی فارسی به انگلیسی، دو جلدی گسترده و یک جلدی فراگیر است.

مولف «فرهنگ پیشرو آریان‌پور» درگذشت

وی همچنین مولف کتاب‌هایی در رابطه با دستور زبان و آیین نگارش انگلیسی، فرهنگ بزرگ یک جلدی فارسی به انگلیسی، واژه‌های فارسی در زبان انگلیسی، فرهنگ ریشه‌های هند و اروپایی زبان فارسی، ترجمه انگلیسی «ترانه‌های ملی ایران» و غیره است.

به گزارش ایسنا، منوچهر آریان‌پور در سال ۱۳۷۸ کل اموال موروثی خاندان آریان‌پور کاشانی را به دانشگاه کاشان هدیه کرد. خبرگزاری کتاب ایران، ایبنا، می‌نویسد ارزش این اموال که شامل چند واحد مسکونی، باغ، زمین و مرکز آموزش عالی است، در آن زمان بیش از ۱۰میلیارد تومان برآورد می‌شد.

او همچنین علاوه بر این‌ حق ‌تألیف کتاب‌های خود را پس از مرگ به این دانشگاه واگذار کرده بود.

آقای آریان‌پور پس از فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌کرد./


https://www.asianews.ir/u/4u3
اخبار مرتبط
یزد - معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان با اشاره به انتشار شش جلد از مجموعه کتاب های «چهل رای چهل تجربه» گفت: این مجموعه مرجعی مستند و مستدل برای فعالین و علاقه مندان حوزه حقوق خواهد بود
تنهایی یک حس آزاردهنده نیست که باید سریع از دست آن خلاص شویم؛ بلکه فضیلتی شایان توجه است؛ در حالی که برای تامل و رستگاری و در این روزگار آنلاین آدم های بسیاری در گریز از تنهایی در شبکه‌هایی اجتماعی غرق می‌شوند و این موضوعات مورد توجه نویسنده کتاب «در ستایش زمان تلف شده» قرار گرفته است.
جشن امضای سومین کتاب «یزد، یادگار تاریخ» با حضور جمعی از مسئولین ، هنرمندان و نویسندگان یزدی برگزار شد
«یاد مرکب‌ها» اثری مانند ردِ پای تفکر و صورتِ اندیشه تاریخ معاصر ایران؛ در قالب شناسایی برجسته‌ترینِ نام‌ها و چهره‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری، متشکل از چند مجموعه شاملِ شاعران، موسیقی‌دانان، نویسندگان و چهره‌های شاخص در حوزه تجسمی است.
حوادثی از جنس زندگی روزمره آرام و بی‌شتاب اما عمیق و درس‌آموز ماجراهای رمان «خیابان خانه مانگو» را می‌سازند؛ جملاتی تامل‌برانگیز درباره آشتی و جدال باطبیعت در این خانه از روح توفانی «اسپرانسا» دختر نوجوان بیان شده است.
کتاب شیمی‌دان اثر به یاد ماندنی استفنی میر با ترجمه مرجان حمیدی را انتشارات کتاب آمه در ۵۶۵ صفحه رهسپار بازار کتاب کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید