صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
کد خبر: 7431
گزارشگر: 213
۹۸۴
۱
۰
۴
یارانه دی ماه پرداخت خواهد شد

جزییات واریز یارانه فردا شب

جزییات واریز یارانه فردا شب
طبق اعلام قبلی قرار بود فردا شب همزمان با واریز یارانه بنزین دی ماه، یارانه جدید همین ماه نیز واریز شود.

به گزارش آسیانیوز، قرار بود فرداشب همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین دی ماه، یارانه جدید نیز واریز شود اما براساس جزئیات اعلام شده یارانه‌بگیران فرداشب فقط یک یارانه دریافت می‌کنند.

---------

بیشتر بخوانید

یارانه‌ نقدی به هر نفر افزایش یافت
---------------------------------------
براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، فرداشب یارانه جدیدی واریز نمی‌شود و ۶ میلیون نفر یارانه‌بگیر همان مبلغ ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان یارانه بنزین را دریافت می‌کنند.

با این اطلاعیه این گمانه زده شد که دولت دیگر قصد پرداخت یارانه جدید را ندارد، اما خبرها از معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور حاکی از این است که موضوع پرداخت یارانه جدید کنار گذاشته نشده و تا پایان دی ماه واریز می‌شود.

از آنجایی که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز بیستم دی ماه واریز می‌شود، احتمالا پرداخت یارانه جدید به روزهای پایان دی واگذار می‌شود.

--------------------

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت واریز سهمیه بنزین و جبرانی

-----------------------------------------------------

به نقل از تجارت نیوز، فرداشب فقط یارانه بنزین واریز می‌شود که مبلغ آن برای یارانه‌بگیران به این شرح است: خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان.

همچنین سیزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک ميلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را در پاییز پارسال دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

در خصوص یارانه جدید، محسن رضایی در آذر ماه وعده دو برابر شدن یارانه‌ها را در دی ماه داد. به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یارانه یک خانواده چهار نفره در ماه جاری به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد.

ابتدا قرار بود بخشی از این یارانه به صورت نقدی و بخشی به صورت بن کارت خرید کالا پرداخت شود. قرار است این یارانه جدید برای کسانی که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارند مبلغ ۱۲۶ هزار تومان و کسانی که در دهک‌های پنجم تا هفتم هستند مبلغ ۹۰ هزار تومان یارانه جدید پرداخت شود.

 

---------------------

بیشتر بخوانید

«جزییات» دو برابر شدن مبلغ یارانه ها از دی ماه ۱۴۰۰
--------------------------------------------------

مبلغ یک خانوار چهار نفره در دهک‌های پنجم، ششم و هفتم باشد در این ماه ۳۶۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. همچنین اگر این خانواده در دهک‌های اول تا چهارم باشد در مجموع ۵۰۴ هزار تومان یارانه جدید می‌گیرد./


https://www.asianews.ir/u/4uf
اخبار مرتبط
معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه گفت: با حذف ارز ترجیحی، به هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه قبلی هدفمندی و حدود ۵۰ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی می پردازیم و در واقع ارز ترجیحی هر کدام از کالاها که حذف شد به این رقم یارانه ها افزوده می شود.
سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی با کارت ملی به برخی از افراد تعلق می گیرد.
براساس یک طرح آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به‌جای خودروها به افراد اختصاص پیدا می کند، در حالی که از موضوع تغییر روش سهمیه بندی بنزین با یک برداشت اشتباه خبر افزایش قیمت بنزین بیرون آمد.
محسن رضایی وعده دو برابر شدن یارانه ها را از دی ماه 1400 داده و گفته است: طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌ها هر خانوار رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.
در طرح جدید یارانه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح باز توزیع یارانه بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص یابد.
بخشی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر این است که نهاده‌های دامی و دانه‌های روغنی را از دریافت ارز ترجیحی حذف کند و در ازای آن اعتبارات ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای ۷ دهک درآمدی در نظر گرفته شده است.
تا چندی پیش خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند؛ اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.
یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه ۴۸۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند؛ در حالی که این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم ۳۶۰ هزار تومان است.
برای جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و حمایت از دهک‌های پایین حدود ۱۰۰ هزار میلیارد پیش‌بینی شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
داود باقری
۱۴۰۰/۱۰/۰۸
0
0
0

باسلام اخبار بوق در مورد میزان ومبلغ یارانه های واریزی برای من حداقل گمراه‌کننده بود .یعنی مشخص نیست که چه مبلغی و چه زمانی واریز می‌شود. برقرار باشید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید