صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ دی ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۴
کد خبر: 7432
گزارشگر: 213
۷۳۶
۰
۰
۴
رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد

واریز سود سهام عدالت با یک کارگروه

واریز سود سهام عدالت با یک کارگروه
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: کارگروه تعیین باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود تشکیل شده است.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان خصوصی سازی از تشکیل کارگروهی برای تعیین تکلیف پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت و نحوه پرداخت این سود در آینده خبر داد.

------------

بیشتر بخوانید

سهام عدالت 23 میلیونی شد/واریز سود تا پایان سال

----------------------------------
حسین قربانزاده در نشست خبری که امروز برگزار شد. در مورد پرداخت باقیمانده سود سهام عدالت توضیح داد: در آخرین جلسه شورای عالی بورس مصوب شد که پرداخت سود سهام عدالت حتما پیگیری شود. در این راستا قرار شد کارگروهی در زیرمجموعه شورای عالی بورس با حضور سازمان خصوصی سازی و شرکت سپرده گذاری مرکزی ایجاد شود تا این اتفاق مدیریت شود. البته بخش عمده‌ای از شرکت‌ها آماده پرداخت سود هستند. البته بخش عمده‌ای از شرکت‌ها آماده پرداخت سود هستند و فقط چند شرکت مقاومت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مورد شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هم قرار شد حق السعی جبران خدمات اعضای شرکت‌های تعاونی تا ۷۵ درصد بر اساس خوداظهاری به صورت علی الحساب پرداخت شود. این کار را سازمان خصوصی سازی از محل انباشت سود سهام عدالت انجام می‌دهد.

-----------------------

بیشتر بخوانید:

سود سهام عدالت به زودی واریز می شود/«جزییات» پرداختی های هر شرکت
-------------------------------------------------------------

به نقل از ایسنا، رئیس سازمان خصوصی سازی در ادامه در مورد موضوع اعطای سهام عدالت به جاماندگان این سهام نیز توضیح داد: این موضوع باید بررسی شود که آیا سهام عدالت از ابتدا به درستی تخصیص داده شد یا خیر؟ و آیا همه دهک‌هایی که باید این سهام را دریافت می‌کردند دریافت کرده‌اند یا نه؟ موضوع جاماندگان با موضوع افرادی که در حال حاضر مستحق دریافت این سهام هستند متفاوت است. این موضوع هنوز تعیین تکلیف نشده و در اختیار سازمان خصوصی سازی نیست.

واریز سود سال ۹۸ 

 این در حالی است که مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که ۹۸ درصد سود سال ۱۳۹۸ پرداخت شده و تنها دو درصد متعلق به مخابرات باقی مانده است.

وی همچنین بر این موضوع تاکید کرد که برای این عدم پرداخت نیز از شرکت مخابرات شکایت شده و سازمان خصوصی‌سازی نیز در حال پیگیری آن است.

عشقی در مورد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز گفت: این موضوع در جلسه آتی شورای عالی بورس مطرح و در مورد نحوه دریافت مبالغ از شرکت‌ها تصمیم گیری می‌شود. امیدواریم پرداخت سود تا پایان سال انجام شود.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«جزییات» اعطای سهام به «جاماندگان» سهام عدالت

---------------------------------------------------

 درواقع درحالی وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال داده شده که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان واریز نشده است.

مشخص نیست باقی مانده سود سال ۱۳۹۸ نیز همزمان با سود سال ۱۳۹۹ واریز می‌شود یا خیر./

https://www.asianews.ir/u/4ug
اخبار مرتبط
ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با رشد ۶٫۴ درصدی مواجه و تا پایان اول دی، ۲۲ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان محاسبه شد.
وعده واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان امسال داده شده این در حالی است که هنوز سود سال ۱۳۹۸ تمام و کمال به حساب مشمولان نیامده است.
مقدار سود سهام عدالت/سود نقدی سال مالی 99 با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های داخل سبد سهام عدالت و سود سهامداران عدالت به تدریج از این شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و در ماه‌های آینده به حساب سهامداران عدالت واریز خواهد شد.
مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین اظهار نظر خود درمورد سهام عدالت از طراحی یک بسته جدید خبر داده است.
ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان رسیده است؛ همچنین مسوولان این حوزه بر ضرورت دارا بودن سامانه سجام برای وجاهت قاونی واریز سود سهام تاکید کرده اند.
رئیس هیئت مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور گفت: تعیین تکلیف نهایی طرح جاماندگان سهام عدالت طی یکی دو هفته آینده صورت می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید