پنج شنبه / ۹ دی ۱۴۰۰ / ۲۳:۰۶
کد خبر: 7439
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۳۷۲
۰
۰
۰

​⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 «فروغ» در مطبوعات

➖ حسین تقوی، مجموعه‌دار مطبوعات به بهانه‌ی زادروز فروغ فرخزاد به بخشی از مجلاتی که بیشتر آن‌ها پیش از انقلاب و تعدادی هم پس از سال ۵۷ منتشر شده‌اند می‌پردازد. فروغ فرخزاد در سال ۱۳۱۳ در تهران متولد شد و در طی مدت کوتاه زندگی‌اش یکی از پرکارترین‌ها بود، با تَنِ بس‌گانه‌اش، شعر سرود، بازیگری کرد، ترجمه کرد، دوبلوری کرد، فیلم ساخت و بر آثار و زندگی‌های پرشماری اثر گذاشت. پس از مرگِ فروغ در بهمن ۱۳۴۵ بسیاری از مطبوعات برای او ویژه‌نامه منتشر کردند و دوباره و چند باره به آثار و فعالیت‌های ادبی و هنری‌اش پرداختند. حسین تقوی که گنجینه‌ی کامل و ارزشمندی از این مطبوعات را جمع‌آوری کرده است، تعدادی از آن‌ها را مرور می‌کند.   
➖ دکتر محمد جمشیدی، عضو برجسته و مشاور ناسا، از فعالیت‌هایی که برای یاری به هموطنان در ایران انجام داده‌ا‌ند، سخن می‌گویند. آقای جمشیدی با کمک برادرشان، دکتر منوچهر و خواهر گرامی‌شان ‌خانم پوراندخت جمشیدی  و تنی چند از دوستان یک مرکز درمانی در نزدیکی شهر فسا، جهت یاری‌های درمانی به اهالی روستاهای اطراف این شهر در استان فارس ساختند. ایشان همچنین تصمیم دارند با کمک دکتر بهروز برومند، یک مرکز درمانی یا یک دبیرستان در شهرستان سراوان سیستان و بلوچستان بسازند. 
➖آقای مهندس محمد عطاردیان، مهندس پیشکسوت راه و ساختمان ایران، پس از اشاره‌ای گذرا به پروژه‌های انتقال خط لوله‌ی ۴۸ اینچی گاز شهر پردیس، انتقال آب از رودخانه ارس به دشت‌های یکانات، هرزندات و سد هرزندات،  احداث قطعه یک آزادراه مراغه هشترود و یکی از قطعات آزاد راه منجیل  رودبار که تاکنون از آن‌ها سخن نگفته‌اند، به فعالیت‌هایشان در « کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران» پرداختند. پس از جمع‌آوری کانون در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دلیل کُنش‌های دانشجویان، آقای مهندس عطاردیان و تنی چند از مهندسین فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی فنی در سال ۱۳۶۹ فعالیت‌های کانون را از سر گرفتند و ایشان سال‌ها به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره، و سپس‌تر و تاکنون به عنوان رئیس شورای‌ عالی در این کانون فعالیت کردند. 
 
 
👇🏽نسخه‌ی کامل سخنان آقای عطاردیان:
https://t.me/joinchat/UzElp1nob9fNz5pb

 

🗓 پنجشنبه ( ۹ دی ۱۴۰۰)

 
امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/4un
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید