صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۳
کد خبر: 7440
گزارشگر: 213
۱۰۵۰
۰
۰
۳
انتشار ویروس مرگبار بیش از آمار رسمی است

هشدار دکتر پیام طبرسی به ابتلای ۱۰۰ درصدی اومیکرون در کشور

هشدار دکتر پیام طبرسی به ابتلای ۱۰۰ درصدی اومیکرون در کشور
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است

به گزارش آسیانیوز، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است.

--------------

بیشتر بخوانید

یک پزشک برای مردم ایران نسخه پیچید!+تصویر
-----------------------------------------------------

 عضو کیمته علمی کشوری مقابله با کرونا، با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه تشخیص کرونا در کشور، گفت: نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است.

دکتر پیام طبرسی درباره وضعیت انتشار کرونای اُمیکرون در کشور، گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود. بر همین اساس اینکه بگوییم تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و قطعا تعداد موارد بیماری در کشور بیش از این است و در کل کشور هم پخش شده است. به طوری که می‌توان گفت اُمیکرون در کل کشور در حال گردش است.

وی افزود: با این حال خوشبختانه موضوعی که تاکنون وجود دارد، این است که گردش ویروس اُمیکرون، منجر به افزایش موارد بستری و فوت و حتی افزایش موارد سرپایی ابتلا در کشور نشده است و آمار ما زیر ۲۰۰۰ تست مثبت در روز است.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

لغو کریسمس بهتر از مرگ است!

------------------------------------------------


طبرسی با تاکید بر لزوم افزایش تست‌های روزانه کرونا در کشور، گفت: در کمیته علمی هم مورد بحث قرار گرفته است که تعداد تست‌های روزانه کرونا را افزایش دهیم. انجام روزانه ۲۰ هزار تست برای کشور ما کم است و باید تعداد تست را افزایش دهیم.

وی گفت: به عنوان مثال در حال حاضر کشوری مانند انگلیس با جمعیتی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون کمتر از جمعیت کشور ما روزانه یک میلیون تست انجام می‌دهد. ما به عنوان یک کشور ۸۰ میلیونی حداقل باید روزانه یک میلیون تست را داشته باشیم. حال اگر امکان انجام روزانه یک میلیون تست وجود ندارد، حداقل روزانه ۱۰۰ هزار تست را باید انجام دهیم تا بتوانیم آمار دقیقی از اُمیکرون داشته باشیم.

به نقل از انتخاب، طبرسی گفت: از آنجایی که اُمیکرون بیماری خفیف می‌دهد، ممکن است بسیاری از افراد آن را با سرماخوردگی اشتباه بگیرند و اصلا برای انجام تست مراجعه نکنند. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم تنها موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور همین تعداد مواردی است که تایید شده است، ۱۰۰ درصد تعداد موارد اُمیکرون بیش از این است و باید پروتکل‌های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!
------------------------------------------------------------------------------

طبرسی درباره وضعیت مدارس نیز گفت: کمیته علمی از همان ابتدا اعلام کرد که مخالف بازگشایی مدارس به صورت کامل است. اینکه دانش آموزان در کلاس‌هایی که نه تهویه دارد و نه فضای درستی دارد، درست نیست. اینکه یک روز در هفته به صورت منتخب و با تعداد کم دانش آموزان حضور داشته باشند، ممکن است موردی نداشته باشد، اما اینکه قرار باشد که هر روز تعداد زیادی از دانش آموزان را به مدرسه بیاوریم، خطرناک است.
وی درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال، گفت: واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در حال بررسی در ستاد است و به محض نتیجه گرفتن، اعلام می‌شود.

 

این در حالی است که چندی پیش نژلیک کوتزه، رئیس جامعه پزشکان آفریقای جنوبی به شبکه جهانی بی‌بی‌سی‌گفته است: «بیماران اغلب از سردرد و بی‌حالی و یا خستگی مفرط شکایت می‌کنند و این را ما بیشتر از مبتلایان جوان‌می‌شنویم تا مسن‌ترها.»

شمار قابل توجهی از مبتلاشدگان نیز از خارش گلو و سرفه‌های خشک رنج می‌برند. دکتر کوتزه افزوده که مورد تب انگشت‌شمار است: «علائم بیماری خفیف‌تر و سبک‌تر از بیماران کرونایی دیگری است که قبلا معالجه می‌کردم.»

حال حتی این فرضیه مطرح شده که ویروس کرونا در جهش‌های متوالی خود، کمتر بویایی و چشایی را هدف می‌گیرد. در بهار ۲۰۲۱ نیز پزشکان بریتانیایی گفته بودند که از دست دادن این دو حس در میان بیماران مبتلا به گونه دلتا، نسبت به سویه ‌آلفا بسیار کم مشاهده شده‌ است./

https://www.asianews.ir/u/4uo
اخبار مرتبط
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
در حالی که برخی سویه اومیکرن را هنوز جدی نگرفته اند، پزشکان و جامعه جهانی بهداشت آن را مرگ آور توصیف کرده اند و حتی رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا درباره شیوع اومیکرون برای مردم ایران نسخه پیچیده و هشدار داده است.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید