صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۰
کد خبر: 7450
گزارشگر: 213
۸۰۴۱
۰
۱
۵
چه خودروهایی از خط تولید حذف می شوند

توقف تولید پژو در ایرانخودرو/ فقط 206 تیپ 2 باقی می ماند؟!

توقف تولید پژو در ایرانخودرو/ فقط 206 تیپ 2 باقی می ماند؟!
به نظر می رسد برنامه ایران خودرو برای کاهش تولید گروه های پژو ۲۰۶ است که البته همه گروه های پژو از خط تولید حذف نخواهند شد.

به گزارش آسیانیوز، خودروسازی ایران خودرو به دنبال این است که با توقف تولید گروه ۲۰۶، تولید محصولات خانواده پژو ۲۰۷ را جایگزین آن کند.

---------

بیشتر بخوانید

حذف قرعه‌کشی خودرو
----------------------------------------------
 
چند خودروی سواری تولید شد؟

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس غول آبی جاده مخصوص در پایان سومین ماه از فصل پاییز در مجموع تولید بیش از ۳۲۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه ازانواع محصولات سواری خود را نهایی کرد.

تولید این تعداد خودرو در حالی از سوی ایران خودرو نهایی شده که این خودروساز سال گذشته در همین بازه زمانی تولید حدود ۳۴۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو را نهایی کرد.

-----------------------------

بیشتر بخوانید

آخرین وضعیت «یارانه های جدید»/واریز یارانه «۴۸۰ هزار تومانی»
-----------------------------------------------------------------------------------


افت تولید محصولات ایران خودرو
بنابراین این خودروساز در پایان پاییز ۱۴۰۰ افت حول وحوش ۶ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

پژو پیشتاز شد
گروه پژو بیشترین سهم را در سبد محصولاتی ایران خودرو به خود اختصاص داده است. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص طی ۹ ماهی که از سال جاری گذشت در مجموع تولید حدود ۲۱۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو با برند پژو را نهایی کرد. تولید این تعداد خودرو با برند پژو سهمی حدود ۶۵ درصدی را از تولید این خودروساز را به خود اختصاص داده است.

آبی های جاده مخصوص سال گذشته در همین مدت تولید بیش از ۲۴۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه از اعضای گروه پژو را نهایی کردند.

بنابراین این خودروساز شاهد افت حدود ۱۴ درصدی در تولید گروه پژو در بازه زمانی یاد شده است.

برنامه ایران خودرو برای کاهش تولید گروه پژو 206
به نظر می رسد دلیل اصلی این افت ۱۴ درصدی را باید در برنامه ایران خودرو برای کاهش تولید گروه پژو ۲۰۶ جست و جو کرد.

در حال حاضر آبی های جاده مخصوص تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ را از ابتدای سال جاری متوقف کردند و تولید پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز بسیار محدود انجام می شود. پژو ۲۰۶ تیپ دو تنها عضو این خانواده است که همچنان در خطوط تولید ایران خودرو دیده می شود.

به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص به دنبال این هستند که با توقف تولید گروه ۲۰۶، تولید محصولات خانواده پژو ۲۰۷ را جایگزین آن کنند./(اقتصاد نیوز)

---------------

بیشتر بخوانید:

پرداخت یارانه جدید و خرید خودرو با ۷۰ میلیون تومان!

----------------------------------------------

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی تنها به قطعه‌سازان بخش کوچیکی از کارنامه مالی هشداردهنده خودروسازان است. همین وضعیت باعث شده که میزان تولید خودرو در کشور طبق آخرین آمار مربوط به دوره هفت ماهه امسال نسبت به سال گذشته تنها یک درصد رشد داشته باشد و این درحالیست که طرح جهش تولید خودرو آغاز شده و دولت وعده ارزانی خودرو را به مردم داده است.


در این شرایط خودروسازان طرح پیش‌فروش خودرو را به گونه‌ای ادامه می‌دهند که رانت ناشی از اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به جیب تعداد محدودی از مشتریان می‌رود./

 

 

 

https://www.asianews.ir/u/4ux
اخبار مرتبط
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه است و آنچه امسال تولید می‌شود یک میلیون دستگاه است که ۵۰۰ هزار دستگاه کمبود عرضه خواهیم داشت و این کمبود در سال آینده جبران می‌شود.
محسن رضایی وعده دو برابر شدن یارانه ها را از دی ماه 1400 داده و گفته است: طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌ها هر خانوار رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.
در طرح جدید یارانه که از سوی معاونت اقتصادی دولت مطرح شده، قرار است طرح باز توزیع یارانه بنزین تغییر کند و سهمیه بنزین به جای خودرو به افراد اختصاص یابد.
ناتمام ماندن و نامشخص بودن نتایج این دور از مذاکرات یکی از دلایلی است که سردرگمی در بازار را به همراه داشت و موجب شد تا بازار خودرو شکل نزولی به خود گیرد.
تا چندی پیش خریداران خودرو که قبلا ثبت نام کرده بودند خودرو را با قیمت‌های جدید خریداری کردند؛ اما به گفته نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس این موضوع خلاف موارد برخی از قراردادها است.
پیش فروش و فروش فوق‌العاده جدید سایپا آغاز شده است که در آن پنج مدل خودرو عرضه خواهد شد.
در طرح پیش‌فروش جدید ایران‌خودرو، خودروهایی که حراج شده اند به صورت متوسط ۱۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند؛ با وجود این توزیع رانت خودروسازان بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.
در حالی که یارانه جدید خودرو به زودی توزیع می‌شود، مرحله جدید پیش‌فروش محصولات شرکت ایران خودرو از روز پنجشنبه ۱۸ آذر آغاز خواهد شد.
خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید