صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
کد خبر: 7478
گزارشگر: 213
۷۴۵
۰
۰
۲
به دنبال تصویب طرح رتبه بندی معلمان مطرح شد

عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان به دلیل نبود بودجه/کسری پول «مزمن» آموزش و پروش!

عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان به دلیل نبود بودجه/کسری پول «مزمن» آموزش و پروش!
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده و با توجه به کسری بودجه مزمن همیشگی این وزارتخانه، مطمئن باشید که در بین راه با کسری مواجه می‌شویم.

به گزارش آسیانیوز، وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده است، مطمئنا در بین راه با کسری مواجه می‌شویم.

-------------------

بیشتر بخوانید:

آغاز دوباره اعتراض سراسری معلمان و درخواست آزادی فرهنگیان بازداشتی
------------------------

بررسی نهایی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، ۲۴ آذر در مجلس شورای اسلامی انجام شد و در نهایت به تصویب نمایندگان رسید اما ابهاماتی درباره اجرا شدن یا نشدن آن وجود دارد.

آن طور که ایسنا گزارش داده، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بودجه اين وزارتخانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: به نظر می‌آید باتوجه به بودجه‌ای که برای سال آینده بسته شده، در ابتدا کسری آنچنانی نداشته باشیم؛ ولی مطمئن باشید در بین راه مصوباتی را خواهیم داشت که با کسری مواجه می‌شویم.

کسری بودجه وزارت آموزش و پرورش

یوسف نوری درباره وضعیت بودجه‌ای وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: معمولا اتفاقی که برای بودجه می‌افتد این است که از کفایت لازم برخودار نیست و کافی نیست؛ زیرا معمولا بین راه و در طول مسیر با مصوبات و تغییراتی مواجه می‌شویم.

وی افزود: از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش همواره از درصدی کسری بودجه مزمن رنج می‌برده است.

نوری اضافه کرد: امید است بتوانیم بودجه را با عدالت توزیع کنیم و پس از آن بتوانیم اثربخشی و کارایی لازم را از آن بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا بودجه رتبه‌بندی روی ۲۵ هزار میلیارد تومان بسته و افزایش سنواتی حقوق‌ها در آن دیده نشده است؟ گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی در سال آینده در یکی از ردیف‌ها درنظر گرفته شده است، اما اینکه آیا برای مصوبه مجلس که اکنون در شورای نگهبان است کافی است یا خیر، به نظر ما نیاز بیشتری دارد و پیشنهاد نمایندگان در مجلس نیز این است که این بودجه را به اندازه نیازی که ما داریم ارتقاء دهند.

وی بیان کرد: با توجه به کسری‌های بودجه، تخصیص همین مقدار بیشتر برای این مصوبه امکان‌پذیر نبوده است./(تجارت نیوز)

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که دو روز پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز چهارشنبه، ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.

پس از اعمال بند یکم این ماده که میزان افزایش را به‌تفکیک مشخص کرده است، اگر حقوق هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق هیئت علمی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام آنان درج خواهد شد.

تصویب این لایحه پس از حدود ده سال بلاتکلیفی آن در مجلس انجام شده و در این سال‌ها معلمان همواره با برگزاری تجمعات اعتراضی خواهان تصویب آن شده بودند.

در همین ارتباط، معلمان ایرانی در روزهای ۲۱ و ۲۲ آذر در ده‌ها شهر اعتراضات گسترده‌ای را در اعتراض به عدم اجرای «طرح رتبه‌بندی» و «قانون همسان‌سازی حقوق» برگزار کردند که تجمع معلمان تهران در مقابل مجلس با دخالت نیروهای امنیتی و بازداشت برخی معلمان نیز مواجه شد.

در پی این رویدادها، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران شامگاه سه‌شنبه ۲۳ آذر در بیانیه‌ای به نمایندگان مجلس فرصت داد تا «رتبه‌بندی و همسان‌سازی واقعی» را تصویب کنند و معلمان زندانی، از جمله رسول بداقی، را آزاد کنند./

https://www.asianews.ir/u/4vp
اخبار مرتبط
روز پنج‌شنبه در بسیاری از شهرها معلمان با پلاکاردهایی درباره وضعیت نابسامان حقوق و معیشت خود تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.
در حالی که تجمعات سراسری اقشار دیگر جامعه نسبت به افزایش قانونی حقوق و دستمزد از سوی دولت بی پاسخ مانده، به دنبال اعتراضات سراسری معلمان و بعد از مدت ها، روز چهارشنبه هفته گذشته لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد که بر اساس آن حداکثر آنان تا ۱۵ میلیون تومان هم می‌رسد.
رتبه‌بندی معلمان قرار بود از سال گذشته انجام شودکه با توجه به کمبود منابع دولت متوقف شد و پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر، نمایندگان مجلس روز ۲۴ آذر، با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
پس از برگزاری بزرگ‌ترین تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۸۰ شهر کشور، نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده ۶ لایحه رتبه‌بندی معلمان، میزان افزایش حقوق و مزایای معلمان را مشخص کردند.
معلمان امروز روز پنج‌شنبه،‌ ۱۱ آذرماه، بار دیگر در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و عدم افزایش حقوق در بیش از ۶۰ شهر ایران دست به تجمع‌ زدند.
سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای اعلام کرد پیش از بازگشایی حضوری مدارس «معلمان باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و همچنین دانش آموزان بالای ۱۲ سال که بیماری زمینه‌ای دارند باید واکسینه شوند.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید