صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۷
کد خبر: 7483
گزارشگر: 213
۹۵۴
۰
۰
۲
همراه با افزایش سرمایه

اتفاق خوب و سودآور «شستا» برای بازنشستگان

اتفاق خوب و سودآور «شستا» برای بازنشستگان
مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است، گفت: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.

به گزارش آسیانیوز، براساس تصمیمات مجمع افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران این شرکت برگزار شد، سرمایه شرکت از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به بیش از ۱۶۳۰ هزار میلیارد ریال رسید.

-----------------

بیشتر بخوانید:

حذف ضامن کارمند برای وام ازدواج/ افزایش حقوق بازنشستگان/عدم تغییر سن بازنشستگی
-------------------------------------------------

خبری مهم برای سهامداران 

مجمع افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۲ با حضور نماینده سازمان تامین اجتماعی، علی رستمی مدیرعامل شستا، نمایندگان سازمان بورس و حسابرسی کشور و بیش از ۹۰ درصد سهامداران این شرکت، برگزار شد.

علی رستمی مدیرعامل شستا در این مجمع به ارائه گزارشی از عملکرد مالی، فروش، پروژه‌ها و برنامه‌های آتی شستا پرداخت.

مدیرعامل شستا با اشاره به اینکه ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است افزود: وظیفه اصلی شستا حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده‌هاست و در همین راستا تلاش داریم با افزایش شفافیت و میزان سودآوری شستا از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت کنیم.

رستمی با تاکید بر سیاست‌های کلان شستا در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال و جهش تولید گفت: در حال حاضر شستا ۹۴ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۶۳۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

----------

بیشتر بخوانید

«افزایش» حقوق بازنشستگان با طرح جدید

--------------------------------------------------

مدیرعامل شستا هدف از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داده‌ها را در راستای حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی دانست و بیان داشت: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه شستا را از بیش از ۱۴۲ هزار میلیارد ریال به ۱۶۳۰ هزار میلیارد ریال انجام گرفته است.

رستمی با بیان اینکه میزان افزایش سرمایه براساس بررسی‌های انجام شده درخصوص وضعیت شرکت‌ها و میزان توسعه و سودآوری حوزه‌های فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه شستا صورت گرفته است، افزود: بر همین مبنا بیشترین افزایش سرمایه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با حدودا ۵۰ درصد و به میزان بیش از ۷۱۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

-----------

بیشتر بخوانید

بازنشستگان مقابل مجلس شعار دادند
-------------------------------------------

وی افزود: هلدینگ صبا تامین با فعالیت در حوزه مالی و بورس ۲۶۴ هزار میلیارد ریال پس از تاپیکو بیشترین میزان افزایش سرمایه را به خود اختصاص داده است.


در پایان مجمع افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی شستا با رای اکثریت حاضرین تصویب شد.

شایسته ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا با ۱۱ درصد از ارزش بازار سرمایه کشور و بیش از یک هزار نوع محصول تولیدی یکی از بازیگران موثر اقتصاد ایران است که به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی چند رشته‌ای در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، دارو، صنایع فلزی، معدنی، لوازم خانگی، نیروگاهی، دامپروری و سلولزی و … فعال است./اقتصاد نیوز

https://www.asianews.ir/u/4vu
اخبار مرتبط
نماینده گرمی در مجلس با اشاره به افزایش حداقل حقوق بازنشستگان گفت: ضامن کارمند در وام ازدواج حذف شده است و قرار است نوجوانان هم تشویق به ازدواج شوند!
در حالی که تجمع اعتراضی بازنشستگان امروز در شهرهای مختلف برگزار شد، گروهی از بازنشستگان مستمری بگیر که به وضعیت معیشتی خود و پایین بودن حقوق و مستمری‌ها معترض هستند، نیز در ادامه تجمع‌های اعتراضی خود امروز مقابل مجلس شورای اسلامی ایران تجمع کردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه ای جدید صورت خواهد گرفت که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.
دولت در نظر دارد برای کارمندان، حقوق‌بگیران و مستمری بگیران با افزایش پلکانی حقوق‌ها تا ۲۵ درصد را در سال ۱۴۰۱ اعمال کند و افزایش دستمزد ها برای حقوق ها ی بالا کمتر خواهد بود.
دولت باید سهم هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی را در لایجه بودجه در نظر می گرفت؛ در حالی افزایش سن بازنشستگی هم عادلانه و منطبق با قانون نیست و نباید اجرا شود.
دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که روی کار آمدند، یکی از بزرگترین بدهکاران کشور محسوب می‌شوند که مهمر‌ترین میراث‌شان برای دولت‌های آینده بدهی به سازمان تامین اجتماعی است.
بازنشستگان مستقل استان‌ها نامه ای جنجالی به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نوشتند که از بندهای آن همسان سازی دائمی، حضور نمایندگان بازنشستگان در هیات امنای سازمان و شستا و پرداخت بدهی دولت به سازمان با ذکر در بند بودجه است.
سود سهام مصوب سهامداران حقیقی دارای کد سجام از طریق شماره حساب اعلام شده در سامانه سجام پرداخت خواهد شد و افرادی که سجام ندارند می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.
مدیرعامل شستا با اشاره به افزایش سود خالص نماد از ۳۲ درصد قریب به ۴۹ درصد گفت: سال گذشته شرکت تماد ۷۳۰ میلیارد تومان بود و با تلاش مضاعفی توانست سود ۳۶۰ میلیارد تومانی را محقق کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید