صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
کد خبر: 7495
گزارشگر: 213
۵۷۶
۰
۰
۳
ادامه ماجرای واکسن و FATF

انتقاد شدید یک روزنامه به وزیر بهداشت

انتقاد شدید یک روزنامه به وزیر بهداشت
یک روزنامه خطاب به اظهار نظر یک وزیر در دولت جدید نوشت که آیا واقعا در دولت قبل، واکسن وسیله‌ای برای کارهای سیاسی شده بود؟

به گزارش آسیانیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در یک ستون نوشت: عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان می‌گوید: «در دولت قبل، واکسن وسیله‌ای برای کارهای سیاسی شده بود که مردم تحت فشار قرار بگیرند که بعضی مسائل مثل FATF و برجام را قبول کنند، اما با روی کار آمدن دولت جدید به سرعت واکسن وارد کشور شد.»

--------------------

بیشتر بخوانید:

طرح واکسیناسیون کشورهای فقیر با واکسن جدید
---------------------------------------------------

این سخن دکتر عین‌اللهی را بگذارید کنار سخن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام (محمد ذوالقدر) که یک روز قبل از او گفته: «موضوع FATF پس از توافق نهائی در مذاکرات برجام و راستی‌آزمائی رفع تحریم‌ها مجدداً در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت و رجاء واثق دارم که تصمیم مجمع، بستر لازم را برای منافع ملی و گشایش‌های اقتصادی در جهت بهبود معیشت مردم فراهم خواهد کرد.»

--------------------

بیشتر بخوانید

«اُمیکرون» چه تاثیری بر واکسن کرونا دارد؟

------------------------------------------------------- 

حالا به این سوال جواب بدهید که FATF در کجا گیر کرده بود؟ در دولت قبل یا در مجمع تشخیص مصلحت نظام؟/




https://www.asianews.ir/u/4w6
اخبار مرتبط
در حالی که توصیه جوامع پزشکی غافل نبودن از عوارض واکسن یادآوری است، سازمان خدمات ملی سلامت (NHS) بریتانیا در آستانه سال نو در تکاپوی زیادی برای فراهم‌سازی واکسن تقویتی بیشتر است تا مردم این کشور از شیوع سریع سویه جدید اومیکرون محفوظ بمانند.
سازمان بهداشت جهانی مجوز مصرف اضطراری نهمین و جدیدترین واکسن کرونا با نام «کوو-واکس» را صادر کرده است؛ در حالی که این واکسن قرار است واکسیناسیون را در کشورهای فقیر سرعت بدهد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به آغاز تزریق دوز سوم و ضرورت دریافت آن گفت: برای جلوگیری از ورود سویه جدید ویروس کرونا (اومیکرون) رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک همچنان بسیار مهم و مورد تاکید است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
در حالی که که دی ماه سال گذشته ورود محصولات دارویی ضد کرونای فایزر به ایران ممنوع شد، به تازگی قرار است قرص‌های ضد کرونای فایزر از طریق شرکت‌های هندی در ایران توزیع شوند.
با شروع تزریق نوبت سوم واکسیناسیون علیه کرونا، اینکه چه افرادی می‌توانند این نوبت را تزریق کنند و چه واکسنی به کدام گروه تزریق خواهد شد، پرسش بسیاری از شهروندان است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری کرونا در کشور زیاد شده است، گفت: محدودیت‌های هوشمند کرونایی از هفته آینده در کشور اجرا می‌شود.
یک متخصص بیماری‌های غدد درون ریز گفت: در صورت ابتلا به ویژه برای بیمارانی که کنترل قند خون مناسبی ندارند، احتمال پیشرفت و شدت گرفتن بیماری و همچنین مرگ‌ومیر بیشتری وجود دارد باید در دریافت واکسن ملاحظاتی داشته باشند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید