صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۱
کد خبر: 7500
گزارشگر: 306
۵۴۷
۰
۰
۰

برگزاری مراسم ٩ دی و دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در آموزشکده فنی امام علی (ع) یزد

برگزاری مراسم ٩ دی و دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در آموزشکده فنی امام علی (ع) یزد
یزد - مراسمی در آموزشکده فنی امام علی(ع) با همکاری بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای استان و بسیج اساتید استان یزد به مناسبت گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد
آسیانیوز / یزد ؛ در ابتدا رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد، ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه عنوان کرد: شجاعت و صلابت را از ویژگی های بارز سردار دل ها برشمرد و خاطر نشان ساخت در قاموس زندگانی ایشان ترس معنایی نداشت و بی شک مادر گیتی دیگر در جهان، بزرگ مردی چون سردار سلیمانی نخواهد زایید و مانند او را جهان هستی به چشم نخواهد دید. 
در بخش دیگری از این مراسم، دکتر دهقانی اشکذری، رییس بسیج اساتید استان یزد افزود؛ اگر شهید حاج قاسم سلیمانی  را با سرداران بزرگ اسلام مقایسه کنیم، متوجه می شویم، جایگاه و توفیقاتی که سردار سلیمانی بدست آورده هیچ یک از این بزرگان بدست نیاورده اند.
در ادامه مراسم سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر اظهار داشت: امنیت ملی یک کشور اصل و اساس آن کشور است و ایران کشوری است که با چهار محور اساسی نظامی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارای قدرت ملی و امنیت ملی است. 
وی افزود: دشمن در تلاش است تا ارکان قدرت را به‌هم بریزد، یکی از اقدامات دشمن که همواره وجود دارد سایش سرمایه‌های اجتماعی کشور است و درصدد بوده است تا آن را تضعیف کند. 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: سرمایه اجتماعی تابعی از هنجارها، ارزش‌ها و صفت‌های اخلاقی است، مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، در روایات مردم به معادن طلا و نقره تشبیه شده‌اند. 
وی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی بر خلاف سرمایه اقتصادی هر چه از آن استفاده کنید کم نمی‌شود و هر چه قدر از آن استفاده شود باعث زیاد شدن آن سرمایه خواهد شد البته در برخی موارد برعکس است و اگر از آن سرمایه استفاده شود قابلیت جبران ندارد. 
وی با اشاره به جریان عظیم مکتب شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک ظرفیت، اندیشمند و فرماندهی با دایره فکری عظیم در دایره فکری امامین انقلاب اسلامی بود که در همه شرایط و موقعیت‌ها به جای توجه به نقاط سیاه نقاط سفید آن را می‌دید. 
پورشمسی ادامه داد: شهید سلیمانی ظرفیت‌هایی را ایجاد می‌کرد که در سخت‌ترین شرایط می‌توانست قدرتمند و با سرمایه اجتماعی بزرگ معادلات قدرتی دنیا و حاکمیت را به‌هم بریزد. 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه زمانی که شهید سلیمانی توانست حلب را آزاد کند از 92 کشور دنیا جنازه بود خاطرنشان کرد: سرمایه اجتماعی شهید سلیمانی توانست تمام ظرفیت‌های سوری، فاطمیون، حیدریون و زینبیون را جمع کند. 
پورشمسی با بیان اینکه ظرفیت شهید سلیمانی برگرفته از اندیشه حضرت امام خمینی (ره) بود اظهار داشت: وقتی امام خمینی (ره) در سال 42 شعار قیام خود را بدون داشتن تیپ، لشکر، امکانات، جریان یا حزب اعلام کرد به ظرفیت‌های نهفته مردم اعتقاد داشت و از سرمایه‌های عظیم اجتماعی جامعه خبر داشت، از آن استفاده‌ کرد و کار بی‌نظیر انجام داد. 
وی گفت: سرمایه‌های اجتماعی ما هستند که معادلات قدرت ما را دنبال می‌کند یکی از بهترین اقدامات که امروزه باید در مجموعه ارزشمند اساتید دنبال شود توجه به بحث سرمایه اجتماعی، هنجارها، ارزش‌های معنوی و ارتباط با آحاد مردم جامعه است.

سید محمد جواد عرفانفر

برگزاری مراسم ٩ دی و دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در آموزشکده فنی امام علی (ع) یزد , سردار رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد , رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد , دکتر دهقانی اشکذری، رییس بسیج اساتید استان یزد ,سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4wb
اخبار مرتبط
یزد - نوید نصیری زاده معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد یزد اظهار کرد،تیم بتن دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در بیست و چهارمین همایش سالیانه انجمن علمی بین المللی بتن امریکا ( ACI) - شاخه ایران که با حضور 54 تیم شرکت کننده و به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و در پردیس شهید عباسپور برگزار شد، در 3رشته مسابقاتی توانست به عنوان برگزیده این دوره معرفی شوند
یزد - دکتر دهقانی اشکذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی و راه اندازی وب سایت جدید واحد یزد خبر داد
یزد - نخستین جلسه شورای تعامل و هم اندیشی دانشجویان دانشکده پزشکی واحد یزد به همت حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی و با حضور مسئولان دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب دانشگاه آزاد یزد به ریاست دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد یزد و معاونان و مدیران دانشگاهی در دفتر رئیس دانشکده پزشکی علی بن ابیطالب واحد یزد برگزار شد
یزد - مراسم تقدیر از عوامل اجرایی برگزاری نخستین همایش ملی برخط مجازی مدیریت کسب و کار اخلاقی با همت معاون دانشکده علوم انسانی برگزار شد
یزد - دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری در پیامی سی و نهمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، را به اساتید، کارکنان و دانشجویان تبریک گفت
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید