صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
کد خبر: 7504
گزارشگر: 306
۷۰۱
۰
۰
۰

مرمت و احیای بافت تاریخی نیازمند اختصاص بودجه است

مرمت و احیای بافت تاریخی نیازمند اختصاص بودجه است
یزد - عضو شورای اسلامی شهر گفت: برای مرمت و احیای بافت تاریخی یزد باید از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای اختصاص داده شود
آسیانیوز / یزد ؛ به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، سیفی، عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: بافت تاریخی یزد به عنوان یک سرمایه جهانی در سطح بین المللی به ثبت رسیده است و اگرچه لایه های بیرونی این بافت برای گردشگران داخلی و خارجی زیبا و چشم نواز است اما این بافت از درون دچار ازهم پاشیدگی شده است. 
 
او گفت: تا کنون شهرداری یزد برای مرمت بافت تاریخی بیش از 360 میلیارد تومان هزینه کرده، درحالیکه سایر دستگاه های دولتی در این زمینه اقدامی انجام نداده اند.
 
سیفی گفت: اکنون لازم است وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور و سازمان میراث فرهنگی در سطح استانی، از طریق جذب اعتبارات برای مرمت این میراث جهانی اقدام نمایند.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین انتظار داریم از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای مرمت بافت تاریخی یزد اختصاص داده شود.
او همچنین با اشاره به هزینه های اختصاص یافته از سوی شهرداری برای احیای مسیل یزد گفت: با وجود ادعای مالکیت اداره آب منطقه ای یزد بر این مسیل، هزینه ای از سوی این سازمان برای احیای این مسیل صورت نگرفته است.
 
سیفی گفت: بنابراین انتظار داریم مسئولان مربوطه، برای احیای این مسیل همکاری لازم را با سازمان شهرداری داشته و به ایفای نقش این مسیل در مدیریت بحران در مواقع ضروری کمک نمایند.
مرمت و احیای بافت تاریخی نیازمند اختصاص بودجه است.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای مرمت و احیای بافت تاریخی یزد باید از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای اختصاص داده شود.
 
سیفی، عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه بافت تاریخی یزد به عنوان یک سرمایه جهانی در سطح بین المللی به ثبت رسیده است، گفت: اگرچه لایه های بیرونی این بافت برای گردشگران داخلی و خارجی زیبا و چشم نواز است اما این بافت از درون دچار ازهم پاشیدگی شده است. 
 
او افزود: تا کنون شهرداری یزد برای مرمت بافت تاریخی بیش از 360 میلیارد تومان هزینه کرده، درحالیکه سایر دستگاه های دولتی در این زمینه اقدامی انجام نداده اند.
 
سیفی ادامه داد: اکنون لازم است وزارت میراث فرهنگی در سطح کشور و سازمان میراث فرهنگی در سطح استانی، از طریق جذب اعتبارات برای مرمت این میراث جهانی اقدام نمایند.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: همچنین انتظار داریم از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای برای مرمت بافت تاریخی یزد اختصاص داده شود.
 
او همچنین با اشاره به هزینه های اختصاص یافته از سوی شهرداری برای احیای مسیل یزد گفت: با وجود ادعای مالکیت اداره آب منطقه ای یزد بر این مسیل، هزینه ای از سوی این سازمان برای احیای این مسیل صورت نگرفته است.
 
سیفی افزود: بنابراین انتظار داریم مسئولان مربوطه، برای احیای این مسیل همکاری لازم را با سازمان شهرداری داشته و به ایفای نقش این مسیل در مدیریت بحران در مواقع ضروری کمک نمایند.

سید محمد جواد عرفانفر

مرمت و احیای بافت تاریخی نیازمند اختصاص بودجه است, عزیزالله سیفی عضو شورای اسلامی شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4wf
اخبار مرتبط
یزد - عضو شورای اسلامی شهر خواستار رسیدگی به مناطق بحران زای سطح شهر و جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی برای شهروندان شد
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر از وجود ۷۰ طرح‌ نیمه تمام در مرکز استان خبر داد و گفت: اولویت نخست این نهاد، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید
یزد - تفاهم نامه طرح «شهردار مدرسه» بین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد با هدف آمادگی ورود کودکان به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه منعقد شد
یزد - 6 نقاش کودک و نوجوان یزدی موفق، در مسابقات بین المللی نقاشی کودک و نوجوان در اسلواکی و کازان روسیه در نهمین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد تقدیر شدند
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان در سال آینده محله محوری و سپردن کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عهده مردم محل می باشد، نقش مساجد را در این رویکرد، محوری دانست و گفت: در این راستا طرح طراوت می تواند شتاب دهنده موضوع محله محوری و استفاده از ظرفیت مساجد در این حوزه باشد
یزد- دویست و سی و یکمین پویش دوچرخه سواری با شعار «آسمون آبی رکاب سبز» به مناسبت روز جهانی کارکنان موزه و به میزبانی موزه خودروهای تاریخی و کلاسیک یزد برگزار شد
دستگاه های برش لیزری یکی از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی می باشند با استفاده از آن ها و به کمک اشعه لیزر می توان اجسام گوناگون را برش داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید