صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۰
کد خبر: 7505
گزارشگر: 306
۵۶۱
۰
۰
۰

سردار سلیمانی تبلور حقانیت غدیر بر سقیفه

سردار سلیمانی تبلور حقانیت غدیر بر سقیفه
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر گفت: سردار سلیمانی حقانیت غدیر بر سقیفه را بر پیروان اهل سنت اثبات کرد
آسیا نیوز / یزد ؛ غلامحسین دشتی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد باگرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درباره فلسفه و حکمت این یادواره ها گفت: در وهله اول اینگونه گرامیداشت توصیه قرآن کریم است که می فرماید: کسانی که  شعائر الهی « هر آنچه که نام و یاد خدا را در ذهن مردم زنده می کند» را زنده می دارند دارای قلب های پاک هستند که در صدد برجسته نمودن ارزشهای جامعه هستند و یا توصیه می کند به گرامیداشت روزهای خاص زیرا این روزها گنجینه ای است که تاریخ، فرهنگ و تمدن یک ملت را در خود جای داده است.
او گفت: همچنین دلیل دیگر، ضرورت حفظ و برجسته نمودن ارزشهای جامعه است که عامل وحدت مردم جامعه می باشد و بدخواهان هر ملتی برای غلبه بر یک ملت تلاش می کنند تا ارزشهای جامعه را تضعیف نمایند.
دشتی گفت: از دیگر دلایل این امر نیز الگوسازی است زیرا همانگونه که  غرب با برجسته نمودن برخی شخصیت های سینمایی یا ورزشی از طریق تبلیغات و صرف هزینه های گزاف، قادر است سایر اهداف تجاری و ارزشی خود را نیز بر محور این شخصیت ها در جامعه نهادینه کند ما نیز به عنوان پیروان اسلام باید در این زمینه پیشگام باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی چیز جز اخلاص نداشته و به بخشی از زندگی سردار که بنگریم کسی را مشاهده خواهیم کرد که عرفان را در کتابخانه، مسجد، منزل و حتی در میدان جهاد احیا کرد و در زیر آتش گلوله به عرفان یا همان معرفت رسید.
او گفت: درسیره عملی و بیانی سردار سلیمانی معارفی را خواهیم یافت که گاه در هیچ کتاب عرفانی نمی گنجد آنجا که می گوید: انسان باید به بلوغی برسد که نیازی نداشته باشد تا دیگران او را ببینند.
دشتی با اشاره به پیروزی سلیمانی علیه داعشی که با استفاده از روش های تبلیغی و فضای مجازی از 81 کشور جهان نیرو جمع آوری کرده بود گفت: تاثیرات چنین امری در دو دهه آینده روشن خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه به برخی از آثار مجد و پیروزی سردار سلیمانی در سطح بین المللی اشاره کرده و گفت: در وهله اول سردار سلیمانی عربستان صعودی را در رهبریت جهان اسلام بی اعتبار کرد زیرا عربستان داعشی را مسلح و پیشتیبانی کرد که از راه قتل عام در صدد تحقق اهدافش بود. او همچنین لبنان را تقویت نموده و برای ایران در سوریه پایگاه ایجاد کرد و در حال حاضر 340 هزار نفر از نیروهای فاطمیون، حشد الشعبی، حیدریون، زینبیون و قوات الوطنی و... سلاح حاج قاسم را بردوش دارند.
او در پایان گفت: اما مهمترین اثری که سردار سلیمانی بر جای گذاشت اثبات حقانیت غدیر بر سقیفه بود و امروزه بسیاری از پیروان اهل سنت بر این امر واقف اند که سلیمانی با تکیه بر حقانیت غدیر توانست سوریه و عراق را آزاد کرده و آنها که بر حقانیت سقیفه تکیه داشتند 72 سال است که نتوانستند اسرائیل را آزاد کنند و در راه دستیابی به قدس پیرو راه حاج قاسم هستند.

سید محمد جواد عرفانفر

سردار سلیمانی تبلور حقانیت غدیر بر سقیفه , غلامحسین دشتی  رئیس شورای اسلامی شهر یزد , سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4wg
اخبار مرتبط
یزد - عضو شورای اسلامی شهر گفت: برای مرمت و احیای بافت تاریخی یزد باید از سوی مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه ای اختصاص داده شود
یزد - عضو شورای اسلامی شهر خواستار رسیدگی به مناطق بحران زای سطح شهر و جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی برای شهروندان شد
یزد - رئیس شورای اسلامی شهر از وجود ۷۰ طرح‌ نیمه تمام در مرکز استان خبر داد و گفت: اولویت نخست این نهاد، تکمیل تمامی طرح‌های نیمه تمام است که با تامین اعتبار لازم تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید
یزد - تفاهم نامه طرح «شهردار مدرسه» بین سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد با هدف آمادگی ورود کودکان به زندگی در جامعه ای بزرگ‌تر از مدرسه منعقد شد
یزد - 6 نقاش کودک و نوجوان یزدی موفق، در مسابقات بین المللی نقاشی کودک و نوجوان در اسلواکی و کازان روسیه در نهمین جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، گردشگری و روابط بین الملل شورای شهر یزد تقدیر شدند
یزد - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان در سال آینده محله محوری و سپردن کارهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عهده مردم محل می باشد، نقش مساجد را در این رویکرد، محوری دانست و گفت: در این راستا طرح طراوت می تواند شتاب دهنده موضوع محله محوری و استفاده از ظرفیت مساجد در این حوزه باشد
یزد- دویست و سی و یکمین پویش دوچرخه سواری با شعار «آسمون آبی رکاب سبز» به مناسبت روز جهانی کارکنان موزه و به میزبانی موزه خودروهای تاریخی و کلاسیک یزد برگزار شد
دستگاه های برش لیزری یکی از تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی می باشند با استفاده از آن ها و به کمک اشعه لیزر می توان اجسام گوناگون را برش داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید