صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۴ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
کد خبر: 7522
گزارشگر: 306
۶۴۴
۰
۰
۰

هدف شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تسهیل خدمت به مردم است

هدف شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تسهیل خدمت به مردم است
یزد - قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: تلاش این مجموعه، بهره گیری از دانش فناوری و علم حقوق برای تسهیل ارائه خدمت به مردم است
آسیانیوز / یزد ؛ اکبر ثقفیان در نشست با رئیس کل دادگستری استان یزد و جمعی از معاونین این دادگستری، اظهار داشت: از سال 88 کلید شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور زده شد و در طی این سالها همه تلاش مجموعه ایجاد بستر و زمینه ای برای راحتی مردم و آسان شدن امور مربوط به مراجعین به دستگاه قضایی است.
وی با اشاره به این موضوع که در این سنوات فراز و فرودهای بسیاری در این مسیر وجود داشته است، تصریح کرد: دوران بسیار سختی بر این فرایند گذشت و از همه مسئولان قضایی از جمله رؤسای کل دادگستری ها نظر خواهی صورت گرفت و از دانش حقوقی و قضایی اساتید به نام حقوق و مجربین دستگاه قضایی یاری گرفته شد تا اقدامی که انجام می شود در نهایت به نفع مردم باشد.
این مقام مسئول، خاطر نشان کرد: جمع همه نظرات موافق و مخالف و آسیب شناسی شرایط موجود بر صحت و ضرورت وجود دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دلالت کرد و اکنون دوران رفع نواقص و مشکلات آن است.
وی به ضرورت ایجاد شرایطی برای ارائه خدمات به دستگاه قضایی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اشاره کرد و گفت: باید بتوان از این ظرفیت که ایجاد شده در کنار ارائه خدمات به مردم، خدماتی را نیز برای مقام های قضایی ایجاد کرد.
قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: تعدیل تعرفه ها و ایجاد زمینه هایی برای کاهش هزینه های مردم در دستور کار است که باید با دقت در شرایط مناسب حفظ و نگهداری دفاتر و ایجاد درآمد های پایدار برای این بخش لحاظ گردد.
وی دفاتر را درگاه مردم برای رسیدن به قوه قضاییه دانست و بیان داشت: بسیار مهم است که به گونه ای این خدمات از این درگاه به مردم ارائه گردد که رضایت آنان جلب گردد.
ثقفیان بر انجام نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تأکید کرد و اظهار داشت: پس از نظارت بر گزینش افراد دارای صلاحیت، بازرسی و نظارت بر انجام امور نیز بسیار به اعتلای امور و شناسایی خلأهای موجود کمک می کند.
وی از پر رنگ تر شدن نقش استان ها در نظارت بر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و گفت: با تشکیل کانون دفاتر در استان ها و تدوین دستورالعمل اداره و نظارت بر این دفاتر، دست استان ها بر نظارت بر حُسن اجرای امور بازتر می گردد.
شایان ذکر است قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و معاون خدمات الکترونیک قضایی در صدر یک هیئت 5 نفر برای نشست با مقام های ارشد قضایی استان و نظارت و بازرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به یزد سفر کرده است.

سید محمد جواد عرفانفر

هدف شکل گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تسهیل خدمت به مردم است , اکبر ثقفیان قائم مقام رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ,  سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/4ww
اخبار مرتبط
یزد - جلسه شورای حقوقی اداره کل تعزیرات حکومتی استان با حضور رؤسای شعب در محل سالن جلسات اداره کل برگزار گردید
یزد - مبلغ ۵۰ میلیون تومان از سوی شرکت تعاونی تولیدی جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه استان اهدا شد
یزد - رئیس کل دادگستری استان، اظهار داشت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، حلقه رابط بین مردم و قوه قضاییه هستند و نقش مهمی در نگرش و نوع نگاه مردم به دستگاه قضایی دارند
یزد - بانوی یزدی مبلغ ۱۵ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا نمود
یزد - مسئولان اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان با حضور در منزل خانواده شهید محمد منتظر قائم اولین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ، با آنان دیدارکردند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید