صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۶
کد خبر: 7544
گزارشگر: 213
۱۲۲۴
۰
۰
۴
وزیر ورزش عدم فعالیت پرورش اندام بانون را تکذیب کرد

بدنسازی زنان ممنوع نیست!

بدنسازی زنان ممنوع نیست!
وزیر ورزش و جوانان، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته بدنسازی را انکار کرد و گفت که «هیچ ممنوعیتی وجود ندارد» و معاون او در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز آن‌ها است.

به گزارش آسیانیوز، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هرگونه فعالیت زنان در رشته بدنسازی را ممنوع اعلام کرده بود

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان می‌گوید معاونش در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز بدنسازی بانوان است .

-------------

بیشتر بخوانید

بدنسازی بانوان ممنوع شد/واکنش فدراسیون کارساز است؟!
------------------------

وزیر ورزش و جوانان، ممنوعیت فعالیت زنان در رشته بدنسازی را انکار کرد و گفت که «ممنوعیتی وجود ندارد» و معاون او در امور ورزش بانوان در حال آماده‌سازی مجوز آن‌ها است.

وزیر ورزش و جوانان در حالی این ادعا را مطرح کرد که محمد طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌هیئت بدنسازی این استان اعلام کرده بود «هرگونه فعالیت زنان در رشته بدنسازی» ممنوع است. حسین زیبایی، معاون او، نیز تایید کرد که این موضوع به استان اصفهان محدود نیست و وزارت ورزش و جوانان به‌کل کشور ابلاغ کرده است.

پس از انتشار این خبر، مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد فعالیت‌های زنان در رشته بدنسازی به دلیل «نبود مجوزهای قطعی و نهایی» متوقف شده است. گفته‌های کاظمی‌پور نشان داد که توقف فعالیت بدنسازی زنان با تصمیم معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش اجرایی شده است؛ با این‌ حال حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در واکنش به خبر ممنوعیت زنان در رشته بدنسازی، مدعی شده است که هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

سجادی در گفت‌وگوی اخیر خود با صداوسیما گفت: «من از معاون ورزش زنان هم سوال کردم و پیگیر این قضیه بودم. یکسری از رشته‌های ورزشی برای زنان در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی شروع به کار کرده بود که هنوز برای زنان مجوز و دستورالعمل‌های لازم را کسب نکرده بود. دارند کار می‌کنند.»

بر اساس اعلام وزیر ورزش و جوانان، معاونت ورزش زنان با هماهنگی فدراسیون بدنسازی به این نتیجه رسیده‌اند که رشته‌های ورزشی بدنسازی ابتدا «رسما استاندارد» شوند و بعد مجوز فعالیت آن‌ها صادر شود.

پیش‌تر مریم کاظمی‌پور، معاون او، نیز گفته بود: «پس از بررسی‌های تخصصی»، رشته‌های مصوب به‌صورت قانونی ابلاغ می‌شوند. به گفته او «مراجع ذی‌صلاح» نیز با رشته‌های «غیرقانونی» و «زیرزمینی» برخورد خواهند کرد.

کاظمی‌پور درباره معیار «غیرقانونی» اعلام شدن رشته‌های ورزشی توضیح بیشتری نداد اما گفت: «در سه ماهی که به‌عنوان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان حضور دارم، گزارش‌هایی مبتنی بر فعالیت برخی رشته‌های غیرمجاز و زیرزمینی و به‌تبع آن بروز رفتارهای پرخطر و مصرف و تزریق مکمل‌های غیرمجاز دریافت کردم که برای سلامت بانوان خطر جدی ایجاد کرده است.»

معاون وزیر ورزش و جوانان مدعی شده بود که فعالیت زنان در رشته بدنسازی به‌منظور «صیانت از حریم بانوان» متوقف شده است؛ اما فعالان و کنشگران مدنی و حقوق زنان می‌گویند مسوولان در ایران بدنسازی را برای زنان ممنوع اعلام کرد چون نمی‌خواهد زنان «احساس قدرت» کنند.

 

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که  اخیراً نامه‌ای از سوی وزارت ورزش به ادارات کل ورزش استان‌ها ارسال شده و در آن هر گونه فعالیت بانوان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ورزشی «ورزش سه»، روز یک‌شنبه ۱۲ دی با درج این خبر نوشت که دلیل این اقدام از سوی وزارت ورزش، «نداشتن مجوز کتبی عنوان شده» و این در حالی است که از سال ۹۲ بانوان در همه فعالیت‌های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضر هستند و بعد از ۸ سال این وزارتخانه اعلام کرده مجوز کتبی در این خصوص در وزارت ورزش وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا نیز در همین روز نوشت، در شرایطی که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رئیس هیئت بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت‌ها در حالی رخ می‌دهد که فدراسیون بدنسازی رویدادهای ورزشی مربوط به بانوان را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده است.

بانوان ایرانی از سال ۹۲ مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته بدنسازی را داشته‌اند و از سال ۹۵ نیز می‌توانستند در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند تا جایی که امسال اولین اعزام بانوان ایران به رقابت‌های آسیایی مچ‌اندازی انجام شد و زنان ایرانی موفق به کسب عنوان سوم آسیا شدند.

اکنون با تصمیم جدید وزارت ورزش بانوان فعال در این رشته‌ها مجوز ادامه فعالیت نخواهند داشت.

همچنین همان روز  سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به یک خبر شوکه کننده در ورزش کشور واکنش نشان داد.

دلیل این اقدام از سوی وزارت ورزش، نداشتن مجوز کتبی عنوان شده اما عجیب اینجاست حدود یک دهه می‌شود که بانوان در همه فعالیت های آموزشی در فدراسیون بدنسازی حاضر هستند و بعد از این همه سال این وزارتخانه اعلام کرده مجوز کتبی در این خصوص در وزارت ورزش وجود ندارد!

به نقل از اقتصادنیوز در گزارش های بعدی این مساله  از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام پیگیری شده است و گویا مساله آنطور که نشان داده می‌شود، حاد نیست و شاید به نوعی تسویه حساب‌های شخصی در انتشار آن وجود داشته است. در این خصوص مسعود روشنی، سخنگوی فدراسیون به اقتصاد آنلاین گفت: “ مشکل خاصی وجود ندارد و شاید برخی مراودات و پیچیدگی‌های اداری باعث بروز چنین اتفاقی شده است./

آسیانیوز، ایرنا
https://www.asianews.ir/u/4xi
اخبار مرتبط
در حالی که فدراسیون به موضوع حذف رشته بدنسازی زنان واکنش نشان داده، در نامه‌ اخیر وزارت ورزش به ادارات کل ورزش استان‌ها فعالیت بانوان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام زنان تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید