صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۰۳
کد خبر: 7551
گزارشگر: 213
۸۲۳
۰
۰
۴
افزایش شیوع سویه بسیار مسری کرونا میان کودکان و نوجوانان

کودکان چگونه به اُمیکرون مبتلا می شوند؟

کودکان چگونه به اُمیکرون مبتلا می شوند؟
افزایش شیوع سویه بسیار مسری آن یعنی اُمیکرون خطر ابتلا به کووید میان کودکان نیز در حال افزایش است؛ به ویژه آنکه کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، کودکان همچنان در معرض خطر ابتلا به عفونت هستند زیرا تاکنون واکسینه نشده‌اند. همانطور که مشخص شده این سویه بسیار مسری است و به همین دلیل موارد ابتلا در بزرگسالانی که در اجتماعات عمومی شرکت دارند، به سرعت در حال افزایش است.

گفته می‌شود عفونت‌های ناشی از ویروس کرونا بین کودکان شدت کمتری دارد؛ با این حال با افزایش شیوع سویه بسیار مسری آن یعنی اُمیکرون خطر ابتلا به کووید میان کودکان نیز در حال افزایش است؛ به ویژه آنکه کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند.

------------------------

بیشتر بخوانید:

مصونیت در برابر «اومیکرن» با واکسنی که در ایران نیست!

------------------------------------------------------------------------------

 کارشناسان با رد این نگرانی خاطرنشان کردند که با وجود افزایش تعداد مبتلایان به کووید در میان کودکان، علائم ابتلا به آن خفیف است. علاوه بر این تاثیر افزایش کنونی موارد ابتلا به کووید ۱۹ تا کنون روی کودکان زیاد نبوده است.

دکتر هاریش چافل، مشاور ارشد ریه و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان پارل بمبئی، گفت: تاکنون اُمیکرون تاثیر زیادی روی کودکان نداشته اما بزرگسالان بسیار تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

علائم

این متخصص در مورد علائم مربوط به اُمیکرون گفت: در کودکانی که به اُمیکرون مبتلا شده‌اند، عمدتا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و سرفه خشک مشاهده شده است.

از آنجایی که کودکان هنوز واکسینه نشده‌اند، رعایت رفتارهای مناسب برای محافظت در برابر ابتلا به کووید مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن منظم و... بسیار مهم است. همچنین بزرگسالان در خانه باید احتیاط کنند تا ویروس را از بیرون به منزل انتقال ندهند.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن های معتبر بر اومیکرن بی اثرند/آمادگی جهان برای تولید واکسن!

------------------------------------------------
تا جایی که به محافظت مربوط می‌شود، می‌دانیم که استفاده از ماسک تنها راه اثبات شده و کاملی است که می‌تواند از ابتلا به هر سویه‌ای جلوگیری کند. بنابراین برای اینکه همین سطح از مراقبت در این گروه سنی رخ دهد، بزرگسالان باید رفتارهای مراقبتی مناسبی داشته باشد.

 دکتر چافل افزود: بزرگسالان باید به درستی از ماسک استفاده کنند تا کودکان نحوه استفاده از ماسک را فرا بگیرند؛ البته بهداشت دست‌ها را نیز نباید فراموش کرد.

اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست

"ماریا ون کرکوف" رئیس تیم فنی مبارزه با همه‌گیری کرونا در سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی تاکید کرد: اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست؛ این یک مشکل جهانی است و نیاز به راه حل جهانی دارد.

 این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با ابراز نارضایتی از وضعیت واکسیناسیون کرونا در سطح جهان به این شبکه خبری گفت: توسعه‌ یافته‌ترین کشورهای جهان نمی‌توانند برای خلاص شدن از همه‌گیری ویروس کرونا تنها خود را تقویت کنند؛ کشورهای توسعه‌ یافته باید واکسن‌های کافی را در اختیار کشورهای فقیرتر قرار دهند تا بتوان به هدف سازمان بهداشت جهانی برای واکسیناسیون جهانی دست پیدا کرد.


ن کرکوف گفت: ما وارد سومین سال همه‌گیری کرونا شدیم و مواضع فعلی کشورها "خطرناک" است.

بنابراین گزارش، سازمان جهانی بهداشت هدف خود را واکسیناسیون هفتادی درصدی جمعیت کشورهای جهان تا ماه هفتم سال ۲۰۲۲ قرار داده است.

ون کرکوف هشدار داد که انواع جدید ویروس کرونا دائما در حال ظهور هستند؛ بنابراین غلبه بر این بیماری همه گیر نه تنها به واکسیناسیون در مقیاس جهانی نیاز دارد، بلکه نیاز است تا برای کاهش انتقال از ابزارهای ساده و موثر بهداشت عمومی استفاده شود از جمله، پوشیدن ماسک صورت، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه مناسب در فضاهای عمومی.
شکاف واکسیناسیون در میان کشورهای جهان
خبرگزاری رسمی آلمان د پ آ ۸ دی ماه در گزارشی اعلام کرد: بنابر داده های سازمان جهانی بهداشت، درحالی که در آلمان در ازای ۱۰۰ نفر حدود ۱۷۱ دُز واکسن کرونا تزریق شده، اما در جمهوری «ماداگاسکار» (کشور جزیره ای واقع در شرق قاره آفریقا) این رقم تنها ۲.۷ و در جمهوری دموکراتیک کنگو ۰.۳۲ درصد بوده است.

این گزارش حاکی است بنا بر اعلام «فدراسیون بین‌المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی» تا ماه دسامبر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دُز واکسن کرونا ساخته شده است.


خبرگزاری د. پ.آ افزود: توزیع و ارسال محموله های واکسن کرونا اغلب با تاخیر مواجه می شوند که این موضوع برای واکسن هایی که تاریخ آنها رو به انقضا است برای کشورهای فقیری که در انتظار دریافت آن هستند، وضعیت را پیچیده تر می کند./دنیای اقتصاد

https://www.asianews.ir/u/4xo
اخبار مرتبط
پژوهشگران سویه جدید کرونا با نام «IHU» را تشخیص داده‌اند که می‌تواند عامل نگرانی‌های بیشتر و مقاوم تر باشد.
در حالی که رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفته شد که واردات واکسن ممنوع است،وی در مصاحبه بعدی گفته است به هیچ عنوان کلمه‌ای تحت عنوان ممنوعیت برای واردات واکسن‌های خارجی بیان نکرده است و واردات ادامه دارد.
اومیکرون برآمده از سایر واریانت های کرونا نیست؛ بلکه به موازات آنها به وجود آمده و ممکن است اثربخشی واکسن ها را دور بزند.
دکتر پیام طبرسی، عضو ستاد کرونا گفت: اُمیکرون ویروسی است که گسترش سریعی دارد و به سرعت پخش می‌شود و اینکه تعداد موارد اُمیکرون تنها ۳۰ یا ۳۴ مورد تایید شده است، درست نیست و تعداد بیماری در کشور بیش از این است
شرکت آسترازنکا می‌گوید که براساس مطالعات آزمایشگاهی مشاهده کرده است که با تزریق دوز سوم آسترازنکا سطح پادتن‌ها علیه سویه اومیکرون «به میزان قابل توجهی» افزایش می یابد.
همچنانکه شهردار لندن میزان گسترش سویه اومیکرون در پایتخت کشورش را یک واقعه خواند؛ تحقیقات پژوهشی پزشکی آلمان نیز نشان می‌دهد که قابلیت پادتن‌های ایجادشده با واکسن‌های فایزر بیونتک، مدرنا و آکسفورد زنکا در مقابل سویه اومیکرون به‌گونه‌ای چشمگیر کاهش یافته است و به ساختن واکسن مخصوص اومیکرن نیاز مبرم وجود دارد.
تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: روند گسترش سویه اُمیکرون همچنان ادامه دارد و ضرورت دارد تا افراد مراسم و دورهمی‌های کریسمس را لغو کنند.
در حالی که چند روز گذشته گزارش مرگ در اثر ابتلا به اومیکرون منتشر شد، تدروس ادهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است، هم اکنون ۷۷ کشور شناسایی اومیکرون را گزارش کرده‌اندکه سرعت سرایت آن از سویه های دیگر کرونا بسیار بیشتر است.
شرکت‌ بیون‌تک اعلام کرد که دریافت ۳ دوز از واکسن فایزر در برابر سویه اومیکرون مصونیت ایجاد خواهد کرد.
در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد از ورود سویه خطرناک کرونای «امیکرون» به ایران و قدرت سرایت 10 برابری آن نسبت به دلتا کرونا خبر داد، گفته شده که تجهیزات پزشکی تشخیص امیکرن در ایران وجود ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید