پنج شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۸
کد خبر: 7566
گزارشگر: 280
سرویس: سرصفحه با ایرج جمشیدی
۵۵۵
۰
۰
۰

⭕️ آخر هفته با ایرج جمشیدی 🔻 اجاره‌های دلاری در تهران

➖ دکتر محمد جمشیدی، عضو برجسته و مشاور ناسا، از ساخت مدرسه‌ی پوراندخت جمشیدی توسط خواهر بزرگ‌شان در شیراز برای ارتقای سطح آموزش منطقه سخن می‌گویند و در ادامه به کتاب «تاریخچه‌ی دانشمندان و شاعران پارسی» می‌پردازند. آقای جمشیدی ایده‌ی نگارش این کتاب را از ۲۲ سالگی در سر می‌پروراندند. نسخه‌ی فارسی و انگلیسی این کتاب آماده‌ی انتشار است و ایشان تصمیم دارند نسخه‌های عربی و روسی آن را نیز منشتر کنند.‌
➖ دکتر مهدی نشاط، کارشناس بازار مسکن و بنیان‌گذار هلدینگ سفیر، در آغاز سخنْ به وضعیت خانه‌های لوکس تهران می‌پردازند؛ پنت‌‌هاوس‌هایی که تا بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان برای فروش قیمت خورده‌اند. به گفته‌ی آقای نشاط که بسیاری از مالکین خانه‌هایشان را  فقط به دلار اجاره می‌دهند. ایشان در بخش دوم سخنا‌ن‌شان به وضعیت بازار رمزارزها و اظهار نظر یکی از کارشناسان که گفته بود «بیت‌کوین تا ۲۲۰ هزار دلار خواهد رسید» می‌پردازند.
➖آقای مهندس محمد عطاردیان، مهندس پیشکسوت راه و ساختمان ایران، در ادامه‌ی بحث «کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران» به جزئیات این کانون و به طور ویژه به شکل‌گیری «بنیاد حامیان دانشکده فنی دانشگاه تهران» می‌پردازند. آقای عطاردیان در این قسمت با معرفی ساختار بنیاد، اعضای هیئت‌ مدیره، شورای عالی و دیگر اعضا، از فعالیت‌های بنیاد از سالیان گذشته تا کنون سخن می‌گویند؛ بنیادی که در حد توان، بخش قابل توجهی از وظایف و مسئولیت‌های دولت در راستای افزایش سطح آموزش را به دوش کشیده است. از جمله‌ی این فعالیت‌ها می‌توان به ساخت دانشکده فنی دانشگاه تهران در شهر فومن، ساخت دانشکده‌های تخصصی فنی، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و اهدای وام شرافتی به دانشجویان اشاره کرد.   
 
 
👇🏽نسخه‌ی کامل سخنان آقای عطاردیان:
https://t.me/joinchat/UzElp1nob9fNz5pb
 

🗓 پنجشنبه ( ۱۶ دی ۱۴۰۰)

امیر موید باوند نویسنده: امیر موید باوند
https://www.asianews.ir/u/4y3
اظهار نظر
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید