صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۴
کد خبر: 7569
گزارشگر: 213
۹۵۷
۰
۰
۳
ادعای مقام آمریکایی درباره شکست مذاکرات توافق هسته ای

ایالات متحده تهدید کرد راه غیر از برجام را دنبال می کند

ایالات متحده تهدید کرد راه غیر از برجام را دنبال می کند
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: احتمالا به دلیل محدود شدن زمان در مذاکرات برجام در وین و عدم تفاهم ایالات متحده راه دیگری در پیش خواهد گرفت.

به گزارش آسیانیوز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه با اشاره به این که در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام پیشرفت اندکی حاصل شده، هشدار داد اگر به زودی واشینگتن و تهران بر سر بازگشت متقابل به برجام به تفاهم نرسند، ایالات متحده راه دیگری در پیش خواهد گرفت.

-------------------------

بیشتر بخوانید

مشکلات سربازان خدمت کرده در بسیج و سپاه برای مهاجرت به آمریکا/ثبت شکایات در دادگاه فدرال

--------------------------------------------------------

 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود درباره مذاکرات برجام در وین، پایتخت اتریش گفت، دور هشتم گفت‌وگوها از سوم ژانویه آغاز شده است. ما در اوایل این هفته از پیشرفت اندکی در آن مذاکرات صحبت کردیم. ما همچنان شاهد آن پیشرفت اندک هستیم. ما امیدواریم که در طول این هفته و آنچه که از آن باقی‌مانده است، یعنی در روزهای آینده، به (این پیشرفت‌ها) اضافه کنیم.


ند پرایس تصریح کرد، آنچه صحت دارد این است که زمان قطعا به سرعت در حال کوتاه شدن است. ما بدون رودربایستی و به طور واضح این مطلب را گفته‌ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد، اگر به زودی به تفاهمی در مورد بازگشت متقابل اجرای تعهدات نرسیدیم، گام‌های سریع و پرشتاب پیشرفت برنامه‌ هسته‌ای ایران منافع عدم اشاعه را که از مزایای برجام بود، از بین می‌برد و ما باید مسیر دیگری را به جلو در نظر بگیریم.

 

-------------------------

بیشتر بخوانید

حمله «قاصم الجبارین» به پایگاه آمریکایی

----------------------------------------------------------------


ند پرایس گفت، این موضوع درباره چند هفته است و قطعا بحث چند ماه در میان نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه اضافه کرد، آنچه که درباره زمان و فرصت مطرح می‌شود موضوع ساعتی که زمان استاندارد را با اندازه گیری مشخص می‌سنجد، نیست بلکه این زمان بر اساس ارزیابی تکنیکی برنامه هسته‌ای ایران است.

--------------------------

بیشتر بخوانید

بعد از مکانیسم ماشه چه می شود؟

---------------------------------------

در حالی که ند پرایس در خصوص فرصت محدود مذاکرات احیای برجام هشدار داده است، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در همین روز در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که دور هشتم گفت‌وگوهای احیای برجام در وین «در مسیر درست قرار » دارد.

وزیر امور خارجه  اضافه کرده است: «اگر طرف های غربی قصد و اراده جدی داشته باشند، دستیابی به یک توافق خوب امکان پذیر است.»

این در حالی است که کشورهای اروپایی حاضر در برجام ایران را به «وقت کشی» در مذاکرات احیای برجام متهم می‌کنند.

در همین زمینه، آنالنا بائر بوک، وزیر امور خارجه آلمان هم روز گذشته با اشاره به این که ایران اعتماد موجود در مذاکرات هسته‌ای در وین را تا حدود زیادی «هدر داده است»، گفت، برای این احیای این توافق زمان محدود است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا هم سه‌شنبه نسبت به از دست رفتن زمان برای رسیدن به توافق احیای برجام هشدار داد.

بوریس جانسون گفته بود که بریتانیا خواهان احیای «کامل» برجام است و برای نیل به آن، ایران باید با حسن نیت عمل کند.

ادامه دور هشتم مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی روز ۱۳ دی با حضور هیات‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین) و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام از روز دوشنبه در وین اتریش از سر گرفته شده است.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات احیای برجام در حساب کاربری خود در توییتر نوشت روز پنجشنبه نشست معمول شرکت کنندگان در مذاکرات احیای برجام در پایان روز بدون حضور ایران و آمریکا برگزار شد.

او اضافه کرد٬ ما یک بحث هدفمند در مورد یکی از دشوارترین موضوعات در دستور کار مذاکرات وین را داشتیم./


https://www.asianews.ir/u/4y6
اخبار مرتبط
گروه «قاصم الجبارین» اعلام کرد که روز گذشته به پایگاه آمریکایی ها در عین الاسد حمله کرده است.
ملانیا ترامپ در سیزدهمین سالگرد ایجاد بیت‌کوین، پس از راه‌اندازی توکن رمزارز غیرقابل معاوضه (ان‌اف‌تی) خود، از آن حمایت کرد و گفت در فواصل منظم ان‌اف‌تی‌هایش را در وب‌سایت خود عرضه خواهد کرد و بخشی از عواید آن را به حمایت و نگهداری از کودکان اختصاص خواهد داد.
مهاجرت و تردد افرادی که به اجبار، دوران خدمت سربازی شان مشمول حضور در بسیج و یا سپاه پاسداران بوده است، به ایالات متحده آمریکا، موضوعی است که در چند سال اخیر برای بسیاری دردسرساز و منجر به رفت و آمدها و مراجعات دادگاهی و قانونی شده است؛ در این باره، نامه و توضیحاتی در راستای دادخواست شکایت به دادگاه فدرال، از سوی دفتر وکالت طاهر کاملی، وکیل دیوان عالی ایالات متحده آمریکا برای آسیانیوز ارسال شده است.
گزارش نشریه آمریکایی مدعی است برگزاری رزمایش مشترک دریایی میان کشورهای اسرائیل، امارات متحده عربی، بحرین و ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ ، نخستین همکاری نظامی آشکار میان کشورهای طرف پیمان ابراهیم و نوعی ائتلاف خاورمیانه‌ای جدید برای مقابله با ایران است.
مشاور تیم هسته‌ای ایران گفت: ضرب‌الاجل طرف مقابل ارزشی برای ما ندارد، چرا که حتی اگر به فرض، طرف مقابل از برجام خارج شده و مکانیسم ماشه اجرا شود؛ آیا اتفاقی برای ما می افتد؟
در پی بروز ابهاماتی درباره هویت حسن ایرلو، سفیر پیشین ایران نزد شبه‌نظامیان حوثی در یمن، وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه درباره این موضوعات توضیحاتی داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید