صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۷ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۵
کد خبر: 7571
گزارشگر: 213
۱۱۱۷
۰
۰
۳
حذف رسمی تیم های پرسپولیس و استقلال از لیگ آسیا

حکم AFC و پایان تلخ

حکم AFC و پایان تلخ
کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بندهای ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند

به گزارش آسیانیوز، صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صفحه توییتری خود اعلام کرد که سه باشگاه ایرانی پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان از حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ محروم شدند و نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

-----------------

بیشتر بخوانید

علت انتقاد شدید علی کریمی به مهدی قائدی

----------------------------------------

به نقل از ایرنا، با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ حذف شدند.

صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در صفحه توییتری خود اعلام کرد که سه باشگاه ایرانی پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان از حضور در فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ محروم شدند و نمی‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

کمیته مستقل کنترل AFC اعلام کرده که این سه باشگاه نتوانسته‌اند معیارهای ضروری (مطابق بندهای ۳.۱ و ۳.۲ اساسنامه صدور مجوز برای باشگاه در AFC) را فراهم کنند و مطابق آن نباید اجازه ورود به لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ را داشته باشند. به علاوه این کمیته اعلام کرده که مدارک اضافی ارائه شده از سوی باشگاه گل گهرسیرجان را هم رد کرده است. پرونده این سه باشگاه به دبیرخانه کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال برای بررسی و اقدام ارجاع داده شد.

--------------------

بیشتر بخوانید

پروانه باشگاه پرسپولیس و استقلال باطل خواهد شد!
----------------------------------------

چند روز پیش بود که نامه‌ای از کنفدراسیون فوتبال AFC برای فدراسیون فوتبال آمد که این سه باشگاه مشکلاتی جدی در راه کسب مجوز حرفه‌ای دارند و احتمال حضورشان در فصل جدید مسابقات لیگ قهرمانان بعید است. با این وجود تلاش‌هایی برای حل مشکل انجام شد و دفاعیاتی نیز به محل کنفدراسیون ارسال شد اما مورد قبول واقع نگردید و این سه باشگاه نمی‌توانند در این فصل به ACL بروند.

با این شرایط تنها تیم‌های سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیای پیش رو هستند./

https://www.asianews.ir/u/4y8
اخبار مرتبط
علی کریمی گفت: باشگاه اماراتی ۱.۵ میلیون دلار برای رضایتنامه قائدی به استقلال پرداخت خواهد کرد که ۳۰۰ هزار دلار آن مشروط به آسیایی شدن این تیم در پایان رقابتهای این فصل لیگ امارات است.
روزنامه کیهان در مطلبی با انتقاد از حضور مهدی مهدوی کیا در یک دیدار دوستانه که مربی تیم مقابل اسرائیلی بود، او را «وطن فروش» خوانده است.
حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به مهم ترین سوژه فوتبال ایران طی روزهای اخیر تبدیل شده است؛ در حالی که بنا بر اظهارات مدیرعامل سابق پرسپولیس ممکن است پروانه این دو باشگاه باطل شود و سرخابی ها حتی نتوانند در لیگ داخلی هم فعالیت کنند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال تلویحا حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد.
رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اعلام و اعتراض کرد مجری برنامه فوتبال برتر که به پخش مستقیم و زنده رقابت‌های فوتبال لیگ ایران اختصاص دارد در جریان پخش بازی‌ پرسپولیس و ذوب‌آهن اظهارنظرهای عجیب و شائبه برانگیزی داشت.
وریا غفوری، کاپیتان استقلال مدتی است به دلیل مصدومیت از میادین مسابقات دور است و در این باره احساساتش را در قالبی به تصویر برده است.
یک پیشکسوت فوتبال در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره جادوگر و جادوگری در فوتبال ایران سخنانی گفت.
صحبت های زنده یاد میناوند در ویدیوی عروسی اش/مهرداد میناوند ۹ آذرماه سال ۹۹ در پستی اینستاگرامی از ازدواجش خبر داده بود و تصویری از کارت عروسی خود را منتشر کرد؛ او در در روز تولدش داماد شده بود!
علی کریمی اسطوره مردمی فوتبال ایران به حرف‌های روز گذشته صادق درودگر واکنش نشان داد و در اینستاگرامش نوشت مگه تو این چند سال که همه چی دستتون بوده به کسی حساب پس دادین؟«تمام این حرفها واسه نونه، واسه نونه.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید