صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۳
کد خبر: 7593
گزارشگر: 300
۶۷۰
۰
۰
۱

بازدید وزیر کشور و دکتر جمالی نژاد از مناطق سیل زده کنارک، میناب و رودان،استان کرمان و جنوب فارس+جزئیات

بازدید وزیر کشور و دکتر جمالی نژاد از مناطق سیل زده کنارک، میناب و رودان،استان کرمان و جنوب فارس+جزئیات
به گزارش آسیانیوز، وزیر کشور در این بازدید که جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، نجار رییس سازمان مدیریت بحران، راسخی معاون هماهنگی و استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و نمایندگان مجلس وی را همراهی می کردن در دیدار چهره به چهره با آسیب‌دیدگان، روند خدمات‌رسانی و امدادرسانی به اهالی کُنارک را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
در پی بارندگی های بی سابقه اخیر در استانهای جنوبی کشور و وقوع سیل، دکتر وحیدی وزیر کشور و جمعی از معاونان وی چهارشنبه ۱۵ دی ماه از مناطق آسیب دیده دیده ناشی از بارندگی‌ها در نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان در شهرستان کنارک بازدید کردند.
 
به گزارش آسیانیوز، وزیر کشور در این بازدید که جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، نجار رییس سازمان مدیریت بحران، راسخی معاون هماهنگی و استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مدیران استانی و نمایندگان مجلس وی را همراهی می کردن در دیدار چهره به چهره با آسیب‌دیدگان، روند خدمات‌رسانی و امدادرسانی به اهالی کُنارک را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
 
همچنین گزارشهایی نیز در زمینه روند امداد رسانی و مشکلات موجود در  کنارک بیان و دکتر وحیدی بر تکمیل طرح فاصلاب شهری و جمع آوری آبهای سطحی کنارک تاکید و دستورات لازم را برای تسریع در اقدامات دستگاههای خدماتی و امدادرسان صادر کرد.
 
شایان دکر است گروه‌های مختلفی از شهرداری‌های تهران، مشهد، شیراز، کرمان، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری کُنارک، گروه‌های جهادی و نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی از ساعات اولیه بارندگی در شهرهای جنوبی استان حضور دارند و بخش قابل توجهی از آب معابر و منازل تخلیه شده است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

 

 

بازدید شبانه وزیر کشور از منطقه سیل زده میناب و رودان

 

در پی بارندگی های شدید و بی سابقه اخیر در جنوب کشور و وقوع سیل در مناطقی از استان هرمزگان که باعث بروز  خسارت‌هایی به زیر ساخت‌های این مناطق شد، وزیر کشور چهارشنبه شب به همراه جمعی از معاونان ورارت کشور از منطقه سیل زده توکهور و هشتبندی میناب و رودان در استان هرمزگان بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  دکتر وحیدی در این بازدید که با همراهی جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، نجار رییس سازمان مدیریت بحران و راسخی معاون هماهنگی وزیر و استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسوولان انجام شد، ضمن دلجویی از آسیب دیدگان، دستورات لازم را به منظور جبران بخشی از خسارت های سیل زدگان به خصوص در زمینه تامین نیازهای اولیه آنان صادر کرد. وزیر کشور در جریان حضور در بخش توکهور و هشتبندی، از کمپ اسکان موقت سیل زدگان این بخش بازدید کرد.

 

دکتر وحیدی همچنین در اولین ساعات روز پنجشنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان با تاکید بر اینکه همه مدیران دستگاه های مسوول بازدید مستمر از مناطق سیل زده صورت دهند.، بر لزوم تسریع در رفع مشکل راه های مواصلاتی آسیب دیده بر اثر سیل و برقراری تردد و همچنین رفع مشکل پل های آسیب دیده، تاکید کرد و افزود: نوسازی، مرمت و بازسازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد و رفع مشکل آب هشت روستایی که به دلیل سیل دچار مشکل قطعی آب هستند نیز به سرعت انجام شود.

 

وی  با تاکید بر پیگیری جدی جبران خسارت های ناشی از سیل، اظهار داشت: امهال وام های کشاورزان خسارت دیده در سیل به مدت ۲ سال، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان جهت پرداخت بدهی آنها به بخش خصوصی بابت نهاده ها، اختصاص بذر رایگان توسط وزارت جهاد کشاورزی برای کشت بعدی کشاورزان، تحویل نهال یارانه‌ای به کشاورزان و حفر چاه جدید بجای چاه های آسیب دیده که دارای پروانه بوده و به دلیل سیل پر شده اند، از مصوبات برای جبران خسارت های سیل در هرمزگان خواهد بود.

 

وحیدی با اشاره به لزوم فوریت در جبران خسارت سازه های آبخیزداری، اضافه کرد: تامین اعتبار این امر و همچنین تامین و انتقال تجهیزات برای لایروبی رودخانه ها و بازگشایی راه ها، از طریق سازمان مدیریت بحران کشور صورت می گیرد.

 

بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده استان کرمان

 

احمد وحیدی وزیر کشور، جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  نجار رییس سازمان مدیریت بحران و راسخی معاون هماهنگی وزیر پنجشنبه ۱۵دی به منظور بررسی مسائل و مشکلات ناشی از سیل چند روز اخیر جنوب استان کرمان وارد شهر کرمان شدند و در ابتدا با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهید سردار سلیمانی ادای احترام  کردند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، دکتر وحیدی وزیر کشور و هیات همراه در ادامه به منظور بررسی خسارات وارد شده در بخش های کشاورزی، مسکن، برق، راه، آب و دام شهرستان های قلعه گنج، منوجان و رودبارجنوب وارد جنوب استان کرمان شدند و با بالگرد از مناطق سیل زده شهرستان رودبار جنوب و نیز تالاب جازموریان بازدید کردند. 

 

استاندار کرمان در جریان این بازدید گزارشی از وضعیت بخش جازموریان و تاثیری پذیری آن از سیلاب و جایگاه و اهمیت تالاب جازموریان ارائه داد و وزیر کشور و هیات همراه پس از بازدید هوایی از تالاب جازموریان در روستای پِنگ با مردم گفت‌وگو و مشکلات آنها را بررسی کرد. 

 

دکتر وحیدی همچنین در بازدید میدانی در این روستا از چند واحد مسکونی که در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شده بودند، بازدید کرد و پای صحبت ساکنان آن نشست.

 

- وزیر کشور در حاشیه این بازدیدها با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی در شهرستان رودبار جنوب نداریم اما خسارت‌هایی به‌دام‌ها، کشاورزی، اموال و منازل مسکونی مردم وارد شده است، گفت: دولت با حمایت‌های خود نهایت مساعدت و تلاش خود را برای تسکین آلام مردم سیل‌زده جنوب کرمان به‌کار خواهد بست. 

 

وی با بیان ابنکه میزان خسارت ها برآورد و لیست برداری از خسارت های سیل در جنوب کرمان انجام شده و دولت هم حمایت می‌کند که آلام مردم سیلزده این خطه کاهش یابد، گفت: همه دستگاه ها از جمله فرمانداری،  شهرداری، سپاه پاسداران، جمعیت هلال احمر در امدادرسانی پس از حادثه پای کار بودند و فعالیت های خوبی با نظارت و توصیه استان کرمان تا این لحظه در رودبار جنوب کرمان صورت گرفته است. 

 

وی اضافه کرد: همچنین طی برنامه طولانی مدت تر دیواربندی های رودخانه‌های رودبارجنوب باید تقویت شود که در شرایط سیلاب ها بتوانند مقاومت بیشتری داشته باشند تا در آینده شاهد این حجم از خسارت‌ها نباشیم.

 

وزیر کشور از مناطق سیل زده جنوب استان فارس بازدید کرد

 

احمد وحیدی وزیر کشور به همراه جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور،  نجار رییس سازمان مدیریت بحران و راسخی معاون هماهنگی وزیر شامگاه پنجشنبه ۱۶ دی به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل زدگان در شهرهای جنوبی استان فارس وارد فرودگاه لامرد شدند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وزیر کشور بامداد جمعه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان لامرد گفت: همه نهادها، سازمان ها و گروه های مختلف مردمی، سپاه، بسیج، بنیاد های مستضعفان، برکت وعلوی ، هلال احمر و نیروهای راهداری، و راهسازی و شهرداری ها هم اینک در  مناطق سیل زده و با قوت پای کار و در کنار مردم هستند.

 

وی از مسوولان استان فارس خواست در اسرع وقت نسبت به رفع کمبود امکانات و تامین نیازها و امکانات مورد نیاز مناطق سیل زده اقدام کنند.

 

وزیر کشور همچنین گفت: استفاده از ظرفیت و توان بخش های غیردولتی و شرکت ها و نهادهای قدرتمند دارای امکانات لجستیکی و ماشین آلات و نیروی انسانی ودیگر ظرفیت های مادی باید در اولویت مسئولان امر در مناطق سیل زده قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: سازمان هایی همچون بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، گروه های جهادی، بسیج می توانند تا حدود زیادی برای رفع چالش ها و کمک به سیل زدگان در کنار مردم و دولت باشند.

 

وحیدی افزود: مرحله نخست پشتیبانی ها که همان تخلیه آب از منازل ، رساندن اقلام خوراکی ، پوشاک و یا ایجاد اردوگاه های اسکان موقت در مناطق سییل زده و بحرانی بود انجام شده و در گام بعدی بازتوانی سیل زدگان و ارزیابی دقیق از میزان خسارات در بخش های گوناگون است که این کار نیز باید با شتاب بیشتری انجام شود.

 

وزیر کشور اضافه کرد: دولت تا زمان تصویب و اختصاص بودجه در جلسه هیات دولت ، مبلغی را نیز به صورت تنخواه و اعتباراتی را بر اساس مواد و ظرفیت های قانونی برای مناطق سیل زده پیش بینی کرده و دستگاه ها و به ویژه استانداران باید راه های قانونی برای هزینه کرد و تلاش برای جذب این اعتبارات را در دستور کار قرار دهند.

 

https://www.asianews.ir/u/4yu
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید