صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۲
کد خبر: 760
گزارشگر: 49
۸۹۴
۰
۰
۰

سیاست دفع الوقت تاکی ادامه دارد ؟

روزنامه ایران (98/3/25) نوشت ساعاتی پس ازآنکه نخست وزیر ژاپن تهران را ترک کرد ؛ رئیس جمهور به  منظور خنثی نمودن تلاش های ایالات متحد آمریکا درجهت ایران هراسی عازم  دو اجلاس شانگهای وسیکا در پایتخت های قرقیزستان و تاجیکستان شدند .
همچنبن متن کامل سخنرانی ایشان را در اجلاس شانگهای منتشر کرد .  
 با توجه به تهدیدهای نظامی ایالات متحد آمریکا ، واینکه ایران در دو اجلاس سران کشورهای عربی اسلامی راهی نیافت ، حضور در این کنفرانس ها اگر حرف تازه ای برای زدن باقی مانده باشد تا حدودی ضروری است ؛ اما بالاتر از تهدیدهای نظامی که راه حلش کاملاً شناخته شده هستند ؛ تحقق و اجرای تحریم های گسترده و رو به توسعه ی اقتصادی است.
جاداشت به منظور تنویر افکار مردم، ارگان رسمی دولت در بدو امر کمی به خود زحمت می داد و از تاریخچه ، ماهیت  ، چند و چون وبالاخره جایگاه آن دو اجلاس  در عرصه ی جهانی و جایگاه ایران در هر کدام از آن ها مطالبی را در اختیار خوانند گان خود قرار می داد . 
تنویر افکار عمومی واژه ی منسوخ شده ی بر گرفته ازمطالبات روشنفکران مشروطه خواه ایران دراوائل قرن بیستم میلادی نیست ؛ به تعبیری ناموس رسالت مطبوعات است .
  اگر اولویت دولت رفع تهدید نظامی ایالات متحدآمریکا است ؛ جای این سئوال باقی است که:" آیااولویت مردم هم همین است؟" و ... اگر نیست پس چیست ؟ و اگر در یک همه پرسی اولویت مردم در وهله ی ی اول دفع آثار وخیم تحریم های کمر شکن فعلی است ، این حضور های مکرر ، وقت گیر ، تاقدری نمایشی ، وبالاخره پر هزینه برای چیست ؟ 
  در اخبار منتشر شده اسمی از هیات اقتصادی همراه رئیس جمهور آورده نشده است ؛ که به نظر می رسد حائز اهمیت ترین نیاز مردم به استفاده از کمترین درزهای مو جود برای کاهش معضل اقتصادی ای است  که بیش از این ها نمی توان آن را به تعویق انداخت .
   فعالیت های گسترده ی دیپلماتیک وزیر امور خارجه تا حدودی توجیه پذیر است ، ولی وقتی رئیس جمهوری که مملکتش با بحران شدید اقتصادی دست به گریبان است ، در آنها جلوس اجلال می فرمایند  تا چه حد قابل توجیه است !؟
  اززبان مقامات عالی رتبه ی مملکتی بارها شنیده ایم جنک با تحریم های اقتصادی دشوار تر از جنک رودر روی  نظامی است ؛ اگر همه ی دولتمردان به این اصل وفادار هستند ، چرا باید رئیس جمهور کشور را که در حال جنگ است حتی شده باشد لحظه ای ترک کند ؟ 
انتظاراین است دولتمردان دلسوز مردم ، همواره اولویت مملکت را اولویت حاجات و نیازهای عاجل مردم تلقی کنند و دکتر احمدی نژاد وار باسفرهای جنجالی شان رفع حل مسائل بغرنج جامعه را بیش از این پشت گوش نیاتدازند !
 
مسعودخوشابی
https://www.asianews.ir/u/1pZ
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید